پرش به محتوا

اسکرابر اکسید اتیلن را از بین می برد

  • از
 دریک سرویس عقیم سازی قراردادی از یک اسکرابر تک مرحله ای برای تبدیل این گاز خطرناک به اتیلن گلیکول بی اثر استفاده می کند. ETO Sterilization Inc. خدمات عقیم سازی قراردادی را برای صدها مشتری شمال نیوجرسی ارائه می دهد که بر روی ادویه ها و گیاهان دارویی، مواد آرایشی و لوازم پزشکی تمرکز دارد. دو تا از بزرگترین مخازن استریلیزاسیون اکسید اتیلن در جهان در تاسیسات Linden و Carteret، نیوجرسی، مشغول به کار هستند. در اواسط دهه 1980، زمانی که مقررات فدرال جدید انتشار گاز را ممنوع کرد، شرکت مجبور به تقلا شد.ETO Sterilization به گروه CR Clean Air برای یک اسکرابر سفارشی طراحی شده برای هر یک از تاسیسات مراجعه کرد. این گروه بهتر از 99 درصد حذف آلاینده ها را تضمین می کند و می تواند سابقه عالی پذیرش توسط آژانس های نظارتی دولتی را نشان دهد. این سیستم ها در سال 1987 نصب شدند و طبق گفته گروه CR Clean Air عملکرد “بسیار خوب” را نشان دادند.

هیدرولیز EtO:

اکسید اتیلن (EtO) برای استریل کردن مواد و محصولاتی که با روش‌های سنتی شامل گرما، رطوبت یا تشعشع آسیب می‌بینند استفاده می‌شود. اتمسفر استریل کننده به واکنش آلکیلاسیون بستگی دارد که از تکثیر میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند. استریلیزاسیون ETO از گاز اکسید اتیلن رقیق شده با مبرد-12 استفاده می کند تا مخلوط را غیر قابل انفجار کند. غلظت کاری معمولاً 400-600 میلی گرم EtO در هر لیتر حجم ظرف است. هنگامی که چرخه استریلیزاسیون کامل شد، گاز توسط یک پمپ خلاء از محفظه خارج می شود.

در حالی که شستشوی EtO مشابه شستشوی گاز معمولی است، به دلیل محدودیت های انتقال جرم و واکنش پذیری، زمان ماندگاری طولانی تری در واحد شستشو مورد نیاز است. این واحد مبتنی بر جذب EtO در محلول و هیدرولیز بعدی آن به اتیلن گلیکول – ترکیب ضد یخ رایج است. سرعت واکنش تابعی از دما و وجود کاتالیزوری مانند اسید سولفوریک است. مصرف انرژی حداقل است. محصول نهایی محلول اتیلن گلیکول حاوی مقدار کمی اسید است.

طراحی تک مرحله ای:

ظرفیت کلی شستشوی واحدها به مقدار گاز تخلیه شده بستگی دارد، که در مورد استریلیزاسیون EtO، تنها به طور متناوب هر 6-16 ساعت اتفاق می افتد. اندازه‌ی این سیستم‌ها به گونه‌ای است که 600 فوت 3 در دقیقه گاز را تحمل می‌کند و 99+ درصد EtO را حذف می‌کند.

یک برج تک مرحله ای با بسته بندی پلی پروپیلن با کارایی بالا برای انجام جذب کافی بود. پس از آن یک مخزن راکتور، یک حلقه لوله کشی و یک پمپ چرخشی قرار می گیرد. قطر برج ها 24 اینچ (id) و 28 فوت ارتفاع است. ارتفاع مشکلی ندارد زیرا برج ها را می توان در فضای باز نصب کرد.

محلول شستشو بر خلاف جریان برج ها جریان می یابد، در حالی که گاز خروجی بالا می رود. یک حذف کننده مه در بالای بستر پر شده از خروج مایعات حباب شده با گاز دریچه جلوگیری می کند. پس از اتمام واکنش، محلول به یک مخزن نگهدارنده هدایت می شود و زمانی که این مخزن تقریباً پر از گلیکول است، یک شرکت دفع برای تخلیه آن فراخوانده می شود.

اسکرابرهای گروه هوای پاک در کاربردهای مختلفی از جمله گازهای اسیدی، آمونیاک و ترکیبات گوگردی استفاده شده است. این شرکت همچنین تجهیزات فرآیند مبتنی بر خلاء را تامین می کند.