پرش به محتوا

راه حل جدید نگهداری از کارخانه

  • از

راه حل جدید نگهداری از کارخانه

بخش تولید فرآیند جهانی اکنون می تواند تا 80 درصد از هزینه های حفظ کیفیت روغن حرارتی مورد استفاده در فرآوری را صرفه جویی کند، با راه اندازی اولین سیستم فیلتراسیون توسط Solutions Thermal Fluid (TFS) که قادر به حذف آلاینده های سخت در دسترس است. عملکرد را به خطر می اندازد و منجر به مصرف بیش از حد انرژی می شود.

TFS یک ارائه دهنده بین المللی خدمات پشتیبانی، نگهداری و ریسک سیستم سیالات حرارتی با مشتریانی از جمله شرکت های شیمیایی Dow، Lanxess، Indorama و شرکت پتروشیمی توتال است.

سیستم های سیال حرارتی برای انتقال گرما در اطراف کارخانه های تولید فرآیند به منظور تسهیل تولید استفاده می شود. روغن‌های حرارتی سنتزی در صنایعی مانند مواد شیمیایی و پتروشیمی استفاده می‌شوند که مایع باید در دمای بالای 300 تا 400 درجه سانتیگراد . در این گرما، آلاینده‌های «دیگ بخار بالا» (به این دلیل که نقطه جوش بالاتری دارند) نسبت به مایع اصلی) می تواند ایجاد شود.

این آلاینده ها جامداتی را تشکیل می دهند که سرعت جریان روغن را به خطر می اندازند و قابلیت انتقال حرارت آن را کاهش می دهند و منجر به خرابی مکانیکی می شوند. مصرف برق افزایش می یابد زیرا تجهیزات سخت تر کار می کنند تا میزان جریان لازم را حفظ کنند. حذف بالای دیگ بخار برای حفظ یک سیستم انتقال حرارت کارآمد و طولانی مدت که تنها هزینه های انرژی کمتری را متحمل می شود، حیاتی است.

تا به حال، تنها راه برای تولیدکنندگان فرآیند برای حذف آلاینده‌های زیاد بویلر، خاموش کردن سیستم‌های تولیدی خود و جایگزینی مایع بود. هزینه قابل توجه سیال حرارتی اخیراً پس از افزایش حدود 25 درصدی قیمت روغن مصنوعی از ابتدای سال 2022 افزایش یافته است.

سیستم جدید تصفیه حرارتی دینامیکی (DTFS) TFS

تنها راه حل فیلتراسیون برای جلوگیری از نیاز به تعویض مایع است. سیستم ثانویه به عنوان یک جریان جانبی برای عملیات سیال حرارتی زنده اجرا می شود و دمای روغن را کاهش می دهد. سپس آلاینده هایی که قبلاً در محلول یا سوسپانسیون نگهداری می شدند، می توانند فیلتر شوند. TFS تخمین می زند که فیلتراسیون 80٪ ارزان تر از هزینه روغن جایگزین است.

آزمایش‌های گیاهی زنده DTFS در سال 2019 آغاز شد و راه‌حل نهایی در بهار 2022 راه‌اندازی شد. قبلاً توسط Eastern Refinery Limited (ERL) و شرکت‌های صفحه‌نمایش Sonae Arauco – پرتغال و West Fraser استفاده شده است.

جایگزین روش فیلتراسیون رسوبی موجود TFS، DTFS برای سیستم های سیال حرارتی تا ظرفیت بیش از 600 لیتر مناسب است و برای روغن های آلی با دمای پایین تر و همچنین روغن های مصنوعی داغ مناسب است.

ریچارد فرانکلین، مدیر عامل TFS که دارای دفاتری در بریتانیا و ایالات متحده است، گفت: «هزینه‌های تولید فرآیند در حال افزایش است، تا حدی به دلیل افزایش سریع هزینه‌های سیالات حرارتی مصنوعی. DTFS پیشگام ما برای اولین بار مشتریان را قادر می سازد تا تأثیر این افزایش قیمت ها را محدود کنند و آنها را قادر می سازد تا سیستم های خود را بدون نیاز به تعویض منظم روغن حفظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *