دیزل ژنراتور آماده به کار چیست؟

مجموعه مولد آماده به کار چیست؟

مجموعه ژنراتور آماده به کار: در حالت عادی، برق مورد نیاز کاربر از شبکه برق تامین می شود و در صورت قطع برق و یا قطع برق به دلایل دیگر، مجموعه ژنراتور برای اطمینان از تولید و عمر اولیه تنظیم می شود. از کاربر. چنین مجموعه‌های ژنراتور عمدتاً در بخش‌های مخابرات، بیمارستان‌ها، شرکت‌های صنعتی و معدنی با عرضه تنگاتنگ برق، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های تلویزیونی قرار دارند. این نوع واحد در هر زمان حالت آماده به کار را حفظ می کند، می تواند منبع تغذیه مداوم را برای بار غیر ثابت فراهم کند.

با پیشرفت علم و فناوری، برخی از کاربران برق و تجهیزات الکتریکی نیازمندی های بالاتر و بالاتری برای قابلیت اطمینان منبع تغذیه دارند. به منظور اطمینان از قابلیت اطمینان منبع تغذیه، برخی از کاربران مهم مانند بیمارستان ها، مراکز داده و هاب های ارتباطی علاوه بر منبع تغذیه دوگانه (ATS)، ژنراتورهای آماده به کار را در سیستم های منبع تغذیه خود راه اندازی کرده اند و برخی حتی UPS را راه اندازی کرده اند. برای اطمینان از برق رسانی بدون وقفه به مکان ها و تجهیزات مهم در مواقع اضطراری.

این مجموعه های مولد آماده به کار تنها زمانی شروع به تولید برق می کنند که سیستم برق از کار بیفتد و هر دو منبع تغذیه همزمان خاموش شوند.

اصل تنظیم

(1) هنگامی که ساختمان مدنی نیاز به تامین انرژی مورد نیاز بار اولیه داشته باشد، اگر شبکه برق شهری بتواند دو منبع برق مستقل (یکی برای استفاده و دیگری برای آماده به کار یا آماده باش متقابل) فراهم کند، ممکن است مجموعه دیزل ژنراتور ارائه نشود. اما زمانی که بار مهمی در بار اولیه وجود دارد، یک مجموعه دیزل ژنراتور به طور کلی باید به عنوان برق اضطراری ارائه شود.

(2) هنگامی که شبکه برق فقط می تواند یک منبع تغذیه را فراهم کند، به منظور برآورده کردن نیازهای منبع تغذیه برای بارهای مرحله اول و دوم، یک مجموعه دیزل ژنراتور باید به طور کلی راه اندازی شود. در این زمان، ژنراتور به عنوان منبع تغذیه پشتیبان و منبع برق اضطراری استفاده خواهد شد.

(3) در ساختمان‌های تجاری بزرگ و متوسط، دستگاه‌های دیزل ژنراتور باید نصب شوند تا اطمینان حاصل شود که هنگام قطع برق، ضرر اقتصادی عمده‌ای وجود ندارد. از آنجایی که شبکه برق شهری نمی تواند کاملا مستقل باشد، گاهی اوقات ممکن است یک منبع تغذیه دیگر همزمان با خرابی یا تعمیرات اساسی یک منبع تغذیه از کار بیفتد. بنابراین، حتی اگر دو یا چند منبع تغذیه وجود داشته باشد، به منظور اطمینان از منبع تغذیه مطمئن برای حفاظت در برابر آتش و سایر تجهیزات مهم (مانند تجهیزات هوشمند، تجهیزات ارتباطی و غیره) در ساختمان های عمرانی، به طور کلی مجموعه های دیزل ژنراتور نصب می شود.

دیزل ژنراتور آماده به کار چیست؟, دیزل ژنراتور

انتخاب مجموعه ژنراتور

(1) انتخاب تعداد واحدها. هنگامی که ظرفیت مجموعه ژنراتور توسط ظرفیت راه اندازی موتور انتخاب می شود، تعداد ژنراتورها نمی تواند زیاد باشد، زیرا تعداد واحدها افزایش می یابد و ظرفیت تک واحد کوچک است که ممکن است نیازهای راه اندازی را برآورده نکند. موتور به طور کلی، زمانی که ظرفیت بیش از 800 کیلو وات نیست، بهتر است از یک دستگاه استفاده شود. هنگامی که ظرفیت بالای 800 کیلو وات است، 2 واحد باید انتخاب شود و پارامترهای فیزیکی دو واحد باید یکسان باشد، که برای کارکرد موازی واحد راحت است.

(2) انتخاب ویژگی های دیگر. مجموعه ژنراتور اضطراری آماده به کار ساخت و ساز ساختمانی باید از مجموعه دیزل ژنراتور پرسرعت و دستگاه تحریک خودکار بدون جاروبک استفاده کند. واحد انتخاب شده باید مجهز به راه اندازی سریع خودکار و دستگاه سوئیچینگ برق خودکار باشد و باید عملکرد خود راه اندازی را برای 3 بار متوالی داشته باشد. شروع با هوای فشرده مناسب نیست. به طور کلی، بسته باتری 24 ولتی به عنوان منبع برق راه اندازی استفاده می شود.

تنظیم اتاق ژنراتور

1. چیدمان هواپیما اتاق ماشین

هنگام انتخاب موقعیت هواپیما اتاق ماشین، باید تا حد امکان در مجاورت اتاق توزیع برق قرار گیرد، زیرا برای سیم کشی مناسب است، اتلاف مواد و انرژی الکتریکی را کاهش می دهد و همچنین برای مدیریت راحت است. اگر شرایط اجازه دهد، اتاق ماشین باید در طبقه اول قرار گیرد که برای تهویه، دفع گرما و تخلیه دود مناسب است. اما در ساختمان های بلند و ساختمان های تجاری بزرگ و متوسط ​​معمولا از طبقه اول به عنوان اتاق تجاری استفاده می شود و مالکان عموما با این طرح موافق نیستند، بنابراین ماشین آلات اغلب در زیرزمین قرار می گیرد. در این زمان در انتخاب محل اتاق تجهیزات باید به نکات زیر توجه کرد:

(1) اتاق ماشین باید یک طرف مقابل دیوار بیرونی داشته باشد، به طوری که تهویه تجهیزات، اگزوز دود آسان تر است.

(2) لازم به ذکر است که بلند کردن، جابجایی و نگهداری واحد راحت است. به طور کلی، کانال دسترسی پارکینگ به عنوان کانال حمل و نقل استفاده می شود. با این حال، اگر گذرگاه خیلی کوچک است، باید موقعیت سوراخ بالابر را در نظر گرفت.

(3) اگر از مکان مرطوب اجتناب کنید، آن را در زیر محل تامین آب معمولی مانند توالت، حمام، استخر و غیره یا در مجاور قرار ندهید تا از نگهداری توالت یا نشت کف بر عملکرد واحد جلوگیری شود.

دیزل ژنراتور آماده به کار چیست؟, دیزل ژنراتور

Doosan

2. تهویه و دفع حرارت واحد

موتور دیزل، ژنراتور و لوله اگزوز حرارت را در حین کار دفع می کنند که باعث افزایش دمای اتاق ماشین می شود. اگر دما تا حدی افزایش یابد، بر خروجی ژنراتور تأثیر می گذارد. بنابراین برای اطمینان از خنک شدن دستگاه باید اقداماتی انجام شود. در مورد تهویه هوای ورودی و خروجی کافی، معمولاً از سیستم گردش آب نوع بسته و واحد انتگرال هوا خنک استفاده می شود. در غیر این صورت، فن اگزوز و لوله دفع گرما را می توان از واحد جدا کرد و در فضای باز قرار داد و لوله دفع حرارت بیرونی توسط یک لوله آب به موتور دیزل متصل می شود.

3. اگزوز دود

هنگام طراحی سیستم لوله اگزوز دود باید به نکات زیر توجه کرد:

(1) سیستم اگزوز دود می تواند فشار برگشت را تا حد امکان کاهش دهد، زیرا افزایش مقاومت گاز خروجی منجر به کاهش خروجی موتور دیزل و افزایش دما می شود. بنابراین، هرچه لوله اگزوز کوتاهتر و صاف تر باشد، بهتر است.

(2) لوله اگزوز باید عایق بندی شود تا سوختگی کاهش یابد و تابش حرارتی کاهش یابد تا دمای اتاق ماشین افزایش یابد.

(3) یک صدا خفه کن باید برای کاهش سر و صدا ارائه شود.

4. پردازش نویز

واحدهای منتخب در ساختمانهای عمومی عمرانی واحدهای پرسرعت هستند. نویز نسبتا زیاد است. به منظور برآورده ساختن الزامات حفاظت از محیط زیست، مواد میرایی باید در اتاق تجهیزات تنظیم شود و اقدامات کاهش صدا باید انجام شود. از آنجایی که وضعیت واقعی هر پروژه بسیار متفاوت است، هنگام انتخاب یک مجموعه دیزل ژنراتور اضطراری ، علاوه بر برآورده کردن نیاز استاندارد، باید مطابق با وضعیت واقعی تنظیم شود تا نتایج رضایت‌بخشی حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *