چربی گیر فاضلاب پلی اتیلن

مقدار چربی و روغن شبکه فاضلاب از اهمیت ویژه برخوردار است و هرچه کمتر باشد تصفیه ساده تر است.

در ایران نیز با توجه به گسترش ایجاد شبکه های انتقال فاضلاب، این امر ضروری می باشد. به ویژه مراکز تهیه غذا که با جریمه های سنگین نقض این استانداردها رو به رو هستند.

در صنایعی که فاضلاب آنها حاوی چربی می باشد، طبق استاندارد تخلیه فاضلاب سازمان محیط زیست، چربی گیر باید نصب گردد تا به لوله های شبکه جمع آوری فاضلاب و تجهیزات تصفیه خانه مرکزی و یا بعضی موارد چاه جاذب آسیب وارد نگردد. چربیگیر باعث کاهش مشکلات به وجود آمده از سوی پساب آشپزخانه ها و همچنین افزایش راندمان سپتیک تانک و جلوگیری از ورود مواد بازدارنده تصفیه بیولوژیکی به تصفیه خانه ها می گردد.

بسیاری از آشپزخانه های تجاری و صنعتی از چربی گیر های بتنی بزرگ همراه با بافل برای کاهش چربی خروجی از جریان فاضلاب هایشان استفاده می نمایند. این مخازن اصلاح شده می توانند عمل جدا کردن چربی مورد نیاز را انجام دهند اما به دلیل کاستی های زیر برای انجام این کار ایده آل نیستند:

دیواره های نازک و اتصالات بدنه، بتن رو مستعد ترک خوردن و نشت می کنند. همچنین ترکیب متخلخل بتن، به سرعت در مواجه با جریان گرم متلاشی می شود و در نتیجه این مشکلات، اغلب حدود سه سال پس از نصب خراب و از کار افتاده می شوند.

همچنین استفاده از فلز به منظور ساخت این مخازن اثبات نموده است که به دلیل خوردگی، کارایی کافی را ندارند.

بسیاری از پیشرفت های سیستم زهکشی مدیون جایگزین کردن تجهیزات پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) و مقاوم در برابر مواد شیمیایی به جای بتن و فلز می باشد. بدنه مقاوم چربی گیر های پلی اتیلنی باعث شده که به منظور حذف چربی های موجود در جریان فاضلاب از خروجی آشپزخانه ها، قبل از ورود به سیستم شبکه انتقال شهری، کاملاً مؤثر باشند.

مکانسیم یک چربیگیر ساده به این صورت می باشد که به چربی موجود در فاضلاب اجازه می دهد به صورت طبیعی (بر اساس اصل گرانش) از پساب جدا گردند. حجم چربی گیر معمولاً بر اساس تعداد پرس غذا یا ضریبی از ماکزیمم آب مصرفی تعیین می گردد.

چربی گیرها از ماده سازگار با محیط زیست (پلی اتیلن) ساخته شده و مناسب برای فاضلاب و نگه داری آب تمیز نهایی می باشند. این چربی گیر ها بسیار با دوام، سبک و مقاوم در برابر مواد شیمیایی مختلف مورد استفاده در آشپزخانه می باشند.

چربی گیر فاضلاب پلی اتیلن

مزایای چربی گیر فاضلاب پلی اتیلن

  • تولید بومی این محصول
  • مطابق با استانداردهای محیط زیست
  • ساخته شده از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) و مقاوم
  • طول عمر بسیار بالا
  • کاملاً آب بند
  • نصب سریع و آسان (بدون نیاز به بتن ریزی)
  • نگه داری راحت
  • هزینه بهره برداری بسیار پایین
  • قیمت مناسب

چربی گیر فاضلاب پلی اتیلن