پرش به محتوا

E-Tron به عنوان یک غبارگیر ریز

  • از

E-Tron به عنوان یک غبارگیر ریز

آئودی سیستمی را برای مدل های الکتریکی خود توسعه داده است که ذرات معلق را از محیط – هنگام رانندگی و شارژ جمع آوری می کند.

با مفهوم محرک خود، خودروهای الکتریکی نه تنها به صورت محلی بدون آلایندگی هستند. در آئودی حتی می توانند اثرات زیست محیطی موجود را در آینده کاهش دهند. در یک پروژه آزمایشی، آئودی با شرکت تامین کننده Mann+Hummel همکاری می کند تا فیلتری برای خودروهای الکتریکی ایجاد کند که گرد و غبار ریز را از محیط جمع آوری می کند. هم در حین رانندگی و هم در حین فرآیند شارژ. این پروژه آزمایشی در سال 2020 راه اندازی شد و به مدت چهار سال ادامه خواهد داشت.

Erlkönig Audi E-Tron و Audi E-Tron Sportback

استفان بالدوف
Erlkönig Audi E-Tron و Audi E-Tron Sportback  Erlkönig Audi E-Tron و Audi E-Tron Sportback  Erlkönig Audi E-Tron و Audi E-Tron Sportback  Erlkönig Audi E-Tron و Audi E-Tron Sportback 27 عکس

آئودی این سیستم را Urban Purifier می نامد زیرا هدف آن بهبود کیفیت هوا به ویژه در شهرهای بسیار آلوده است. این فیلتر در جلوی خودرو قرار دارد و مانند سیستم های ثابتی که در برخی شهرها از آن استفاده می شود، عمل می کند. این در مجرای هوای موجود خودرو در جلوی رادیاتور ادغام شده است، به این معنی که تنها چند تغییر در خودرو ضروری است. که هزینه ها را پایین نگه می دارد. عنصر فیلتر از طریق ورودی هوای خنک کننده قابل تعویض کنترل می شود. نحوه عملکرد مکانیکی آن با جاروبرقی قابل مقایسه است. طبق یک اصل مشابه، ذرات ریز گرد و غبار در فیلتر گیر می کنند و هوا همچنان می تواند از آن عبور کند.

منفعل یا فعال

تاکنون از این فیلتر در خودروهای تست آئودی E-Tron استفاده شده است. در حین رانندگی، به طور غیر فعال از طریق حرکت وسیله نقلیه فیلتر می شود. هوا از طریق سیستم فیلتر جریان می یابد و این حتی کوچکترین ذرات را می گیرد. با این حال، این سیستم می تواند در هنگام شارژ ثابت نیز فعال شود. فن خود خودرو هوای محیط را از طریق رادیاتور منتقل می کند.

ماشین برقی فیلتر ذرات تصفیه کننده شهری آئودی

آئودی E-Tron گرد و غبار ریز محیط را از طریق یک عنصر فیلتر در جلوی خودرو جمع آوری می کند.

تراز موقت آئودی مثبت است. پس از بیش از 50000 کیلومتر دویدن مداوم با آئودی E-Tron ، هیچ اثر منفی بر عملکرد خودروی الکتریکی، حتی در روزهای گرم تابستان و یا در هنگام شارژ سریع، وجود ندارد. فاصله تعویض فیلتر به گونه ای طراحی شده است که با فاصله زمانی سرویس خودرو مطابقت داشته باشد. خود فیلتر از 15 درصد مواد بازیافتی تشکیل شده است و کل سیستم از 60 درصد تشکیل شده است.

توسعه بیشتر برنامه ریزی شده است

برای اینکه دستگاه تصفیه شهری حتی کارآمدتر شود، باید با حسگرهای موجود، به عنوان مثال از ایستگاه های هواشناسی، شبکه شود. علاوه بر این، یک منطق نمایشگر قرار است در خودرو ایجاد شود. به این ترتیب، سرنشینان می توانند متوجه شوند که سیستم چه زمانی فعال است و چه مقدار از قبل فیلتر شده است.

نظرسنجی

1233 بار رای داده است
آیا انتشار ریز ذرات از لاستیک خودروها در آینده باید تنظیم شود؟
در هر صورت. مشکل تا کنون کاملا دست کم گرفته شده است.
کاملا غیر ضروری من اصلا مشکلی اینجا نمیبینم

نتیجه

آئودی با متخصصان فیلتر Mann+Hummel بر روی فیلتر گرد و غبار ریز برای خودروهای الکتریکی کار می کند که هوای محیط را – هنگام رانندگی و شارژ کردن – تمیز می کند.

همچنین جالب است

تسلا مدل S P100D و پورشه تایکان توربو اس در ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *