مراحل تصفیه فاضلاب خانگی

آنچه باید در مورد تصفیه فاضلاب خانگی بدانید

تصفیه خانه یا سیستم فاضلاب خانگی مخزنی است که مردم می توانند از آن برای تصفیه فاضلاب خانه استفاده کنند. تصفیه فاضلاب روش بسیار کارآمدتری برای مقابله با زباله های خانگی نسبت به سپتیک تانک یا گودال است.

بسیاری از خانه هایی که در مناطق روستایی واقع شده اند، نمی توانند از مزایای اتصال فاضلاب اصلی بهره مند شوند. فاضلاب اصلی نیز فاضلاب را تصفیه می کند، اما در مقیاس بسیار بزرگتر. اکثر آپارتمان ها و خانه ها در مکان های شهری نیازی به تصفیه فاضلاب خود ندارند.

فاضلاب ممکن است تحت تصفیه قرار گیرد یا نرود، اما فاضلابی که تحت تصفیه قرار گرفته است ایمن تر است زیرا باکتری های بالقوه مضر را حذف می کند. همچنین آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند.

تصفیه فاضلاب منازل روستایی امکان پاکسازی کاملا ایمن و موثر فاضلاب را فراهم می کند. فرآیند تصفیه فاضلاب خانگی نسبتاً مشابه فرآیند صنعتی است .

در اینجا نحوه عملکرد فرآیند مدیریت فاضلاب در یک محیط خانگی را بررسی خواهیم کرد. ما همچنین شامل مواردی که فاضلاب را تشکیل می دهد، مزایای استفاده از چنین سیستم تصفیه و ملاحظات نصب آن در خانه را نیز شامل می شود.

فاضلاب دقیقا چیست؟

فاضلاب اساساً آبی است که مردم در هنگام کشیدن شیر، شستشوی توالت، تخلیه ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی یا دوش گرفتن یا حمام از آن استفاده می کنند. هر چیزی که آب تمیز نباشد، فاضلاب است.

در نتیجه تعریف فاضلاب شرح داده شده در بالا، ممکن است حاوی مواد شیمیایی و طیف وسیعی از سموم بالقوه دیگر باشد. بنابراین، فاضلاب برای ایمن تر شدن و آسیب کمتر به محیط زیست نیاز به تصفیه دارد.

تصفیه فاضلاب در خانه چگونه است؟

هنگامی که فاضلاب از خانه خارج می شود، ممکن است وارد یک مخزن سپتیک شود. هدف این مخزن جداسازی هر ماده جامد از مایع است. سپس این مایع می تواند به منطقه ای از زمین تخلیه شود، که متخصصان فاضلاب و زهکشی از آن به عنوان آبگیر یاد می کنند.

در این مرحله در تصفیه فاضلاب، سیستم برای تصفیه به مخزن دیگری تخلیه می شود. این با سپتیک تانک یا گودال که خانه های روستایی نیز ممکن است از آن استفاده کنند، متفاوت است که تمام فاضلاب جامد و مایع باید در آن تخلیه شود. به راهنمای ما، نحوه کار Cesspits .

فاضلاب از طریق تصفیه خانه جریان می یابد. از اینجا روند درمان به شرح زیر است:

  • تصفیه اولیه : در این مرحله زباله به مخزن نشست اولیه جریان می یابد. این مرحله از فرآیند مشابه یک مخزن سپتیک است. هدف از این مرحله اولیه این است که اجازه دهیم لجن به پایین فرو برود و گریس و روغن ها به سطح برسند.
  • تصفیه ثانویه : فاضلاب پس از آن به یک مخزن هوادهی می رود، کاری که یک مخزن سپتیک انجام نمی دهد. هوادهی فرآیندهای بیولوژیکی طبیعی را تشویق می کند که باعث رشد باکتری ها می شود. سپس این باکتری ها به تجزیه مواد زائد کمک می کنند.
  • تصفیه ثالثه : فاضلاب پس از آن تحت یک فرآیند نهایی ته نشینی قرار می گیرد. با استفاده از مخازن ته نشینی، تصفیه خانه های آب خانگی می توانند اطمینان حاصل کنند که هر گونه زباله جامد باقیمانده به پایین فرو می رود. این امر کیفیت آب را تا حد زیادی افزایش می دهد.

پس از تکمیل فرآیند تصفیه، آب می تواند به داخل یک خیسانده تخلیه شود. کیفیت آب در حال حاضر بسیار بالا است و از تصفیه اولیه، ثانویه و ثالث عبور کرده است. در نتیجه زهکشی اثرات زیست محیطی کمی دارد.

تصفیه خانه ها به تخلیه کمتری نسبت به سپتیک تانک نیاز دارند، اما می توانند با مقادیر بیشتری از فاضلاب مقابله کنند. در یک تصفیه خانه فاضلاب خانگی ممکن است لجن ایجاد شود. در نتیجه تعمیر و نگهداری هنوز در چنین سیستمی ضروری است، اگرچه به طور قابل توجهی کمتر است.

مزایای تصفیه فاضلاب چیست؟

در یک محیط خانگی، مزایای تصفیه فاضلاب عبارتند از:

  • کارایی هزینه : هزینه های نصب و راه اندازی معمولاً برای تصفیه خانه های فاضلاب کمتر است. آنها همچنین مدت زمان قابل توجهی دوام می آورند. عدم نیاز به تعویض سیستم فاضلاب برای چندین سال یک مزیت متمایز است.
  • سازگار با محیط زیست : تصفیه فاضلاب از فرآیندهای بیولوژیکی طبیعی استفاده می کند. این باعث تمیزتر شدن زهکشی و کاهش آلودگی می شود. از آنجایی که تصفیه خانه های فاضلاب خانگی در محیط های روستایی رایج تر است، این امر به ویژه برای گیاهان محلی و حیات وحش مهم است.
  • ایمنی : فاضلاب می تواند در برخی موارد به طور بالقوه خطرناک و سمی باشد. با تصفیه فاضلاب، خطر باکتری های مضر در مخزن بسیار کمتر می شود. در حالی که این امر به نفع حیوانات و پوشش گیاهی منطقه است، اما احتمال هرگونه خطر برای انسان را نیز کاهش می دهد.
  • بو : بوی نامطبوع یک تصفیه خانه آب، حتی آنهایی که نزدیک به خانه هستند، بسیار کمتر از بوی ناخوشایند یا سپتیک تانک است. با ترکیب یک سیستم کارآمد، افراد می توانند از تناسب مناسب سیستم درمانی خود در محیط اطراف خود اطمینان حاصل کنند.
  • کارایی : فرآیند هوادهی و تصفیه بسیار کارآمد است و می تواند به کاهش احتمال انسداد در مخزن کمک کند. احتمال کمتر انسداد یا سایر مسائل همچنین به این معنی است که به طور کلی تعمیر و نگهداری کمتری وجود دارد.

تصفیه فاضلاب به طور کلی در طولانی مدت بسیار پایدارتر از روش های قدیمی مدیریت فاضلاب است.

مراحل تصفیه فاضلاب خانگی مراحل تصفیه فاضلاب خانگی مراحل تصفیه فاضلاب خانگی مراحل تصفیه فاضلاب خانگی

چگونه می توانم تصفیه خانه فاضلاب خود را نصب کنم؟

مناسب بودن نصب تصفیه خانه فاضلاب به عواملی مانند موقعیت ملک بستگی دارد. اکثر تصفیه خانه های آب در مکان های روستایی هستند، بنابراین مردم در مناطق شهری ممکن است سود زیادی نبینند

دلیل اینکه نصب در یک ملک در یک منطقه شهری، مانند آپارتمان، ممکن است امکان پذیر یا مطلوب نباشد، به این دلیل است که آنها به احتمال زیاد از خدمات یک تصفیه خانه فاضلاب در مقیاس صنعتی برخوردار هستند.

برای تعیین مناسب بودن و نصب تصفیه خانه فاضلاب، عاقلانه است که با یک متخصص مشورت کنید. تیم خود ما خدمات برجسته ای را در زمینه جایگزینی حفره ها و سپتیک تانک ها ارائه می دهد و خوشحال می شود مشاوره ارائه دهد.

در حالی که تیم ما نصب را در خانه های تجاری و مجردی ارائه می دهد، برخی از خدمات ممکن است متفاوت باشد. آگاهی از این موضوع و همچنین یافتن سرویسی که پس از اتمام نصب قادر به ارائه خدمات تعمیر و نگهداری باشد، مهم است.

به دنبال کمک برای تصفیه خانه فاضلاب هستید؟

در حالی که ما نصب و نگهداری را با مشخصات بالا ارائه می کنیم، خوشحال خواهیم شد که مشاوره و اطلاعاتی در مورد تصفیه فاضلاب ارائه دهیم. روند ارتقا از یک سیستم قدیمی تر و کم کارآمدتر می تواند گیج کننده باشد، بنابراین ما می توانیم جزئیات زیادی را ارائه دهیم.