پمپ هیدرولیک پره ای دوپلوماتیک Duplomatic

پمپ هیدرولیک پره ای دوپلوماتیک Duplomatic

پمپ هیدرولیک پره ای دوپلوماتیک Duplomatic از سری پمپ های با کیفیت هیدرولیکی ساخت شرکت دوپلوماتیک ایتالیا می باشد . شرکت دوپلوماتیک از سال ۱۹۵۲ در ایتالیا آغاز به فعالیت نمود و اقدام به تولید انواع تجهیزات هیدرولیکی و پمپ های پره ای کرد . امروزه این پمپ ها در بازار های ایران از جمله باکیفیت ترین و محبوب ترین دستگاه های هیدرولیکی به حساب می آیند . در این مقاله قصد داریم شما را با پمپ  پره ای دوپلوماتیک Duplomatic آشنا سازیم.

پمپ هیدرولیک پره ای دوپلوماتیک Duplomatic چیست ؟

پمپ های هیدرولیک پره ای را با نام پمپ های کارتریجی نیز می شناسند . این پمپ ها از جمله دستگاه های صنعتی هیدرولیکی می باشند و به نوعی بخشی اصلی از محرک های تجهیزات هیدرولیکی به حساب می آیند . به طور کلی پمپ ها به دو دسته ی دینامیکی و جا به جایی مثبت تقسیم می گردند . پمپ های پره ای از جمله پمپ های جا به جایی مثبت می باشد .

انواع پمپ های پره ای یا کارتریجی :

پمپ هیدرولیک دوپلوماتیک Duplomatic را از جهات مختلف دسته بندی می کنند . اگر بخواهیم این دسته بندی را از نظر دبی انجام دهیم پس دو نوع دبی ثابت و دبی متغیر داریم اما از لحاظ ساختمانی آن ها را به دو دسته ی متقارن و غیر متقارن یا متعادل و نامتعادل دسته بندی می کنند .

مزایا و معایب پمپ هیدرولیک پره ای دوپلوماتیک Duplomatic :

پمپ های هیدرولیکی شرکت دوپلوماتیک Duplomatic نسبت به نمونه های مشابه صدای بسیار کم تری دارند و این موضوع سبب محبوبیت آن ها شده است ، قیمت کم تری نسبت به بسیاری از برند های دیگر دارند ، فضای کمی می گیرند و اگر کارتریج یا پره ی آن ها خراب شد به راحتی می توانید با خرید یک کارتریج دیگر ، آن را تعویض نمایید . اما معایبی نیز دارند مانند آن که با توجه به پره و کارتریج موجود در ساختار آن مواد و سیالاتی که برای آن ها استفاده می گردد بایستی این پره ها را دچار ساییدگی و خوردگی نکنند و ویسکوزیته بالایی نداشته باشند.

انواع پمپ هیدرولیک پره‌ای دوپلوماتیک Duplomatic :

شرکت دوپلوماتیک ، پمپ های پره ای خود را در انواع و نمونه های مختلفی به صورت زیر می سازد، البته موارد بیان شده در بخش زیر خود به سری های مختلف تقسیم می گردند که بیان آن ها از حوصله ی بحث خارج است :

  • پمپ های پره ای دوپلوماتیک سری PVD : از نمونه پمپ های جابه جایی متغیر هستند که در ساختار آن ها یک سیستم جبران کننده فشار مکانیکی وجود دارد .
  • پمپ های پره ای دوپلوماتیک سری PVE : از نمونه های جا به جایی متغیر هستند که در ساختار آن ها یک رگولاتور فشار مستقیم وجود دارد .
  • پمپ های پره ای دوپلوماتیک سری DFP : از نمونه های پمپ های جا به جایی ثابت می باشند که در سایز های مختلف تولید می گردند و حجم جابه جایی هر یک متفاوت است .
  • پمپ های پره ای دوپلوماتیک سری PVA : از نمونه های جابه جایی متغیر می باشند که یک سیستم جبران کننده فشار دارند .

پمپ هیدرولیک پره ای دوپلوماتیک Duplomatic