ماشین بسته بندی فرم فیل سیل

بسته بندی محصولات غذایی به وسیله ای ماشین های بسته بندی فرم سیل را میتوان به یکی از کم هزینه ترین انواع  روش های بسته بندی نام برد. علاوه بر این ماندگاری خوبی نیز برای محصول ایجاد میکند. و در اندازه، اشکال مختلف و مناسب قابل استفاده میباشد. همچنین به دلیل انجام همه ای مراحل بسته بندی به وسیله ای دستگاه فرم سیل از قبیل: تولید ظرف، پر کردن ظرف، در پوش و در آخر برش و جدا سازی بسته ها از یک دیگر یک پروسه به هم پیوسته و سریع بدون دخالت هیچ نیروی انسانی است از اینرو یک بسته ای کاملاً بهداشتی با به کار گیری حداقل نیروی انسانی حاصل میگردد.

بسته بندی به وسیله ای دستگاه فرم سیل برای مواد غذایی به شکل مایعات رقیق و همچنین نیمه غلیظ از قبیل: مربا، عسل، شکلات مایع و انواع مختلف مواد لبنی، کره، دسر و …. دارای استفاده زیادی میباشد.

ماشین های بسته بندی فرم فیل سیل-وبسایت مهار فن ابزار

  • بیان تمام فرایند بسته بندی به وسیله ای دستگاه فرم سیل بطور مختصر؛

گرم نمودن فیلم ظرف ساز (Heating

در این بخش فیلم پلیمری که ظرف توسظ آن ساخته میشود و معمولاً از جنس PS یا PET میباشد. به وسیله ای دستگاه به اندازه ای که قابلیت فرم پذیری داشته باشد. با توجه به جنس پلیمر و ضخمات آن از صد و سی الی دویست درجه سانتیگراد گرم میشود.

• بیان تمام فرایند بسته بندی به وسیله ای دستگاه فرم سیل بطور مختصر؛-وبسایت مهار فن ابزار

فرم دهی ظروف (Forming

برای فرم دهی ظرف مورد نظر فیلم های گرم شده به وسیله ای فشار هوای مثبت و همچنین کشش مکانیکی فیلم به شکل خواسته شده فرم داده میشود و ظرف مورد نظر ساخته میشود.

پر کردن کردن ظروف (Filling

در این بخش ظرف تولید شده به محل پر کن فرستاده میشود. سپس از مواد مورد نظر به اندازه معین شده پر میشود.

دربندی با سیل حرارتی (Sealing

در این قسمت از دستگاه، ظرف های پر شده با روکشی از جنس فویل آلومینیوم یا به وسیله ای ترکیبی از پلیمر و فویل به کمک حرارت و همچنین فشار مکانیکی در بندی میشوند.

• بیان تمام فرایند بسته بندی به وسیله ای دستگاه فرم سیل بطور مختصر؛-وبسایت مهار فن ابزار

برش (Cutting

این بخش شامل جداسازی ظرفو بسته بندی شده از یک دیگر میباشد. به این صورت که ظرف های بسته بندی شده برش داده میشوند و سپس در نقاط خروجی قرار داده میشوند.

  • مزیت ای بسته بندی به روش فرم فیل سیل؛

داشتن سرعت زیاد در بسته بندی؛

به وسیله این روش میتوان به تعداد بیشتر از  هجده هزار بسته به کمک ماشین آلات ساخت داخلی و همچنین به تعداد هشتاد هزار بسته به کمک ماشین آلات خارجی تولید کرد.

داشتن هزینه ای کم بسته بندی؛

استفاده حداقل از نیروی انسانی و همچنین نبود ضایعات ناشی از حمل و نقل از دلایل کمتر بودن هزینه این روش نسبت به دیگر روش ها موجود میباشد.

بهداشتی بودن این نوع روش بسته بندی؛

در این روش به دلیل تولید ظروف در خود ماشین به وسیله حرارت تقریباً زیاد ظرف های تولید شده عاری از هر گونه آلودگی میباشند. البته میتوان با تجهیز نمودن ماشین ها به ابزاری از قبیل U.V و بهره گیری از آب اکسیژنه مدت نگهداری محصول را افزایش داد.