روش خاموش کردن اضطراری دیزل ژنراتور

روش خاموش کردن اضطراری دیزل ژنراتور

سازنده ژنراتور پرکینز 800 کیلووات به شما می گوید که چگونه خاموش شدن اضطراری را انجام دهید.

نحوه توقف دیزل ژنراتور در مواقع اضطراری مستقیم برق رو قطع میکنی؟ خاموش شدن عادی و خاموش شدن اضطراری وجود دارد، مقاله عمدتاً در مورد عملیات خاموش شدن اضطراری صحبت می کند.

در حین استفاده از مجموعه دیزل ژنراتور، به دلیل سهل انگاری اپراتورها در تعمیر و نگهداری یا کار بیش از حد طولانی مدت دیزل ژنراتور، شرایط غیر منتظره ای به وجود می آید که به شرح زیر است:

1.در حین کار، موتور دیزل ناگهان صدای خود را تغییر می دهد، فشار روغن کاهش می یابد یا فشار روغن به طور مستقیم وجود ندارد. این امکان وجود دارد که پمپ روغن فشار قوی آسیب دیده باشد و نیاز به توقف اضطراری باشد.

2. سرعت متر را رعایت کنید، اگر سرعت به طور خودکار افزایش یابد یا بالا بماند، به احتمال زیاد یک پدیده پرواز وجود خواهد داشت.

3. پس از مدتی کارکردن، دمای ژنراتور به شدت افزایش می یابد یا راه اندازی نمی شود. دلایل عمدتاً خنک کننده ضعیف است، ابتدا باید مخزن آب را بررسی کنیم.

4. صدای دیزل ژنراتور معمولی باید واضح و خوش آهنگ باشد. در صورت وجود هر گونه صدای غیرعادی یا صدای ضربه زدن بر روی بلوک سیلندر، خاموش شدن اضطراری و بررسی لازم است.

5. در صورت وجود نشت نفت، نشت آب و سایر شرایط در خط لوله نفت، خاموش شدن اضطراری و بازرسی نیز مورد نیاز است.

6. هنگامی که دستگاه خراب می شود، در اسرع وقت متوقف و بررسی کنید تا از آسیب جبران ناپذیر به دستگاه جلوگیری کنید و آسیب به دستگاه را به حداقل برسانید.

7. دمای آب خنک کننده بیش از 99 درجه سانتیگراد است، هنگامی که چراغ خطا قرمز است، ژنراتور باید فورا متوقف شود.

8. سیلندرها، پیستون ها، گاورنرها و سایر قطعات متحرک گیر کرده اند.

9. هنگامی که ولتاژ ژنراتور از حداکثر قرائت در متر تجاوز می کند.

10. در صورت آتش سوزی یا نشت برق و سایر خطرات طبیعی.

11. مجموعه ژنراتور دارای ارتعاش قوی است (بسیار بیش از مقدار مجاز).

12. ژنراتور یا حلقه لغزش محرک اصلی یک جرقه دایره ای قوی دارد که نمی توان آن را از بین برد.

روش خاموش کردن اضطراری دیزل ژنراتور, دیزل ژنراتور

هنگامی که یکی از شرایط فوق در مجموعه دیزل ژنراتور اتفاق می افتد، عملیات خاموش شدن اضطراری مورد نیاز است.

دیزل ژنراتور خود دارای یک دکمه توقف اضطراری است، در این زمان، دکمه توقف اضطراری را فشار دهید یا به سرعت دسته کنترل توقف پمپ تزریق سوخت را به حالت توقف فشار دهید، دیزل ژنراتور به سرعت بار را قطع می کند و بلافاصله دریچه گاز را می بندد. ، در حالی که چراغ قرمز “توقف اضطراری” روشن است. برای حذف سیگنال توقف اضطراری باید دوباره دکمه را فشار دهید. در صورت وجود خطاهای جدی یا خطاهای توزیع، می توانید دکمه روی صفحه کنترل را نیز فشار دهید و دستگاه بلافاصله متوقف می شود.

در واقع، تمام خطاها همیشه قبل از خراب شدن قطعات یدکی یا آسیب به موتور، به اپراتورها یک سیگنال هشدار می دهد. بنابراین اپراتورها باید باهوش باشند و متوجه علائم هشدار (افت ناگهانی فشار روغن، صدای غیرعادی و غیره) و توقف فوری موتور شوند.

روش خاموش کردن اضطراری دیزل ژنراتور, دیزل ژنراتور

Doosan روش خاموش کردن اضطراری دیزل ژنراتور, دیزل ژنراتور روش خاموش کردن اضطراری دیزل ژنراتور, دیزل ژنراتور

عملیات خاموش کردن اضطراری با عملیات خاموش کردن عادی متفاوت است.

عملیات خاموش کردن اضطراری

هنگامی که اپراتور متوجه شد که یک خطای جدی یا خطای توزیع در مجموعه دیزل وجود دارد ، می تواند دکمه توقف اضطراری صفحه کنترل را فشار دهد تا دستگاه فورا متوقف شود. اگر شرایط خاصی وجود ندارد، ما به کاربران توصیه می کنیم که دستگاه را به میل خود از طریق دکمه توقف اضطراری متوقف نکنند.

عملیات خاموش شدن عادی

قبل از توقف ژنراتور دیزل، ابتدا باید بار قطع شود و دسته سوئیچ پمپ بنزین فوراً به موقعیتی که مدار روغن قطع شده است چرخانده شود تا موتور دیزل بلافاصله متوقف شود. مقدار گیج فشار دستگاه از مقدار مشخص شده کمتر می شود.

چه خاموش شدن عادی باشد و چه اضطراری، عملکرد صحیح خاموش شدن برای مجموعه های دیزلی بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *