ماشین فرم سیل عمودی

ماشین های فرم سیل عمودی نوعی از سیستم بسته بندی اتوماتیک خط تولید به حساب میاید که از آن در صنعت بسته بندی مواد غذایی و طیف وسیعی از سایر محصولات دارای کاربرد میباشد. از رول لفاف و همچنین مواد بسته بندی نرم در این ماشین استفاده میشود. در این ماشین ابتدا حجم معینی به وسیله ای سیستم توزین اندازه گیری میشود. سپس در مرحله ای بعد هر بسته به اندازه تعیین شده پر میشود و بسته بندی از سه جهت دوخته میشود. این ماشین برای بسته بندی مواد جامد، گرانولی و مایع مورد استفاده قرار میگیرد.

ویژگی های فنی ماشین بسته بندی فرم فیل سیل؛

این ماشین محصولات را به طور متوالی و پیوسته بسته بندی مینماید. و از مواردی از قبیل، لفاف های پلیمری، انواع کاغذ و فیلمهای پلاستیکی، فویلهای آلومینیومی برای بسته بندی مواد گوناگون استفاده مینماید. علاوه بر این از دستگاه های بر چسب زن و لیبل زن در ورودی و خروجی VFFS بهره میبرد.  این تکنولوژی (VFFS) این امکان را فراهم میسازد تا قبل و بعد از بسته بندی مراحل استریل صورت گیرد. و محصول بسته بندی شده فاقد از میکروب و آلودگی باشد. در این مدل بسته بندی لفاف و مواد بسته بندی نوع دوخت را معین میکند. و بر طبق مواد گوناکون سطح و عمق دوخت متفاوت است.

ویژگی های فنی ماشین بسته بندی فرم فیل سیل؛-وبسایت مهار فن ابزار

سیستم دوخت؛

 پر کن بسته بندی عمودی؛

در تکنولوژی VFFS به طور معمول رول فیلم در پشت دستگاه جای دارد. که به هنگام بسته بندی به بالای دستگاه انتقال داده میشوند. در بخش بعدی یک استوانه به اسم تیوپ تولید میشود که به وسیله ای دوخت حرارتی و همچنین از کنار هم قرار گرفتن لبه های رول اولیه به وجود میاید. در مرحله ای بعد تیوپ به سمت پر کن هدایت میشود . پایین تیوپ به وسیله ای یک دوخت عرضی بسته میشود.

سیستم دوخت؛-وبسایت مهار فن ابزار

در این بخش لبه های پایین تیوپ روی هم قرار گرفته شده و بخش های اضافی آن جدا شده و دوخت مورد نظر به وسیله ای یک المنت حرارتی صورت میگیرد. همچنین قسمت بالای بسته به همین طریق دوخته میشود. همیشه اندازه دو دوخت پایین و بالای بسته برابر بوده  و به وسیله ای یک سیستم اتوماتیک کنترل و اندازه گیری میشود. همه ای این مراحل به کمک یک سیستم تمام اتوماتیک و به طور ممتد و پیوسته صورت میگیرد.

همچنین برای حفظ تناوب در قسمت پرکن و افزایش سرعت بسته بندی به طور معمول از سیستم توزین چند نازله استفاده میشود. در زمان انجام مراحل بسته بندی درون کیسه ممکن است از هوا یا یک گاز بی اثر مانند نیتروژن پرشود. که البته هوای موجود در کیسه به کاهش حفظ محصول شکننده کمک مینمایید. برای نمونه هوای موجود در بسته بندی چیپس احتمال خرد شدن آن را کاهش میدهد. همچنین زیاد بودن گاز بی اثر در درون بسته موجب خروج اکسیژن از کیسه میشود. و این امر سبب کاهش رشد باکتری های تخریب کننده محصول میشود. در برخی از بسته بندی ها یک قسمت در بالای دوخت به منظور آویختن محصول اضافه میشود. همچنین ممکن است این قسمت برای نصب لیبل توضیحات مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم دوخت؛-وبسایت مهار فن ابزار