شیر باترفلای ولو

شیر پروانه ای بهمراه اکچویتور پنوماتیک یا بادی

  • یکی از ساده‌ترین شیرهایی که کاربرد صنعتی آن در واحدهای نفت و پتروشیمی متداول است شیر باترفلای ولو است.
  • ساختمان آن از یک بدنه معمولی و یک صفحه مدور که تقریباً در وسط قرار دارد تشکیل شده است.
  • این صفحه حول میله‌ای در حدود °۹۰ می‌گردد و بوسیله اهرمی به قسمت حرکت دهنده شیر وصل می‌باشد.
  • این محرک ممکن است دستی یا بوسیله فشار هوا یا برق باشد.
  • شیر باترفلای ولو کوچک را در اندازه‌های ۱ اینچ الی ۲۴ اینچ می‌سازنند.

موارد استفاده از شیر باترفلای ولو

  • ایستگاه نیروی حرارتی
  • ایستگاه نیروی هیدرولیکی
  • صنایع ، بخصوص صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و سایر رشته‌های صنعتی
  • در مورد لوله کشی آب و فاضلاب

شیر پروانه ای با اکچویتور پنوماتیک بادی Gemu آلمانپمپ آب پایپینگ شیر پروانه ای اینورتر دورپایین

مزایای شیر باترفلای ولو

  • کم بودن وزن و اندازه (سبک وزن بودن)
  • عدم لزوم به تکیه گاه اضافی
  • سوار کردن فوری و افت فشار کم
  • استفاده از محرک (ساده و آسان)
  • استفاده از شیر برای بستن و باز کردن و کنترل کردن سیال

 

معایب شیر باترفلای ولو

احتیاج به گشتاور بالا برای کنترل حرکت دیسک قابل هدایت نیست و تحت تاثیر تلاطم جریان است مستعد ابتلا به کاویتاسیون در جریان های پایین تر یکی ازمعایب شیر باترفلای ولو این است که قسمتی از دیسک همیشه در معرض جریان است حتی در حالت کاملا باز, بنابراین استفاده از شیر باترفلای ولو همیشه منجر به تغییر فشار می شود.

دانستنی های شیرهای سه راههشیر پروانه ای نمایشگاه ژاپنشیر پروانه ای یا باترفلایولو

کاربرد شیر باترفلای ولو

از شیر پروانه‌ای بدون فلنج (ویفری) به منظور قطع وصل یا کنترل جریان سیال استفاده می گردد . شیر پروانه‌ای بدون فلنج قابل استفاده در کلیه تاسیسات آبرسانی مانند آب آشامیدنی وآب خام ، روغن، هوای فشرده ، تمام گازهای خنثی و سیالات تغییرخورنده تا دمای ۸۰ درجه سانتی گراد می‌باشد …

مشخصات جنس قطعات شیر باترفلای ولو

  • بدنه از جنس چدن داکتیلGGG40 حتی در شیرهای PN10
  • مسدود کننده (Gate) از جنس چدن داکتیل GGG40 با پوشش کرم (به انتخاب مصرف کننده) با مقاومت عالی در مقابل سایش
    شیر پروانه‌ای.
  • لاستیک آببندی داخل بدنه از جنس EPDMومقاوم در برابر سایش و ضربات قوچ لاستیکی می باشد و قابل استفاده برای خطوط انتقال آبرسانی و تاسیسات تا دمای ۷۰ درجه سانتی گراد می باشد
  • لازم به ذکر است که پوشش تمامی‌ سطوح خارجی‌ و داخلی‌ زبانه به وسیله روکش لاستیکی از جنس EPDMتشکیل شده است.
  • محورها (شافت ها) از جنس فولاد ضدزنگ با استحکام فوق العاده
  • تست فشار مطابق استاندارد ISO 5208
  • سایز DN 50-DN600:
  • طول شیر مطابق با استانداردDIN EN 558,Series (20,DIN3202P3K1),ISO 5752

شیر پروانه ای در کارگاهشیر باترفلای ولو پروانه ای DN2000شیر پروانه ای استیل 304شیر پروانه ای و انواع سیت

 

 

 

 

شیر پروانه ای

طرحی از شیر پروانه ای.

ای دریچه پروانه وسیله ای است برای قطع یا تنظیم جریان سیال در یک مجرا، افزایش یا کاهش بخش عبور با استفاده از صفحه ای به نام ” شیر باترفلای ولو ” که بر روی یک محور می چرخد. با کاهش سطح عبور، افت فشار موضعی در شیر افزایش یافته و جریان را کاهش می دهد.

در زمینه شیرهای برای استفاده در هیدرولیک ، آنها با ویژگی های زیر متمایز می شوند:

  • آنها در همه موارد داخل لوله هستند.
  • وقتی کاملا باز هستند افت فشار کمی دارند.
  • رابطه بین سطح زمین و زاویه چرخش دریچه گاز خطی .

مزایای شیر پروانه ای

  • مقاومت مکانیکی عالی.
  • تعویض واشر آب بندی بدون نیاز به جداسازی شیر از لوله.
  • خط آب بندی مداوم
  • کاهش تلفات بار در موقعیت باز.
  • کاهش گشتاور عملیاتی
  • کاهش اصطکاک بین نشیمنگاه و درزگیر.

آنها در کانال های هوا، لوله های مایعات و در کاربردهای مکانیکی مانند برخی از انواع موتورهای حرارتی استفاده می شوند . غیر خطی بودن بین زاویه چرخش و ناحیه عبور به این معنی است که این نوع شیر برای تنظیم فشار یا جریان توصیه نمی شود، استفاده از آن در شرایط قطع یا باز شدن کل جریان ترجیح داده می شود.

اساساً دو نوع شیر باترفلای ولو ای باید از هم متمایز شوند:

  • دریچه های پروانه ای محور مرکزی.
  • دریچه های پروانه ای محور افست.

آنهایی که محور مرکزی دارند، بدنه کاملاً با یک الاستومر، معمولاً EPDM ، پوشانده شده است، و این مزیت را دارند که علاوه بر دو طرفه بودن، در برابر خوردگی احتمالی توسط سیال منتقل شده محافظت می شود.

آنهایی که دارای محور افست هستند عمدتاً در صنعت پتروشیمی استفاده می شوند، زیرا برای خدمات آب معمولی توصیه نمی شوند. با این حال، آنها می توانند بسته های ایمنی در برابر آتش (فلز-فلز) بسازند یا در خدمات گازی سازی مجدد (-200 درجه سانتیگراد) استفاده شوند، نیازهایی که نمی توان با مواردی که محور مرکزی دارند پوشش داد.

 شیر باترفلای ولو

NTGD یک تولید کننده صنعتی شیر پروانه ای است که چهار نوع شیر پروانه ای را به فروش می رساند. کارخانه شیر ما مهر و موم فلزی و شیرهای پروانه ای با کارایی بالا را برای کاربردهای صنعتی فشار بالا تولید می کند.

همچنین شرکت NTGD عرضه کننده دو نوع شیر پروانه ای اکسنتریک دو و سه گانه است. شکل غیرعادی دوگانه عمدتاً در تولید برق و کاربردهای پتروشیمی استفاده می شود، در حالی که شکل غیرعادی سه گانه در کاربردهای صنعتی با تقاضای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

شیر پروانه ای از خانواده شیرهای یک چهارم چرخشی می آید. این دیسک به دلیل دیسک پروانه ای نامگذاری شده است که به عنوان دروازه ای برای باز یا بسته کردن دریچه عمل می کند. دریچه پروانه ای شبیه دریچه توپی به نظر می رسد. از مزایای شیر پروانه ای NTGD می توان به قابلیت اطمینان، کارکرد آسان و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر اشاره کرد.

راهنمای نهایی شیر باترفلای ولو

شیر پروانه ای یک دستگاه کنترل جریان است که از یک دیسک چرخان برای کنترل محیط جریان در یک سیستم استفاده می کند. دیسک در گذرگاه نگه داشته می شود، اما به دلیل نازک بودن آن، مقاومت بسیار کمی در برابر جریان ارائه می دهد.

فناوری شیر پروانه ای در نیم قرن اخیر رشد قابل توجهی داشته است و همینطور محبوبیت صنعتی آن نیز افزایش یافته است. این محبوبیت به دلیل عملکرد ربع دور، خاموش شدن محکم و در دسترس بودن آن در مواد و اندازه های مختلف طراحی است.

شیرهای پروانه ای مزایای زیادی نسبت به انواع دیگر شیرها دارند، مانند طراحی ارزان قیمتی که با قطعات کمتری ساخته می شود و نگهداری و تعمیر آن را آسان می کند. بدنه طراحی ویفر و وزن نسبتا سبک هزینه نصب و هزینه، تجهیزات، پشتیبانی لوله، نیروی کار و زمان نصب را به حداقل می رساند.

 شیر باترفلای ولو برای چه مواردی استفاده می شوند؟

در ابتدا، شیرهای پروانه ای فقط برای کاربردهای آب مورد استفاده قرار می گرفتند، اما پیشرفت در طراحی و مواد، امکان استفاده از آنها را در کاربردهای سیال صنعتی رو به رشد فراهم کرده است. امروزه تقریباً در هر کارخانه ای که سیالات زیادی را مدیریت می کند، می توان از شیرهای پروانه ای استفاده کرد.

برخی از کاربردهای صنعتی که از شیرهای پروانه ای برای آنها استفاده می شود عبارتند از: تامین آب، تصفیه فاضلاب، سیستم روانکاری، خدمات حفاظت در برابر آتش، فرآوری مواد غذایی، داروسازی و بسیاری موارد دیگر.

قطعات شیر باترفلای ولو

بدنه: بدنه شیر قسمت های عملیاتی شیر را در خود جای داده و به گونه ای ساخته شده است که بین فلنج های سیستم های لوله کشی قرار می گیرد. چندین فرم بدن وجود دارد که تغییرات آنها بعداً مورد بحث قرار خواهد گرفت. متداول ترین بدنه، نوع «لگ» و «ویفر» است.
دیسک: دیسک جزء قطع کننده جریان دریچه پروانه ای است. بسیاری از تغییرات طراحی دیسک در رابطه با تراز دیسک و ساقه برای بهبود جریان، آب بندی و گشتاور عملیاتی ایجاد شده است.
دیسک شبیه به دوشاخه یا توپ است. چرخاندن دیسک یک چهارم یا 90 درجه دریچه گاز را باز و بسته می کند.

ساقه: ساقه دیسک را به محرک نگه می دارد که به آن چرخ یا دسته نیز می گویند. ساقه چرخش دسته را به دیسک منتقل می کند. محرک نمی تواند به صورت دستی دیسک را بدون آن باز یا ببندد.
ساقه در اکثر پروژه های نشستن مقاوم در برابر محیط محافظت می شود و امکان انتخاب مواد موثر از نظر هزینه و خواص مکانیکی را فراهم می کند.

در طرح‌های با کارایی بالا، ساقه‌ها با محیط در تماس هستند و بنابراین باید سازگار بوده و استحکام لازم برای نشستن و برداشتن دیسک از روی نیمکت را داشته باشند.

نشیمنگاه: یک شیر پروانه ای ارتجاعی از یک تداخل بین لبه بیرونی دیسک و صندلی استفاده می کند تا از خاموشی اطمینان حاصل شود. مواد صندلی را می توان از طیف گسترده ای از الاستومرها یا پلیمرهای مختلف ساخته شد. صندلی را می توان روی بدنه ثابت کرد یا می توان آن را هل داد یا قفل کرد.
برای دریچه‌های پروانه‌ای با کارایی بالا، آب‌بندی را می‌توان با یک نشیمنگاه مناسب تداخلی یا طراحی صندلی خط تغذیه ایجاد کرد، جایی که فشار درون خط لوله به حداکثر رساندن تداخل بین صندلی و لبه بیرونی دیسک کمک می‌کند. مواد صندلی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) یا PTFE تقویت شده (RTFE) به دلیل عملکرد و محدوده دمایی بیشتر هستند.

صندلی های فلزی نیز روی شیرهای پروانه ای با کارایی بالا ارائه می شود. این صندلی های فلزی استفاده از شیر پروانه ای را در دمای بسیار بالاتر تا 1000 درجه F آسان می کند. انواع ضد حریق نیز ارائه شده است که شامل بستن شیر به خوبی قبل از آتش سوزی است و مهر و موم فلزی آب بندی را تضمین می کند. پس از آتش سوزی

محرک: محرک یک وسیله مکانیکی است که برای حرکت یا کنترل یک فرآیند یا سیستم استفاده می شود. یک محرک به عنوان بخشی از یک شیر پروانه ای نیرودار معمولاً یک سیستم مکانیکی است که انرژی را که معمولاً توسط هوا، الکتریسیته یا مایع تولید می شود، می گیرد و آن را به نوعی حرکت تبدیل می کند.
در مورد خرابی محرک سه طرح اصلی وجود دارد:

Fail Open برای جلوگیری از فشار بیش از حد در هنگام کاهش فشار استفاده می شود.
طراحی خطای بسته در چاه های تزریق بخار برای جلوگیری از درز کنترل نشده استفاده می شود زیرا بسیار خطرناک است.
خرابی در محل زمانی استفاده می شود که در لحظه خرابی محرک، فرآیندها نمی توانند خاموش شوند.

 

 شیر باترفلای ولو چگونه کار می کند؟

شیر پروانه‌ای یکی از شیرهای یک چهارم چرخشی است که برای سرویس‌های قطع یا دریچه گاز وقتی در خط لوله قرار می‌گیرد استفاده می‌شود. آنها یک “پروانه” یا دیسکی را در خود جای می دهند که شبیه یک پروانه است که به یک میله ساقه متصل است که دیسک را می چرخاند تا دریچه را هنگام چرخش به موقعیت عمود بر جریان ببندد.

 

هنگام خرید شیر باترفلای ولو توجه کنید

هنگام انتخاب شیر پروانه ای برای سرویس خود، قبل از بررسی مشخصات فنی شیر باید چند نکته را در نظر بگیرید. این جزئیات خاص عبارتند از کاربرد شیر، نوع سیال، نحوه عملکرد و نحوه نصب که در زیر ذکر شده است.

استفاده از شیرهای پروانه ای نوع دریچه مورد استفاده برای کار مشخص را تعیین می کند، بررسی کنید که آیا این شیر برای کنترل یا محدود کردن جریان استفاده می شود.
سیال مورد استفاده در سیستم: شیر پروانه ای می تواند مایعات یا گازها را مدیریت کند و جامدات حجیم را ندارد. دانستن خاصیت محیط خورنده بودن یا نبودن آن ضروری است، بنابراین برای این منظور جنس بدنه شیر باید از جنس استنلس استیل باشد و برای مصارف معمولی مانند آب، فولاد کربن یا آلیاژهای بالاتر می توان از آن استفاده کرد. ارزان.
همچنین لازم است که حالت عملکرد را بدانید، یعنی نحوه عملکرد شیر. عملیات شیر ​​می تواند دستی، نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک باشد. این را می توان پس از آگاهی از محل و دسترسی به شیر در نظر گرفت.
برخی از ملاحظات دیگر قبل از انتخاب یک شیر عالی برای کاربرد خود عبارتند از ظرفیت، سطح دقت، عمر مفید و افت فشار.

 

انواع شیر باترفلای ولو بر اساس طرح بدنه

سوپاپ پروانه ای لوگ : بدنه ی گیره دارای سوراخ هایی است که به سمت بیرون بیرون می زند تا سوراخ های پیچ و مهره ای داشته باشد که مکمل فلنج لوله است. سوپاپ نوع لوگ را می توان برای خدمات بن بست استفاده کرد یا می تواند بدون لوله های پایین کار کند.

شیر پروانه ای لوگ

شیر پروانه ای ویفر : بدنه ویفر دارای لنگه نیست. شیر ویفر می‌نشیند یا می‌توان گفت بین فلنج‌های لوله فرو رفته است و پیچ‌های فلنج بدنه را احاطه کرده‌اند. در نوع ویفر وزن بدنه لوله مستقیماً به شیر منتقل نمی شود و شیر نوع ویفر قیمت کمتری نسبت به شیر تیپ دارد.

شیر پروانه ای ویفری

شیر پروانه ای فلنجی : اتصال انتهایی این نوع شیر پروانه ای فلنجی است که طبق استاندارد ASME یا DIN می باشد.

شیر پروانه ای فلنج دار

 

انواع شیرهای پروانه ای با طرح دیسک آب بندی

شیر پروانه ای متحدالمرکز: شیر پروانه ای متحدالمرکز معمولی یا به طور گسترده استفاده می شود.

محور در مرکز صفحه قرار دارد. در حین باز یا بسته شدن، بخش هایی از دیسک با صندلی در تماس یا لمس می شود.

کاربردهای فشار پایین کاربردهای معمولی برای این شیر است.

این شیرها با نام‌های شیر پروانه‌ای مرکزی، شیر پروانه‌ای خط مرکزی یا شیر آب‌بندی ارتجاعی نیز شناخته می‌شوند.

دریچه پروانه ای متمرکز

دوگانه افست : شیر پروانه ای دوگانه خارج از مرکز در مقایسه با شیر پروانه ای متحدالمرکز دارای 2 شیر افست می باشد. اولین انحراف محور است که در مرکز دیسک نیست، بلکه در پشت دیسک است.

این افست به شیر اجازه می دهد تا سطح آب بندی مداوم روی دیسک داشته باشد.

آفست دوم، محوری است که در خط وسط لوله نیست، بلکه کمی در سمت راست خط وسط قرار دارد.

این ترتیب باعث می شود صندلی فشار کمتری نسبت به دریچه پروانه ای متحدالمرکز احساس کند و در نتیجه عمر آن را افزایش دهد.

 شیر باترفلای ولو افست دوبل

سه گانه پروانه ای افست سه گانه در مقایسه با شیر باترفلای ولو متحدالمرکز یک شیر افست سه گانه است. درست مانند یک شیر باترفلای ولو افست دوگانه با 2 افست، این افست سه گانه نیز همان افست را دارد، با این تفاوت که یک افست اضافی دارد که یک بانک مخروطی است. این نیمکت مخروطی شکل مکمل دیسکی است که قبلاً برای مطابقت با صندلی ساخته شده است.

شیر پروانه ای افست سه گانه

این ترتیب به این معنی است که صندلی هنگام بسته شدن یا باز شدن فشار یا اصطکاک ندارد. بنابراین، این ترتیب باعث می شود که شیر دارای کاربرد حباب بند بوده و عمر بسیار طولانی تری نسبت به شیر پروانه ای افست دوبل داشته باشد.

 شیر باترفلای ولو روی مواد

شیر پروانه ای پی وی سی: شیرهای پروانه ای پی وی سی اکنون به دلیل مقرون به صرفه بودن معمولاً استفاده می شوند. آنها ممکن است سبک وزن باشند، اما این نوع مواد همچنین دارای استحکام ساختاری بالایی هستند، که آن را برای کاربردهایی با تنش کم تا متوسط ​​مناسب می کند. پی وی سی در مقایسه با مواد فلزی که عمر طولانی دارند به اکثر سیالات و گازها واکنش نشان نمی دهد.

شیر پروانه ای چدنی – اگر فلز یک انتخاب کالایی است، چدن یک انتخاب محبوب برای کاربردهای صنعتی است. در مقایسه با پی وی سی، چدن می تواند دما و فشار بالاتری را تحمل کند، که آن را به انتخاب ایمن تری برای کاربردهای صنعتی تبدیل می کند.

انواع دریچه های پروانه ای به روش فعال سازی

دو راه برای کارکردن شیر پروانه ای وجود دارد، یعنی به صورت دستی (با استفاده از اهرم یا دسته) یا خودکار (با استفاده از محرک). این عملگرها را می توان با استفاده از برق، نیروی هیدرولیک یا هوای تحت فشار کار کرد.

شیر پروانه ای برقی: در اینجا از یک محرک الکتریکی برای کارکرد شیر استفاده می شود. محرک الکتریکی یک سیستم مکانیکی است که برای تبدیل الکتریسیته به انرژی جنبشی در یک حرکت خطی یا چرخشی استفاده می شود.

شیر پروانه‌ای هیدرولیک : محرک‌های هیدرولیک زمانی استفاده می‌شوند که نیروی زیادی برای کار کردن یک شیر مورد نیاز باشد. طراحی اصلی محرک هیدرولیک از نوع پیستونی است.

شیر پروانه ای پنوماتیکی : محرک های پنوماتیکی معمولاً برای کنترل فرآیندهایی استفاده می شوند که نیاز به اقدام سریع و دقیق دارند زیرا به نیروی محرکه قابل توجهی نیاز ندارند.

تفاوت بین شیر پروانه ای و شیر توپی

شیرهای پروانه ای مقرون به صرفه هستند و به طور کلی کوچکتر از انواع دیگر شیرها هستند. شیر پروانه ای با لوله با قطر بزرگ بسیار کوچکتر از شیر توپی معادل آن است.

شیرهای پروانه ای به اندازه شیرهای توپی کاملا بسته نمی شوند و برای تنظیم جریان گاز استفاده نمی شوند. شیرهای توپی آب بندی قابل اعتمادی را نشان می دهند.

در سیستم‌های فشار بالا، شیر توپی می‌تواند خواص برشی برتر و همچنین سختی کمی در چرخش یا نیاز به یک طرح تعادل فشار داشته باشد.

شیر NTGD یک تولید کننده شیر پروانه ای حرفه ای است، لطفا در صورت داشتن هرگونه سوال با من تماس بگیرید.

شیر پروانه ای متحدالمرکز چیست؟

شیر پروانه ای متحدالمرکز یک مکانیسم کنترل جریان است که از یک دیسک چرخان برای کنترل محیط جریان در سیستم استفاده می کند. دیسک در گذرگاه باقی می ماند، اما چون بسیار نازک است، مقاومت بسیار کمی در برابر جریان می دهد.

شیرهای پروانه ای مزایای زیادی نسبت به انواع دیگر شیرها دارند، از جمله ساخت اقتصادی، متشکل از اجزای کمتر، که کارکرد و نگهداری آنها را آسان تر می کند. بدنه طراحی ویفر و وزن نسبتا سبک هزینه های شما و هزینه نصب، تجهیزات، پشتیبانی لوله، نیروی کار و زمان مونتاژ را کاهش می دهد.

رایج ترین نوع چیدمان شیر پروانه ای، شیر پروانه ای مرکز یا متحدالمرکز است. این نوع شیر پروانه ای شامل ساقه ای است که در امتداد خط وسط دیسک در مرکز سوراخ لوله قرار دارد و نشیمنگاه قطر داخلی بدنه شیر است. این پیکربندی سوپاپ غیر جبرانی همچنین به عنوان یک دریچه نشیمنگاه ارتجاعی شناخته می شود، زیرا برای قابلیت اطمینان آب بندی به انعطاف پذیری لاستیک صندلی در هنگام بسته شدن جریان متکی است. در این نوع شیر، دیسک ابتدا در حدود 85 درجه برای چرخش 90 درجه با صندلی تعامل می کند. شیرهای پروانه ای متحدالمرکز به طور گسترده در کاربردهای فشار کم استفاده می شوند.

طبقه بندی بر اساس نوع اتصال

بر اساس اتصال انواع مختلفی از شیر باترفلای ولو متحدالمرکز وجود دارد.

  • پایانه های نوع ویفر.
  • لول به پایان می رسد.
  • هر دو با فلنج به پایان می رسد.
  • انتهای نوع جوشی لب به لب.

نوع ویفر: شیرهای پروانه ای نوع ویفر برای حفظ آب بندی محکم، محافظت در برابر اختلاف فشار دو طرفه، برای جلوگیری از هرگونه جریان برگشتی در دستگاه هایی که برای جریان یک طرفه ساخته شده اند، ساخته شده اند. این کار با استفاده از یک پلاگ اتصال محکم، مانند یک حلقه O، واشر، ماشینکاری دقیق، همراه با یک سطح سوپاپ صاف در پایین و بالای دریچه انجام می شود.

نوع کاسه: نوع بدنه لوگ طرح شیر پروانه ای مشابه شیر توپی 3 تکه است که می توان یک سر لوله را بدون ضربه زدن به طرف دیگر شیر تعویض کرد. این کار را می توان با درج های رزوه دار، فلنج ها و دو مجموعه بند (پیچ و مهره) که از مهره استفاده نمی کنند به دست آورد، بنابراین هر فلنج پیچ های مخصوص به خود را دارد. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که برای بازرسی، تمیز کردن، تعمیر یا تعویض شیر پروانه‌ای، نیازی به خاموش کردن کل دستگاه نیست.

نوع انتهایی فلنجی: شیر پروانه ای فلنجی دارای یک فلنج در دو سر شیر است تا به فلنج های خط لوله متصل شود. این نوع اتصال انتهایی برای اندازه بسیار بزرگ شیر باترفلای ولو استفاده می شود.

نوع انتهای جوش: شیر پروانه ای نوع انتهای جوش زمانی استفاده می شود که سیستم تحت فشار بسیار بالا باشد. این نوع معمولاً برای شیرهای پروانه ای سایز کوچک استفاده می شود.

شیر پروانه ای متحدالمرکز چگونه کار می کند؟

شیرهای پروانه ای متحدالمرکز طراحی نسبتا ساده تری دارند. بدنه، مهر و موم، دیسک و ساقه قسمت های اصلی دریچه پروانه ای متحدالمرکز هستند. شیر پروانه ای سنتی دارای یک دیسک واقع در مرکز لوله متصل و یک ساقه است که به محرک یا دسته در قسمت بیرونی شیر متصل می شود. هنگامی که دریچه در وضعیت بسته قرار دارد، دیسک عمود بر جریان است و نشیمنگاه سوپاپ بسته است. ساقه با O-ring مهر و موم شده است. هنگامی که شیر با کمک محرک یا دستگیره چرخش 90 درجه ای انجام می دهد، دیسک از محل نشستن سوپاپ دور می شود و موازی جریان می شود. چرخش در زاویه کمتر از 90 درجه باعث می شود که جریان دریچه گاز کاهش یابد یا متناسب باشد.

چه زمانی از شیر پروانه ای متحدالمرکز استفاده کنیم؟

دریچه های پروانه ای متحدالمرکز از مواد آب بندی نرم استفاده می کنند، بنابراین فقط در کاربردهای اساسی (تصفیه خانه آب و فاضلاب)، مایعات خاص (مواد شیمیایی، مایعات ساینده و غیره) و گازها تا 200 psi و 400 درجه فارنهایت قابل استفاده هستند.

  • تصفیه آب.
  • توزیع آب.
  • انتقال آب
  • سیستم هوادهی
  • حفاظت در برابر آتش و غیره

دریچه پروانه ای متحدالمرکز در مقابل. شیر پروانه ای غیرعادی

  • دیسک شیر پروانه ای متحدالمرکز ساده است، اما دیسک شیر پروانه ای غیرعادی از مهر و موم دیسک، حلقه نگهدارنده آب بند و پیچ نگهدارنده تشکیل شده است.
  • ساختار آب بندی دریچه متحدالمرکز بسیار ساده است، دیسک مستقیماً با نشیمنگاه لاستیکی برخورد می کند، در حالی که در شیر پروانه ای غیرعادی یک مهر و موم دیسک چند لایه روی صندلی بدنه فلزی را لمس می کند.
  • شیر پروانه ای متحدالمرکز دارای مهر و موم نرم است در حالی که نشیمنگاه شیر پروانه ای غیرعادی از فلز ساخته شده است، می تواند صندلی بدنه جعبه یا صندلی جوش داده شده باشد که قابل تعویض است.
  • یک شیر پروانه ای متحدالمرکز دارای محدودیت فشار است و می تواند تنها تا 150LB/PN25 به فشار برسد، در حالی که شیر پروانه ای افست/غیر مرکزی می تواند تا فشار 600LB/PN100 را تحمل کند.
  • با توجه به ساختار متفاوت ساختار مهر و موم، صندلی لاستیکی متحدالمرکز نمی تواند دمای بالا را تحمل کند، اما یک شیر پروانه ای افست/غیر مرکزی می تواند کار کند زیرا دارای طراحی مهر و موم فلزی/سختی است.
  • مزایا و معایب ظاهراً هستند و انتخاب آنها برای شرایط واقعی بسیار آسان است. هنگامی که سیستم دارای فشار بالا یا دمای بالا باشد، از یک شیر خارج از مرکز استفاده می شود.

NTGD Valve یک تولید کننده حرفه ای شیر پروانه ای متحدالمرکز است، لطفا در صورت داشتن هرگونه سوال با ما تماس بگیرید.

شیر پروانه ای با کارایی بالا

در ابتدا، دریچه پروانه ای سنتی استفاده می شد که در آن خاموشی محکم زیاد مورد نیاز نبود. در طول سال ها، شیرهای پروانه ای با کارایی بالا (HPBFV) با فناوری جدید توسعه یافته اند. این شیرهای پروانه ای با کارایی بالا با مهر و موم های نسبتاً قوی ساخته شده از لاستیک یا مواد الاستومری ساخته می شوند که در مقایسه با سایر انواع دریچه ها یک خاموشی قوی ایجاد می کنند. دریچه های پروانه ای در جاهایی که محدودیت فضا وجود دارد استفاده می شود. در مقایسه با شیرهای دروازه، شیرهای پروانه ای را می توان برای دریچه گاز یا کنترل جریان و همچنین در نقش کاملا باز و کاملا بسته استفاده کرد. افت فشار در سراسر شیر پروانه ای نسبت به شیر دروازه حداقل است. شیرهای پروانه ای در اندازه های کوچک و بزرگ یافت می شوند. آنها را می توان با دست کنترل کرد یا با مکانیزم کلید یا چرخ دنده کار کرد.

شیرهای پروانه ای سنتی عمدتاً در سیستم های دریچه گاز و آب فشار پایین استفاده می شوند. نشیمنگاه، دیسک و شفت همسطح هستند. آب بندی با تداخل بین دیسک و پوشش الاستیک به دست می آید. قدرت صندلی توسط گشتاور کاری سوپاپ و آب بندی بین شفت و آستر محدود می شود. خاصیت آب بندی این شیر ضعیف بوده و معمولاً نشتی ایجاد می شود.

شیرهای پروانه ای با کارایی بالا چیست؟

شیر پروانه ای با کارایی بالا دارای خواص آب بندی عالی و خاموشی محکم است. دیسک یک قسمت افست یک توپ است و عملکرد نشستن این دریچه با عملکرد یک شیر توپی یکسان است. دیسک و نشیمنگاه سوپاپ از شفت جدا شده اند و نیازی به آب بندی شفت روی این شیر نیست. بسیاری از شیرها دارای یک نشیمنگاه اولیه پلاستیکی قوی و یک مهر و موم فلزی ثانویه هستند که آنها را “ضد آتش” می کند. شیرهای پروانه ای با کارایی بالا در گروه های فشاری به اندازه ANSI 900 تولید می شوند و می توانند در برنامه هایی که شامل خاموشی محکم هستند استفاده شوند.

شیر پروانه ای با کارایی بالا چگونه کار می کند؟

در شیرهای پروانه ای با کارایی بالا، آب بندی را می توان با یک صندلی مناسب تداخلی یا پیکربندی صندلی خط برق، که در آن فشار سیال در داخل خط لوله به افزایش تداخل بین نشیمنگاه و دریچه قسمت بیرونی دیسک کمک می کند، فراهم کرد. مواد صندلی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) یا PTFE تقویت شده (RTFE) به دلیل عملکرد و محدوده دمایی بالاتر هستند.

صندلی های فلزی روی شیرهای پروانه ای با کارایی بالا نیز موجود است. این صندلی های فلزی امکان استفاده از شیر پروانه ای را در دمای بسیار بالاتر فراهم می کند. نسخه های ضد حریق نیز ارائه می شوند که بسته شدن دریچه را درست قبل از آتش سوزی فراهم می کنند و مهر و موم فلزی بسته شدن دریچه را در حین و پس از آتش سوزی تضمین می کند.

شیر پروانه ای دوگانه افست که به عنوان شیر پروانه ای با کارایی بالا (HPBFV) نیز شناخته می شود، دارای دو دریچه افست شبیه به شیر پروانه ای متحدالمرکز است. اولین انحراف محور است که در مرکز دیسک نیست، بلکه در پشت دیسک است. این افست به شیر اجازه می دهد تا سطح آب بندی مداوم روی دیسک داشته باشد.
انحراف دوم، محوری است که در خط وسط لوله نیست، بلکه درست در سمت راست خط اصلی قرار دارد. این ترتیب باعث می شود صندلی فشار کمتری نسبت به دریچه پروانه ای متحدالمرکز احساس کند و در نتیجه عمر آن را طولانی تر کند.

شیر پروانه ای افست سه گانه: شیر پروانه ای افست سه گانه (TOV)، همچنین یک شیر با کارایی بالا، در مقایسه با شیر پروانه ای متحدالمرکز، یک شیر افست سه گانه است. درست مانند شیر پروانه ای افست دوگانه با ۲ افست، این افست سه گانه نیز همان افست را دارد، با این تفاوت که افست اضافی دارد و از نوع نشیمنگاه مخروطی است. این صندلی مخروطی می‌تواند مکملی باشد که قبلاً متناسب با صندلی ساخته شده بود.
این ترتیب به این معنی است که صندلی هنگام بسته یا باز شدن هیچ فشار یا اصطکاک ندارد. به عنوان بخشی از این ترتیب، شیر کاربرد حباب بند و عمر مفید بسیار بیشتری نسبت به شیر پروانه ای قطع کننده دوبل خواهد داشت.

چه زمانی از شیرهای پروانه ای با کارایی بالا استفاده کنیم؟

شیر پروانه ای با کارایی بالا یک شیر همه کاره و قابل اعتماد برای کنترل شرایط دمای بالا و فشار بالا است و در جایی که برای کنترل نشت یا انتشار ساقه به بسته بندی ساقه انعطاف پذیر برتر نیاز است. هر دو برای محدوده دما تا 1200 درجه فارنهایت و محدوده فشار تا 1440 psi (150-600# ANSI) هستند.

آنها گرانتر از RSBFV هستند، آنها به فولاد کربنی یا فولاد ضد زنگ (یا آلیاژهای خاص مانند دوبلکس یا سوپر دوپلکس SS) مجهز هستند. آنها می توانند توسط محرک ها، دستکاری کننده ها یا چرخ دنده ها فعال شوند و در سیستم های مدیریت سوخت، صنایع شیمیایی، پتروشیمی و فراساحلی یا در مواردی که طول عمر فوق العاده طولانی مورد نیاز است استفاده می شوند. این دریچه ها توسط یک توقف در بدنه قرار می گیرند.

TOV ها در پالایشگاه های نفت، بخار فشار قوی و تاسیسات دریایی یافت می شوند که شرایط سخت تری وجود دارد و عملکرد بسیار مطمئن تر و/یا چرخه عمر طولانی تری مورد نیاز است. سوپاپ ها معمولا دارای رتبه بندی 150-900# ANSI (1500# ANSI موجود) هستند و اساساً API-607 Fire Protected با یک صندلی نرم هستند. آنها برای کاربردهای جدی بسیار موثر هستند اما گرانتر از شیر پروانه ای دوگانه افست هستند.

خدمات عمومی در مقابل شیر پروانه ای با کارایی بالا

  • شیر پروانه ای سرویس عمومی: این نوع شیر پروانه ای پیش فرض برای کاربردهای فرآیندی عمومی است. آنها می توانند برای کاربردهایی از جمله هوا، بخار، آب و غیره استفاده شوند.
    نشیمنگاه سوپاپ از بدنه محافظت می کند تا اطمینان حاصل شود که محصولاتی که در حال جابجایی هستند با بدنه تماس پیدا نمی کنند. این پیکربندی صندلی برای کاربردهای خلاء مناسب است. شفت سوپاپ از دیسک عبور می کند و توسط یک اسپلین قوی به دیسک متصل می شود که 3 بوش در بالا و پایین به عنوان یاتاقان شفت عمل می کنند.

مزایای شیرهای پروانه ای خدمات عمومی این است که ساخت آنها آسان تر است و به آنها اجازه می دهد متناسب با پیاده سازی های مختلف عملیات خط لوله طراحی شوند. به علاوه، آنها با استفاده از طیف وسیعی از اشکال الاستومری آب بندی می شوند و شما می توانید نوع الاستومری را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

  • شیرهای پروانه ای با کارایی بالا می توانند هر کاری را انجام دهند که شیر پروانه ای خدمات عمومی می تواند انجام دهد، اما آنها برای مقاومت در برابر مایعات طراحی شده اند و شیرهای گاز سرویس عمومی قابل قبول نیستند. آنها با صندلی های PTFE ساخته شده اند که می توانند مایعات، گازها و بخار واکنش پذیر شیمیایی و خورنده را مدیریت کنند. در حالی که شیرهای پروانه ای خدمات عمومی از الاستومرهایی ساخته می شوند که در برابر خوردگی آسیب پذیر هستند، دریچه های پروانه ای با کارایی بالا از مواد سختی مانند گرافیت برای آب بندی نشیمنگاه استفاده می کنند. مزیت دیگر این است که آنها می توانند تا اندازه 60 باشند، بنابراین می توان از آنها برای کاربردهای گسترده تر استفاده کرد.
    دریچه های پروانه ای با کارایی بالا ساخته شده از CS، SS و فلزات دیگر را خواهید یافت. مواد به گونه ای جوش داده شده اند که شیر می تواند دماهای پایین 320 درجه فارنهایت و تا 1200 درجه فارنهایت را تحمل کند و می تواند محدوده فشار تا 1440 PSI را تحمل کند. بسیاری از شیرهای پروانه ای با کارایی بالا دارای یک توقف بدنه برای جلوگیری از سفر بیش از حد و یک غده قابل تنظیم برای جلوگیری از نشت خارجی هستند.

NTGD یک تولید کننده حرفه ای دریچه های پروانه ای با کارایی بالا است، لطفا در صورت داشتن هرگونه سوال با ما تماس بگیرید.

شیر پروانه ای افست دوبل

شیرهای پروانه ای دوگانه معمولاً شیرهای پروانه ای با کارایی بالا در نظر گرفته می شوند. آنها جدا از شیرهای افست سه گانه، یکی از محبوب ترین شیرهای پروانه ای غیرعادی در بازار هستند. همچنین اغلب بهترین نوع شیرهای پروانه ای را در نظر گرفته اند.

شیرهای صنعتی نسبت به شیرهای پروانه ای سنتی به محدوده فشار و دمای وسیع تری نیاز دارند. این منجر به توسعه یک شیر پروانه ای با کارایی بالا شده است. شیرهای پروانه ای دوگانه افست ساختاری ساده، سبک، جمع و جور و مقرون به صرفه با مزایای گشتاور عملیاتی کم ارائه می دهند.

شیر پروانه ای دوگانه غیرعادی چیست؟

شیرهای پروانه ای با کارایی بالا از دیسکی استفاده می کنند که از مرکز نشیمنگاه آن جدا شده است، به همین دلیل به آن شیر پروانه ای دوگانه افست می گویند. در این پیکربندی، دیسک غیرعادی است یا از روی صندلی سوپاپ جدا شده است. هنگامی که دیسک شروع به چرخش می کند، به جای دور شدن از صندلی، از صندلی دور می شود. در واقع، این طراحی از فشار خط برای کمک به آب بندی مناسب استفاده می کند. این عملکرد امکان استفاده از شیرهای پروانه ای دوگانه افست را در سیستم های فشار بالا مانند اتانول یا HVAC می دهد. PTFE یا پلاستیک معمولاً به عنوان مواد نشیمنگاه در شیرهای دوگانه افست استفاده می‌شود، اما صندلی‌های فلزی نیز برای برآورده کردن الزامات آزمایش آتش مانند API 607 ​​ارائه می‌شوند.

طبقه بندی بر اساس نوع اتصال

بر اساس اتصال، چهار نوع اصلی شیر پروانه ای با کارایی بالا یا دو افست وجود دارد.

  • پایانه های نوع ویفر.
  • لول به پایان می رسد.
  • هر دو با فلنج به پایان می رسد.
  • افراطی جوش لب به لب.

نوع ویفر: نوع ویفر شیرهای پروانه ای افست دوگانه برای ایجاد آب بندی قوی، محافظت در برابر اختلاف فشار دو طرفه و جلوگیری از هرگونه جریان برگشتی در دستگاه هایی که برای جریان یک طرفه ساخته شده اند ساخته می شوند. این کار با استفاده از یک ماده آب بندی مناسب، مانند حلقه O، واشر، ماشینکاری دقیق، همراه با یک سطح صاف دریچه در پایین و بالای شیر انجام می شود.

نوع لوگ: در پیکربندی شیر پروانه ای نوع بدنه لوله، یک سر لوله را می توان بدون ضربه زدن به طرف دیگر شیر جدا کرد. این کار را می توان با درج های رزوه دار، فلنج ها و دو مجموعه بند (پیچ و مهره) که از مهره استفاده نمی کنند به دست آورد، بنابراین هر فلنج پیچ های مخصوص به خود را دارد. در اتصال از نوع لوگ، برای بازرسی، تمیز کردن، تعمیر یا تعویض شیر پروانه ای، نیازی به خاموش کردن کل دستگاه نیست.

نوع انتهایی فلنجی: شیر پروانه ای نوع انتهایی فلنجی از فلنجی در دو سر شیر برای اتصال به فلنج های خط لوله استفاده می کند. این نوع اتصال انتهایی برای اندازه بسیار بزرگ شیر پروانه ای استفاده می شود.

نوع انتهای جوش: شیر پروانه ای نوع انتهای جوش زمانی استفاده می شود که سیستم تحت فشار بسیار بالا باشد. این نوع معمولاً برای شیرهای پروانه ای سایز کوچک استفاده می شود.

شیر پروانه ای افست دوبل چگونه کار می کند؟

شیرهای پروانه ای دو افست دارای یک دیسک افست دوگانه هستند که می توان آن را تا 1480 psi [10 MPa] استفاده کرد. در مقایسه با طرح تک افست، شیر پروانه ای دوگانه افست از ساقه ای استفاده می کند که در پشت دیسک وجود دارد. در شیر پروانه ای با کارایی بالا، ساقه افست دوم از مرکز دیسک به یک طرف فشار داده می شود. این هندسه افست به دیسک اجازه می دهد تا تنها با 1 تا 3 درجه چرخش 90 درجه روی صندلی مالیده شود.

عملکرد شیر پروانه ای بای پس دوبل به مشخصات مخروط اشاره دارد که دریچه را آب بندی می کند. پیکربندی دیسک و آفست شفت باعث می شود که دیسک روی نشیمنگاه بادامک شود و گشتاور مورد نیاز برای کارکرد سوپاپ را به حداقل برساند.

چه زمانی از شیر پروانه ای دوگانه افست استفاده کنیم؟

شیر پروانه ای افست دوگانه برای استفاده در کاربردهایی که نیاز به مقاومت فشار بالاتری دارند طراحی شده است. دیسک در مرکز سوراخ لوله قرار دارد و برای بهبود توانایی آب بندی و به حداقل رساندن سایش دریچه طراحی شده است.

شیرهای پروانه ای با کارایی بالا برای کاربرد در آب، فاضلاب، روغن، بخار و گازها در یک ساختار اقتصادی و فشرده مناسب هستند. یاتاقان رانش تک عنصری و مقاوم در برابر خوردگی و فاصله‌دهنده دیسک، سایش بدنه را از بین می‌برد و به حفظ مرکز مثبت دیسک روی سوراخ سوپاپ کمک می‌کند.

شیرهای پروانه ای دوگانه افست را می توان به صورت دستی با استفاده از یک دسته یا با چرخ دنده یا محرک کار کرد. این دستگاه ها دیسک شیر را به محل ایده آل برای آب بندی موثر یا باز شدن کامل شیر می چرخانند. شیرهای پروانه ای با کارایی بالا عمدتاً در صنایع آب، شیمیایی و پتروشیمی استفاده می شوند و همچنین می توانند در جابجایی و کنترل سوخت و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده شوند.

تفاوت بین شیر پروانه ای افست دو و سه

  • شیر پروانه ای افست دوگانه دارای دو آفست در مرکز است که عمل بادامک را در زمان فرآیند اعمال ایجاد می کند.
    شیرهای پروانه ای سه گانه (TOV) دارای سه شیر بای پس مختلف هستند. دو عدد از آنها در مرکز قرار دارند، در حالی که سومی روی سطح صندلی قرار دارد که شکل دیسک و شکل نشیمنگاه مخروطی را ایجاد می کند.
  • شیر پروانه ای دو انحرافی برای استفاده تا دمای 325 درجه سانتی گراد و تا فشار 50 بار قابل استفاده است. در حالی که شیر پروانه ای افست سه گانه را می توان برای کاربردهای طولانی مدت و تا دمای 500 درجه سانتیگراد (932 درجه فارنهایت) استفاده کرد و این شیر برای تحمل فشار بالا تا 50 بار (725 psi) طراحی شده است.
  • نشیمن شیر پروانه ای دو انحراف از مواد نرم ساخته شده است در حالی که دریچه انحراف سه گانه از فلز سخت ساخته شده است.
  • یکی از تفاوت های اصلی بین دو شیر پروانه ای ظاهر آنهاست. در شیر پروانه ای دو بای پس، دو بای پس این نوع شیر باعث باز شدن آسان و حفظ نیروی آب بندی قوی خود می شود.

شیر پروانه ای افست سه گانه

شیرهای پروانه ای افست سه گانه (TOV) که با نام شیرهای پروانه ای افست سه گانه نیز شناخته می شوند، این شیرها از زمانی که حدود 50 سال پیش معرفی شدند به پیشرفت خود ادامه دادند، این شیرها اکنون در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. در ابتدا از شیرهای پروانه ای افست سه گانه برای قطع آب استفاده می شد، اما بهبود طراحی در سال های اخیر باعث شده است که این شیر در فرآیندهای حیاتی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

امروزه، شیر پروانه ای افست سه گانه مزایای مختلفی را برای صنعت ارائه می دهد و اخیراً آنها به دلیل توانایی خود در کنترل آلودگی شناخته شده اند. برای مقابله با این چالش جهانی انتشار گازهای گلخانه‌ای، صنعت شروع به جستجوی راه‌های نوآورانه‌تر کرد و شیر پروانه‌ای افست سه‌گانه اخیراً توسط تولیدکنندگان شیر برای این مشکل در نظر گرفته شده است. با معرفی ویژگی‌های جدید و به‌روز، شیرهای پروانه‌ای افست سه‌گانه به روش‌هایی استفاده می‌شوند که قبلاً هرگز استفاده نشده‌اند، اما همچنان مقرون‌به‌صرفه‌تر استفاده می‌شوند.

شیر پروانه ای افست سه گانه چیست؟

سه آفست مختلف در سوپاپ دریچه گاز آفست سه گانه (TOV) وجود دارد. دو آفست در مرکز قرار دارند و آفست سوم روی سطح آب بندی است که شکل مخروطی دیسک و نشیمنگاه را ایجاد می کند. دریچه های بای پس سه گانه زمانی استفاده می شوند که نیاز به آب بندی محکم حباب دار باشد، سیستم در دمای بالا قرار داشته باشد و به یک آب بندی سخت با نشتی صفر نیاز باشد.

اولین آفست در محور مرکزی سطح آب بندی است که در آن دیسک 360 درجه حول محور مرکزی می چرخد ​​تا با تغییر شکل مهر و موم نرم و در نتیجه اصطکاک کامل، مهر و موم را ایجاد کند.

آفست دوم به موقعیت محور نسبت به خط مرکزی سوراخ اشاره دارد. در زمان کار، بادامک می‌زند تا صندلی را از درزگیر جدا کند و در 10 درجه اول باز شدن و 10 درجه آخر بسته شدن اصطکاک ایجاد کند.

جابجایی سوم، هندسه عناصر بسته‌کننده است. هر یک از عناصر اتصال دهنده بر روی یک پروفیل افست مخروطی ماشینکاری می شود و در نتیجه یک مخروط با زاویه راست ایجاد می شود. در طول چرخه کاری خود، این کار اجرای بدون اصطکاک را تضمین می کند. تماس فقط در زاویه 90 درجه ایجاد می شود که به عنوان یک توقف مکانیکی در نقطه پایانی بسته شدن عمل می کند و در نتیجه هیچ حرکت بیش از حد صندلی دیسکی ایجاد نمی شود.

هنگامی که این سه افست با هم ارائه می شوند، شیر یک سطح آب بندی مداوم را ارائه می دهد، حداقل سایش را بین سطوح آب بندی نشان می دهد و آب بندی بادوام را در طول عمر شیر فراهم می کند. علاوه بر این، چسبندگی و اتصال دیسک کاهش می‌یابد و گشتاور کمتری مورد نیاز است، زیرا زاویه نشستن بهینه‌ای دارد.

طبقه بندی بر اساس نوع اتصال

بر اساس اتصال، انواع مختلفی از شیر پروانه ای افست سه گانه وجود دارد.

  • پایانه های نوع ویفر.
  • لول به پایان می رسد.
  • هر دو با فلنج به پایان می رسد.
  • افراطی جوش لب به لب.

نوع ویفر : شیرهای پروانه ای سه گانه افست نوع ویفر برای حفظ آب بندی محکم، محافظت در برابر اختلاف فشار دو جهته، برای جلوگیری از هرگونه جریان برگشتی در دستگاه هایی که برای جریان یک طرفه ساخته شده اند، ساخته شده اند. این کار با استفاده از یک پلاگ اتصال محکم، مانند حلقه O، واشر، ماشینکاری دقیق، همراه با یک سطح صاف دریچه در پایین و بالای دریچه انجام می شود.

نوع درپوش : پیکربندی شیر پروانه‌ای افست سه‌تکه شبیه به شیر توپی سه تکه است که یک سر لوله را می‌توان بدون ضربه زدن به طرف دیگر شیر تعویض کرد. این کار را می توان با درج های رزوه دار، فلنج ها و دو مجموعه بند (پیچ و مهره) که از مهره استفاده نمی کنند به دست آورد، بنابراین هر فلنج پیچ های مخصوص به خود را دارد. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که برای بازرسی، تمیز کردن، تعمیر یا تعویض شیر پروانه‌ای، نیازی به خاموش کردن کل دستگاه نیست.

نوع انتهایی فلنجی : شیر پروانه ای غیرمرکز از نوع فلنجی دارای یک فلنج در هر دو انتهای شیر است تا به فلنج های خط لوله متصل شود. این نوع اتصال انتهایی برای اندازه بسیار بزرگ شیر پروانه ای استفاده می شود.

نوع انتهای جوش: شیر پروانه ای نوع انتهای جوش زمانی استفاده می شود که سیستم تحت فشار بسیار بالا باشد. این نوع معمولاً برای شیرهای پروانه ای سایز کوچک استفاده می شود.

شیر پروانه ای افست سه گانه چگونه کار می کند؟

شیر پروانه ای افست سه گانه مانند شیر پروانه ای سنتی کار نمی کند، که اهرم را به طرفین می چرخاند تا محیط مانند یک دست از آن عبور کند. نوع افست سه گانه مانند یک دریچه کره ای عمل می کند، جایی که دیسک کمی مانند یک مخروط حرکت می کند و بالا و پایین می رود.

هنگامی که مخروط برای تبدیل شدن به یک دایره حرکت می کند، یک مهر و موم قوی ایجاد می شود. هنگام تماس صندلی با دیسک به دلیل موقعیت زاویه ای دیسک نسبت به سطح، هیچ کششی وجود ندارد.

کاربرد و مزایای شیر پروانه ای افست سه گانه

شیرهای پروانه ای افست سه گانه برای کاربردهایی که نیاز به آب بندی بدون حباب است، مهم هستند. در برخی از کاربردها، نمی توان با استفاده از شیرهای پروانه ای افست دوبل، آب بندی محکم حباب را به دست آورد.

برخی از فرآیندها برای شیرهای پروانه‌ای معمولی مناسب نیستند، مانند کاربردهایی که حاوی مواد شیمیایی خشن یا محیط‌هایی با ذرات کوچک هستند که می‌توانند دریچه‌ها و لوله‌ها را مسدود کنند. در این سیستم‌ها، فناوری افست سه‌گانه مزایای برتری را ارائه می‌دهد که در آن عمل بادامک و آب‌بندی مخروطی زاویه راست تضمین می‌کند که عناصر آب‌بندی فلزی هرگز تا درجه نهایی بسته شدن با یکدیگر تماس نخواهند داشت.

در اینجا مهر و موم فلز به فلز یک مهر و موم محکم حباب ایجاد می کند و در نتیجه عملکردی بدون نشتی دارد.

سفر بدون اصطکاک در سرتاسر چرخه در دسترس است که امکان عملکرد گشتاور کم و افزایش عمر سوپاپ را فراهم می کند.

شیر هیچ حفره ای بین عناصر آب بندی ندارد که به دلیل آن گرفتگی از بین می رود، که منجر به نگهداری کم و در نتیجه افزایش طول عمر شیر می شود.

اگر سوالی دارید، با ما تماس بگیرید. NTGD Valve یک تولید کننده با تجربه شیر پروانه ای افست سه گانه است.

شیرهای پروانه ای: چیست، قطعات و برای چه هستند

در محدوده وسیعی که از نظر شیرآلات می توان یافت، شیر پروانه ای به دلیل امکاناتی که از نظر کاربرد و کاربرد ارائه می دهد، به عنوان یکی از برجسته ترین ها قرار می گیرد.

اگرچه عملکرد آن ساده و قابل درک است، اما چندین جنبه وجود دارد که باید هنگام صحبت در مورد شیر پروانه ای مورد توجه قرار گیرد.

شیر پروانه ای عملکردی را انجام می دهد که برای همه انواع شیرها معمول است، یعنی تعیین عبور یک سیال هیدرولیک از کانالی که متعلق به یک سیستم خاص است.

تعیین مذکور ممکن است شامل باز کردن و بسته شدن کامل گذرگاه یا تنظیم جزئی ناشی از باز شدن میانی باشد.

ساختار شیر پروانه ای

شیرهای پروانه ای را می توان در اندازه های مختلف یعنی با قطر بزرگ، متوسط ​​و کوچک ارائه داد. فراتر از اندازه، ساختار آن یکسان است.

در مورد شیر پروانه ای، باز و بسته شدن یک مجرا در نتیجه جابجایی صفحه ای است که در داخل شیر قرار دارد و بر روی یک محور خاص می چرخد. نام “پروانه” از اینجا می آید.

برای اینکه حرکت این صفحه امکان پذیر باشد، وجود ساقه ای که به آن و در نتیجه به بدنه دریچه گاز متصل است الزامی است.

میل گفته شده باید با دستوری فعال شود که بسته به منطقه ای که در آن از شیر استفاده می شود، می تواند دستی یا اتوماتیک باشد.

در نهایت، ساختار شیر پروانه ای همچنین می تواند شامل یک واشر یا حلقه ای باشد که با محیط بدنه آن و سایر اجزای جزئی که ساخت صحیح آن را انجام می دهند مطابقت داشته باشد.

طبقه بندی و ویژگی های اصلی شیر پروانه ای

شیرهای پروانه ای بر اساس نوع شفتی که در داخل بدنه خود دارند طبقه بندی می شوند. این محور می تواند عمودی یا افقی و با محور مرکزی یا افست باشد. استفاده مورد نظر تعیین می کند که چه نوع شیری مناسب خواهد بود.

با توجه به ویژگی های اصلی آن، شیرهای پروانه ای ظرفیت تنظیم سیال بیشتری را نسبت به سایر شیرها ارائه می دهند. آنها همچنین اجازه کار با سیالات هیدرولیک فشار بالا را می دهند و در صورت باز بودن کامل، افت فشار آنها کم است.