دستگاه آبگیر لجن

دستگاه آبگیر لجن

  • با استفاده از دستگاه آبگیر لجن می توان ذرات معلق در مایع را با استفاده از پلی الکترولیت جدا کرد
  • مصرف انرژی این دستگاه پایین است
  • و از نظر اقتصادی استفاده از این دستگاه مقرون به صرفه می باشد

انواع دستگاه آبگیر لجن

  • اسکروپرس
  • پرس تسمه ای
  • سانتریفیوژ
  • فیلتر پرس

این دستگاه توانایی این را دارد که ذرات معلق در مایع را با استفاده از پلی الکترولیت جدا نماید

پرس پیچ آبگیری لجن چیست؟

تصفیه آب و فاضلاب اجزای زیادی دارد. یکی از اینها فرآیند آبگیری لجن پیچ است. در اینجا نحوه عملکرد آن و اینکه چرا راه حل مفیدی برای به حداقل رساندن ضایعات است، آمده است.

پرس پیچ برای آبگیری لجن چیست؟

به زبان ساده، پرس پیچ آبگیری مایعات را از جامدات جدا می کند. این وسیله ای است که به آرامی حرکت می کند و لجن را از طریق یک فرآیند گرانشی آبگیری می کند. پرس پیچ برای موادی که به سختی آبگیری می شوند، از جمله موادی که به هم بسته می شوند، استفاده می شود. پرس پیچ از یک سیستم فیلتر برای جداسازی مایع از مواد جامد استفاده می کند. مایع هنگام عبور از صفحه یا فیلتر جمع می شود و سپس می تواند دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

هدف از آبگیری لجن پرس اسکرو در تصفیه آب چیست؟

پرس پیچ آبگیری در چندین بخش صنعت نقش دارد و فقط به پردازش فاضلاب نمی پردازد. سیستم لجن خشک کن جداسازی مایع از جامدات در صنعت کاغذسازی که در آن آب از الیاف سلولزی حذف می شود استفاده می شود. در صنایع شیمیایی، پرس های اسکرو در فرآیندهای مختلفی از جمله لاستیک های مصنوعی، پلیمرهای هیدراته و آلژینات سدیم استفاده می شوند. صنایع غذایی از پرس های پیچ برای استخراج الکل از غذاها استفاده می کنند. همچنین برای جداسازی آب از مواد زائد برای تبدیل به خوراک دام استفاده می شود.

با تمرکز بر محیط زیست و استفاده از منابع طبیعی، استفاده حداکثری از پساب به ویژه در مناطقی که بارندگی کم است، بسیار مهم است. پرس پیچ آبگیری میزان حجم جامد را که به دفع نیز نیاز دارد به حداقل می رساند، که تضمین می کند دفن زباله و سایر سیستم های زباله بهینه می شوند. اگر پرس پیچ آبگیری نصب شده باشد، نیاز به هزینه مخازن ته نشینی را بی نیاز می کند، زیرا لجن ثانویه پس از انجام فرآیند توسط تجهیزات غلیظ می شود.

طرح پرس پیچ آبگیری

یک پمپ تغذیه لجن را به پرس پیچ آبگیری منتقل می کند. آب لجن به اولین محفظه ورودی پمپ می شود. در اینجا است که جریان به بخش دیگر پرس پیچ با استفاده از سرریز بهینه می شود.

هنگامی که آب لجن از محفظه ورودی وارد محفظه اختلاط می شود، یک لخته ساز اضافه می شود که به ذرات جامد کمک می کند تا در محصولی به نام گله جمع شوند. آب لجن توسط یک تیغه با حرکت آهسته در محفظه اختلاط با فلوکولانت مخلوط می شود. گله ها همراه با آب لجن تصفیه شده به سمت پرس پیچ جریان می یابد.

مارپیچ پیچ دارای صفحاتی است که یک فیلتر خود تمیز شونده هستند. صفحات متحرک تضمین می کنند که خود تمیز کردن مداوم فیلتر انجام می شود در حالی که صفحات ثابت به عنوان یک فیلتر عمل می کنند. چهار میله راهنما دو صفحه ثابت و یکی متحرک را نگه می دارند. هنگامی که پیچ در حرکت است، صفحات شل می چرخند. بین صفحات ثابت و شل حدود 0.5 میلی متر فاصله وجود دارد و آب حاصل از فرآیند آبگیری از این فضا عبور می کند. یک قطعه فشار در انتهای پیچ وجود دارد که آبگیری فاضلاب را کارآمدتر می کند.

صنعتی یا شهری با داشتن یک سیستم فرآیند پیچ ​​آبگیری در محل تصفیه خانه فاضلاب می تواند مقدار آب بازیافتی را برای استفاده به حداکثر برساند و حجم ضایعات لجن را به حداقل برساند. فضای ذخیره سازی نیز با حذف ظروف ذخیره سازی کاهش می یابد. این راه حل کارآمد تصفیه فاضلاب برای منطقه ای که نیاز به صرفه جویی کارآمد آب دارد، ارزش توجه دارد.

Q1: آیا شما یک کارخانه یا شرکت تجاری هستید؟

ما یک تولید کننده واقعی هستیم که می توانیم رقابتی ترین قیمت و محصولات با کیفیت را به شما ارائه دهیم.

Q2: کارخانه شما در کجا واقع شده است؟ چگونه می توانم از آنجا بازدید کنم؟

کارخانه ما در شهر چینگدائو استان شاندونگ واقع شده است، همه مشتریان ما، از خانه یا خارج از کشور، به گرمی از ما دیدن می کنند!

Q3: آیا می توانید نام تجاری (لوگو) شرکت من را روی محصولات قرار دهید؟

بله، ما از سرویس OEM/ODM پشتیبانی می کنیم، فرآیند سفارشی سازی به شرح زیر است:
1. مشتریان الزامات شخصی سازی شخصی را مطرح می کنند.
2. مهندس ما پیش نویس طراحی را ترسیم می کند.
3. مشتری پیش نویس طراحی را تایید می کند.
4. کارخانه شروع به تولید محموله.

Q4: چگونه مدل مناسب را انتخاب کنیم؟

شما می‌توانید به ما بگویید چه چیزی نیاز دارید، و ما می‌توانیم به شما در انتخاب اطلاعات Model.Basic به شرح زیر کمک کنیم:
نوع فاضلاب:  فاضلاب صنعتی، فاضلاب خانگی، فاضلاب مواد غذایی یا غیره)
ظرفیت: m³ / روز یا m³ / ساعت؟
کیفیت آب خام: SS، روغن و گریس و چربی و مه، PH، BOD،  محتوای COD؟
استاندارد کیفیت آب خروجی، برای تخلیه یا استفاده مجدد؟
ولتاژ و فرکانس محلی؟

Q5: MOQ شما چیست؟

به طور معمول، MOQ ما 1 مجموعه است.

Q6: مدت پرداخت چیست؟

TT و L/C قابل قبول هستند و TT بیشتر قدردانی می شود، 30٪ سپرده، 70٪ پرداخت مانده قبل از حمل و نقل.

Q7: ما قبلا وارد نکرده ایم، آیا می توانید کالا را به انبار ما ارسال کنید؟

آره. اگرچه اصطلاح عادی تجارت ما EXW، FOB، CIF است، ما همچنین می توانیم تدارکات را به انبار شما ترتیب دهیم.

Q8: زمان تحویل کارخانه شما چقدر است؟

5-10 روز برای محصولات سری عمومی، در همین حال، محصولات دسته ای و محصولات سفارشی بر اساس موقعیت های مختلف به 15-30 روز نیاز دارند. برای زمان دقیق با ما تماس بگیرید.

Q9: چگونه کیفیت محصولات خود را تضمین می کنید؟

به طور کلی، تجهیزات ما بادوام ترین نوع در صنعت هستند، این همچنین ویژگی برداشت برچسب برای اکثر مشتریان ما در داخل یا خارج از کشور است. کارگران ماهر و سیستم کنترل کیفیت دقیق می توانند هر ماشینی را با بهترین عملکرد کار تضمین کنند.

Q10: چگونه تجهیزات را پس از دریافت آن جمع آوری کنیم؟

دستورالعمل نصب CAD، روش مونتاژ و مورد پروژه ارائه می شود. البته مهندسان ماهر نصب ما به کشور شما می روند و در صورت نیاز تجهیزات را نصب می کنند.

Q11: گارانتی محصول شما چیست؟ خدمات پس از فروش؟

گارانتی 12 ماه است در حالی که طول عمر 10-15 سال تحت نگهداری خوب است. بادوام و ضد خوردگی است.
ارائه گواهینامه تجهیزات و دستورالعمل های عملیاتی نصب.
تامین قطعات یدکی یکساله
ارائه خدمات مشاوره فنی
کارکنان راهنما را برای نصب و راه اندازی فراهم کنید.

تجهیزات آبگیری لجن

دستگاه آبگیری لجن پرس پیچ برای تصفیه فاضلاب

پرس پیچ آبگیری برای ضخیم شدن و آبگیری موثر آبهای لجنی استفاده می شود. آب های لجنی آبی با مقادیری مواد جامد معلق هستند که می توانند از تصفیه فاضلاب، صنایع تبدیلی مواد غذایی، صنایع شیمیایی و سایر شاخه های فعالیت انسانی تولید شوند.

دستگاه آبگیری لجن پیچ پرس یک تجهیزات جدید جداسازی جامد از مایع است که با استفاده از اصل اکستروژن پیچ، نیروی اکستروژن قوی را از طریق تغییر قطر پیچ و گام و همچنین شکاف کوچک بین حلقه متحرک و حلقه ثابت ایجاد می کند. ، برای تحقق آبگیری اکستروژن لجن.

اصل کم آبی بدن

1. تمرکز: هنگامی که پیچ شفت را فشار می دهد تا بچرخد، ورقه های جامد متعددی که در حاشیه شفت فشار قرار دارند نسبت به یکدیگر حرکت می کنند. تحت عمل گرانش، آب از شکاف ورقه ورقه نسبتا متحرک فیلتر می شود تا به غلظت سریع برسد.
2. کم آبی: لجن غلیظ با چرخش شفت پیچ به جلو حرکت می کند. در امتداد جهت خروجی کیک گلی، گام شفت پیچ به تدریج کوچکتر می شود و شکاف بین حلقه و حلقه به تدریج کوچکتر می شود و حجم حفره مارپیچی کوچکتر می شود. انقباض مداوم؛ تحت عمل صفحه فشار برگشتی در خروجی، فشار داخلی به تدریج افزایش می یابد. تحت حرکت مداوم شفت فشار مارپیچ، آب موجود در لجن به بیرون فشرده می شود و محتوای جامد کیک فیلتر به طور مداوم افزایش می یابد و در نهایت لجن ایجاد می شود. کم آبی مداوم
3. خود تمیز شوندگی: چرخش محور پیچ حلقه شنا را به چرخش مداوم فشار می دهد. این دستگاه به حرکت بین حلقه ثابت و حلقه شنا متکی است تا فرآیند خود تمیز شوندگی مداوم را تحقق بخشد، در نتیجه به طور هوشمندانه از مشکل گرفتگی رایج در دستگاه آبگیری سنتی جلوگیری می کند.
مزایای محصول

کاربرد گسترده

1. مناسب برای لجن در فاضلاب شهری، مواد غذایی، آشامیدنی، شیمیایی، چرم، مواد مصرفی جوشکاری، کاغذسازی، چاپ و رنگرزی، داروسازی و صنایع دیگر.
2. مناسب برای آبگیری لجن با غلظت بالا و پایین. هنگام آبگیری لجن با غلظت کم (2000mg/L~)، نیازی به ساخت مخزن غلظت یا مخزن ذخیره، کاهش هزینه ساخت، کاهش انتشار فسفر و تولید بوی بی هوازی نیست.
طراحی کوچک
1. طراحی جمع و جور، آبگیری شامل کابینه کنترل الکتریکی، مخزن اندازه گیری، مخزن مخلوط لخته و بدنه آبگیر است.
2. ردپای کوچک، آسان برای تعمیر و جایگزینی. وزن کم، آسان برای رسیدگی.

آبگیری لجن مقرون به صرفه – پرس پیچی Nijhuis (NSP)

هزینه های آبگیری لجن خود را کاهش دهید

صنایع Nijhuis با تجربه طولانی صنعتی خود، ارائه دهنده راه حل و تولید کننده پرس پیچ لجن برای آبگیری لجن مقرون به صرفه، برای مقابله با طیف گسترده ای از انواع لجن است. همانطور که گفته شد، واحد پرس پیچی Nijhuis (NSP) برای رسیدگی به انواع بیولوژیکی و فیزیکی-شیمیایی لجن مناسب است.تصفیه آبگیری لجن با پرس پیچی Nijhuis (NSP) به طور موثر کیک آبگیری شده با محتوای جامدات خشک بالا و کیفیت خوبی از آب متمرکز تولید می کند که منجر به کاهش قابل توجه حجم لجن می شود. از این رو هزینه های مربوط به دفع لجن به حداقل می رسد.

واحد NSP از اجزای از پیش مونتاژ شده تشکیل شده است که سیستم آبگیری را قادر می سازد تا انعطاف پذیر و آسان برای نصب باشد، چه به عنوان بخشی از پروژه راه حل تصفیه فاضلاب کل یا به عنوان یک سیستم مستقل در یک کارخانه جدید یا موجود. علاوه بر این، پیکربندی طراحی هوشمند ردپای کمی را برای سیستم آبگیری کل لجن با یک واحد NSP ذخیره می کند.

برنامه های کاربردی

  • طیف گسترده ای از صنایع
  • لجن فیزیکوشیمیایی و آبگیری لجن بیولوژیکی
  • تصفیه خانه های فاضلاب جدید و/یا موجود

مزایای مشتری

  1. طراحی و راه حل پرس پیچ مقرون به صرفه و انعطاف پذیر
  2. بدون نیاز به آبگیری از قبل
  3. کاهش حجم لجن با محتوای جامد خشک معمولی 20٪
  4. جذب جامدات بیش از 95٪، کاهش هزینه تصفیه فیلتر
  5. سیستم شستشوی خودکار، کاهش زمان خرابی عملیاتی
  6. با شرایط و نیازهای محلی، چندین واحد با اندازه های مختلف در دسترس هستند
  7. ردپای کم
  8. مصرف کم لخته
  9. مصرف انرژی کم
  10. تعمیر و نگهداری کم

اطلاعات تکنیکی

قبل از فرآیند آبگیری، پلی الکترولیت هنگام ورود به واحد NSP به جریان لجن اضافه می شود تا فرآیند لخته سازی لجن بهینه ایجاد شود.

تزریقی و کنترل‌شده با جریان پلی‌الکترولیت نیز می‌توانند با نیازهای انرژی اختلاط لجن خاص، به لطف شیر چک در خط با اهرم و وزن، سازگار شوند. سیستم تزریق و اختلاط پلی‌الکترولیت به‌ویژه در راه‌اندازی واحد NSP طراحی، گنجانده و ادغام شده‌اند، که منجر به پیکربندی هوشمند بدون تأثیر بر کل سیستم NSP می‌شود.

اصل کار واحد NSP بر اساس آبگیری مکانیکی با استفاده از درام های سیم گوه ای است که در 3 بخش قابل دسترسی است: بخش زهکشی، بخش ضخیم کننده و بخش آبگیری همراه با یک پیچ آبگیری.

درام ها به منظور بهینه سازی فرآیند آبگیری بر اساس تنظیم عرض شکاف قابل تعویض هستند. یک پیچ آبگیری در مرکز درام نصب می شود تا لجن را از طریق بخش های درام منتقل کند. سرعت پیچ حمل و نقل به طور خودکار توسط یک سنسور فشار در ورودی واحد NSP کنترل می شود. فشار روی لجن را می توان با تنظیم سیلندرهای پنوماتیک در انتهای واحد NSP کنترل و بهینه کرد.

دستگاه آبگیری لجن پرس جدید GN برای تصفیه آب

دستگاه آبگیری اسکرو پرس پادشاه تجهیزات آبگیری لجن پرکاربرد است که در تصفیه فاضلاب شهری و تصفیه فاضلاب سایر صنایع استفاده می شود. ساختاری فشرده و کم مصرف است که باعث می شود پیمانکاران تصفیه فاضلاب بیشتر و بیشتر پذیرفته شوند. انتخاب دستگاه آبگیری پرس پیچ با کیفیت بهتر و قیمت مناسب سود زیادی را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

هیوستون، تگزاس (PRWEB) –

Screw Press Brief Introduction
در فرآیند تصفیه فاضلاب به طور کلی لجن حاوی آب با خواص مختلف تولید می شود. تجهیزات آبگیری لجن عمدتاً محتوای آب لجن را کاهش می دهد و حجم لجن را کاهش می دهد و در نتیجه تصفیه یا دفع بعدی لجن را آسان می کند. با مزایای صرفه جویی در انرژی، پایداری و درجه اتوماسیون بالا، دستگاه آبگیری لجن پرس پیچ، همچنین به نام آبگیری چند دیسکی، جایگاهی را در عملیات آبگیری لجن فعلی در صنعت تصفیه فاضلاب به خود اختصاص داده است و هنوز هم به سرعت شناخته می شود. و مورد قبول بازار است.

ویژگی های دستگاه آبگیری اسکرو پرس

در صنعت تصفیه فاضلاب، تجهیزات آبگیری رایج را می توان به طور کلی به فیلتر پرس، سانتریفیوژ کانتر و پرس پیچ تقسیم کرد. فیلتر پرس نیازمند عملکرد نسبتاً بالایی است و برای شستشوی پارچه فیلتر به آب زیادی نیاز دارد، اما کیک گل تخلیه شده نسبتاً خشک است. هنگامی که هزینه نیروی کار زیاد است، سایت محدود است، و محتوای جامد مواد زیاد است، سانتریفیوژ آبگیری می تواند به عنوان تجهیزات ایده آل استفاده شود.
پرس پیچ همچنین دارای مزایا و ویژگی های خود است، به طوری که به طور گسترده ای در پروژه های تصفیه فاضلاب شهری و سیستم های تصفیه آب در صنایع غذایی، روغن، دارویی، شیمیایی، کاغذ، چرم و سایر صنایع استفاده می شود.

  1. بهره برداری و نگهداری ساده – عملیات بدون نظارت خودکار در همه شرایط آب و هوایی از طریق کنترل های القایی مختلف قابل تحقق است و موارد نگهداری روزانه کمی وجود دارد.
  2. طراحی جمع و جور و صرفه جویی در فضا – بدنه آبگیری، مخزن مخلوط لخته سازی و کابینه کنترل الکتریکی پرس پیچ دارای طراحی یکپارچه سه حالته است که برای نصب راحت است و جای کمی دارد.
  3. صرفه جویی در انرژی، صرفه جویی در آب، سر و صدای کم و لرزش کم – به عنوان جزء اصلی، سرعت چرخش شفت پیچ 2 ~ 4 RPM است، بنابراین مصرف برق بسیار کم است. ساختار خود تمیز شونده آن برای جلوگیری از گرفتگی شکاف های فیلتر می تواند مقدار زیادی آب تمیز کننده را ذخیره کند. در حین چرخش با سرعت کم تقریباً هیچ صدا و لرزشی وجود ندارد و محیط کاری راحت و آرام را تضمین می کند.
  4. مقاومت قوی در برابر لجن روغنی، جداسازی آسان و عدم گرفتگی – ساختار خود تمیز شونده دستگاه آبگیری پرس اسکرو به راحتی باعث گرفتگی شکاف های فیلتر نمی شود و حتی لجن روغنی نیز به راحتی قابل پردازش است. GN همچنین دارای سیستم تصفیه لجن نفت برای بازیابی با ارزش از لجن و کاهش تخلیه زباله است.

لازم به ذکر است که لجن نیاز به لخته شدن در مخزن اختلاط دارد و سپس از طریق سرریز وارد بدنه آبگیری می شود. بنابراین لجن ورودی به دستگاه آبگیری پرس پیچ باید دارای سیالیت خاصی باشد.

اجزای اصلی پرس پیچ و اصل کار

دستگاه آبگیری پرس پیچ عمدتاً از یک ماژول پیش اختلاط لجن، ماژول ضخیم کننده و آبگیری و یک سیستم کنترل الکتریکی تشکیل شده است. در فرآیند کار واقعی، لجن توسط یک پمپ انتقال خارجی به مخزن اندازه گیری پمپ می شود. پس از یکسوسازی، لجن بیشتر به داخل مخزن لخته سازی جریان می یابد، توسط همزن به هم می زند و به طور کامل با لخته سازها واکنش می دهد تا زاج پایدار تشکیل دهد و سپس با عبور از قسمت بالایی مخزن لخته سازی وارد پیچ ​​آبگیری می شود. در داخل بدنه آبگیری، شکوفه های زاج با نیروی ثقل در قسمت ضخیم شدن متمرکز می شوند و در عین حال به سمت قسمت آبگیری پیش می روند. در فرآیند پیشروی، با کاهش تدریجی شکاف فیلتر و گام پیچ و مسدود کردن صفحه فشار برگشتی، لجن فشار فزاینده ای در قسمت آبگیری دریافت می کند و حجم آن به طور مداوم کاهش می یابد و در نتیجه به هدف دست می یابد. از کم آبی بدن

بدنه اصلی دستگاه آبگیری پرس پیچ یک دستگاه فیلتر است که از حلقه های ثابت متعدد و حلقه های شناور که به ترتیب روی هم قرار گرفته اند تشکیل می شود و شفت پیچ از آن عبور می کند. قسمت جلویی قسمت ضخیم کننده و قسمت عقب قسمت آبگیری است. کار غلیظ کردن لجن و فشار دادن و آبگیری در یک سیلندر انجام می شود. در فرآیند چرخش مارپیچی، حلقه شناور و حلقه ثابت یک حرکت دررفتگی را تشکیل می دهند و آب از شکاف بین حلقه شناور و حلقه ثابت تخلیه می شود. این روش سنتی فیلتراسیون پارچه فیلتر را با حالت بدنه فیلتر منحصر به فرد و ظریف جایگزین می کند. پرس پیچی از اصول هم جهت نیرو و آب، آبگیری لایه نازک، فشار مناسب و امتداد مسیر آبگیری پیروی می کند که مشکلات گرفتگی آسان، عدم توانایی در تصفیه لجن کم غلظت و لجن روغنی، انرژی بالا را برطرف می کند. مصرف و عملیات پیچیده هدف آبگیری راندمان بالا و صرفه جویی در انرژی محقق شده است.

نحوه ارزیابی پیکربندی پرس پیچ

صنعت تصفیه فاضلاب تقاضای زیادی برای دستگاه های آبگیری اسکرو پرس دارد و بازار نیز مملو از تولید کنندگان متعدد OEM و تامین کنندگان فروش مجدد است. بنابراین، با بودجه محدود، نحوه انتخاب پرس پیچی که بتواند نیازهای کاربر را برآورده کند، اهمیت ویژه ای دارد. علاوه بر بودجه، کاربر باید شرایط لجن، هدف تصفیه مورد انتظار را درک کند و مهمترین چیز این است که پیکربندی تجهیزات خریداری شده را بداند. در شرایط نامتقارن بودن اطلاعات بین فروشنده و خریدار، خریدار ممکن است بخواهد پیکربندی تجهیزات را از جنبه های زیر درک کند.

  1. ماژول پیش اختلاط و بدنه آبگیری دستگاه آبگیری پرس اسکرو با توجه به استاندارد تامین کننده، وضعیت لجن و نیازهای مختلف کاربر تجهیزات، همه قطعات در تماس با لجن هستند. معمولا این قطعات از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. مواد معمولی موجود در بازار فولاد ضد زنگ 304 و به دنبال آن فولاد ضد زنگ 316 و حتی فولاد ضد زنگ دوبلکس 2205 است.
  2. واشرهای زیادی بین حلقه شناور و میله پیچ نگهدارنده دیسک وجود دارد که می تواند مانع از ایجاد اصطکاک بیش از حد حلقه شناور با پیچ در طی حرکات رفت و برگشتی طولانی مدت به بالا و پایین شود و در نتیجه زمان کار حلقه شناور را طولانی تر کند. جنس واشرها می تواند از جنس استنلس استیل یا پلاستیک باشد و تفاوت جنس آن بر قیمت آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. با توجه به اندازه مدل تجهیزات، معمولاً یک دستگاه پرس پیچ صدها یا حتی هزاران واشر نصب می کند.
  3. قدرت حلقه شناور برای بالا و پایین رفتن در طول فرآیند آبگیری ناشی از فشردن حلقه شناور توسط پیچ داخلی است، بنابراین لبه های تیغه های مارپیچی باید در برابر سایش محافظت شوند. اینکه تیغه پیچ توسط یک پوشش مقاوم در برابر سایش محافظت شود یا خیر، بر عمر مفید پیچ ​​تأثیر می گذارد. همچنین سازندگانی هستند که همه حلقه های شناور را با میله های پیچ مستقل به یکدیگر متصل می کنند و از منبع تغذیه متفاوت از دستگاه پیچ درایو اصلی برای تامین برق استفاده می کنند تا از تماس حلقه شناور با تیغه پیچ جلوگیری کند و در نتیجه از پیچ و حلقه شناور محافظت می کند.
  4. در انتخاب موتورها، کاهنده سرعت و قطعات الکتریکی، سازندگان و کاربران ترجیحات متفاوتی برای برندها و منشاءهای مختلف دارند. معمولا سازندگان راه حل هایی را مطابق با پیکربندی استاندارد خود ارائه می دهند، اما آنها همچنین می توانند راه حل های سفارشی شده با توجه به نیاز کاربر ارائه دهند.
  5. کابینت کنترل الکتریکی تمام کنترل عملکرد دستگاه آبگیری پرس پیچ را متمرکز می کند. با توجه به شرایط محل کار مانند دما، رطوبت و تابش آفتاب، کاربر می تواند کابینت کنترل از فولاد کربن اسپری یا فولاد ضد زنگ را انتخاب کند. به منظور دستیابی به کنترل خودکار بیشتر، کاربران همچنین می توانند از سازنده بخواهند که کنترل PLC و طراحی صفحه نمایش را برای تشخیص شرایط اجرا طراحی کند.

سیستم آبگیری یکپارچه یا مدولاریزه پرس پیچ

به عنوان تجهیزات اصلی کار آبگیری، دستگاه آبگیری پرس پیچ به تجهیزات انتقال بالادست و پایین دست برای تامین لجن و کمک به تخلیه سرباره در طول کار نیاز دارد. در عین حال برای انجام آبگیری به کمک تجهیزات آماده سازی و دوز شیمیایی نیاز دارد. با توجه به ترجیحات مشتریان، محدودیت‌های سایت، و الزامات انعطاف‌پذیری حمل‌ونقل، GN می‌تواند یک سیستم یکپارچه چند در یک برای نصب تمام تجهیزات مرتبط روی یک اسکیت ارائه دهد که برای حمل و نقل و صرفه‌جویی در فضا راحت است. طراحی ماژول همچنین می تواند برای تسهیل چیدمان انعطاف پذیر در محل کار انجام شود.

  1. پمپ پیچی – ظرفیت پردازش پرس پیچ بر اساس محتوای DS لجن محاسبه می شود. بنابراین پمپی که به پرس پیچ تغذیه می‌کند باید بتواند مقدار معینی لجن را مطابق با نیازهای عملیاتی واقعی تحویل دهد. پمپ پیچ دارای ویژگی های جریان یکنواخت و پایدار، توانایی خود پرایمینگ قوی، برگشت پذیری و توانایی انتقال مایعات حاوی ذرات جامد است. برای حمل و نقل کمی لجن های مختلف استفاده می شود.
  2. واحد دوز شیمیایی – دستگاه دوز GN دارای سیستم پیکربندی مواد شیمیایی پودر اتوماتیک سه جعبه و دستگاه آماده سازی تک بشکه به طور معمول برای مواد شیمیایی مایع است. با توجه به نوع دارو و بودجه کاربر، GN می تواند مناسب ترین راه حل سفارشی را ارائه دهد. در انتخاب پمپ اندازه گیری دوز، پمپ دیافراگمی یا پمپ پیچ نیز می تواند پیکربندی شود.
  3. نوار نقاله پیچ – نوار نقاله پیچ برای دریافت کیک گل تخلیه شده از درگاه تخلیه سرباره پرس پیچ و سپس انتقال آن به محل ذخیره سازی مربوطه استفاده می شود. طراحی نوار نقاله پیچ باید ارتفاع درگاه تخلیه سرباره استکر پیچ، عرض تخته لغزنده و زاویه شیب نصب تجهیزات را در نظر بگیرد.

به عنوان یک ارائه دهنده راه حل جداسازی مایع جامد، GN Separation با تجربه غنی در طراحی و ساخت دستگاه پرس پیچ آبگیری است. مهمتر از آن، GN قادر به ارائه راه حل کلی برای جداسازی و انتقال با خط تولید غنی و قابلیت های ساخت و مونتاژ قوی است.

GN Solids Control یکی از برندهای GN است که عمدتاً بر بازیافت گل حفاری مختلف و حذف آب لجن زباله حفاری تمرکز دارد، هر جالبی است، می توانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت بروید.

هرگونه نیاز به جداسازی مایع جامد صنعتی برانگیخته شده است، لطفاً با GN Separation تماس بگیرید. می توانید مخاطب ما را در وب سایت رسمی GN www(dot)gnseparation(dot)com بیابید.

پرس های پیچ

محلول تصفیه فاضلاب کم مصرف و مصرف آب.

دستگاه آبگیری لجن پرس پیچ، بدون گرفتگی است و می تواند مخزن ته نشینی و مخزن غلیظ کننده لجن را کاهش دهد و در هزینه ساخت کارخانه صرفه جویی کند. این سیستم از پیچ و حلقه های متحرک برای تمیز کردن خود به عنوان یک سیستم بدون گرفتگی استفاده می کند و توسط یک PLC کنترل می شود. این یک فناوری است که می تواند جایگزین فیلتر پرس سنتی مانند پرس تسمه و پرس فریم شود. سرعت پیچ بسیار کم است، بنابراین در مقایسه با سانتریفیوژ، مصرف برق و همچنین مصرف آب پایینی دارد. این سیستم از پلیمرهایی با کنترل دوز خودکار استفاده می کند.

پرس آبگیری لجن را می توان با تمام تجهیزات مورد نیاز برای آبگیری شامل و نصب، لوله کشی و سیم کشی در کارخانه روی یک اسکید فولادی ضد زنگ تهیه کرد. این تجهیزات شامل پمپ لجن کش، پمپ آب شستشو، سیستم دوز پلیمری و تابلوی کنترل می باشد. این سیستم دارای راه اندازی و خاموش شدن با یک دکمه کاملاً خودکار است. پس از راه اندازی، سیستم می تواند بدون مراقبت کار کند و می تواند به طور خودکار و بدون دخالت اپراتور خاموش شود.

امکانات:

  • محصور شده برای به حداقل رساندن بو و صدا
  • مصرف آب شستشو بسیار کم (1/8 در مقایسه با پرس تسمه)
  • مصرف برق بسیار کم (1/20 در مقایسه با سانتریفیوژ)
  • جامدات کیک بالا
  • حداقل نیاز اپراتور
  • کارکرد و نگهداری آسان
  • راه اندازی، اجرا و خاموش شدن خودکار
  • عملکرد صفحه لمسی اختیاری است
  • سیستم نظارت بر جریان لجن و کیک
  • با بسیاری از گزینه های دیگر مانند لبنیات، روغن پالم و غیره موجود است.

دستگاه Sludge Dewatering Press یک سیستم کاملاً عملیاتی، لغزنده و مستقل ارائه می دهد که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پرس پیچ
  • کنترل های PLC
  • پمپ های لجن کش

پرس پیچ آبگیری

دستگاه پرس پیچی آبگیری MAK Water (DSP) برای غلیظ کردن و آبگیری موثر لجن های مایعی که از فرآیندهای تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی خارج می شوند، طراحی شده است. کاربردهای معمولی برای تصفیه خانه های فاضلاب شامل آبگیری لجن فعال ضخیم یا غلیظ نشده (WAS)، لجن هضم شده از فرآیندهای هوازی یا بی هوازی، و لجن های شناور هوای محلول (DAF) می باشد.

پرس پیچ آبگیری ما همچنین برای آبگیری لجن های مایع از طیف گسترده ای از صنایع، از جمله صنایع غذایی و آشامیدنی، شیمیایی، تولیدی، توسعه زیرساخت ها و صنایع منابع مناسب است.

برای کاربردهای لجن WWTP شهری، پرس پیچی آبگیری لجن ما معمولاً کیک لجن آبگیری شده با محتوای جامدات خشک 15 تا 20 درصد تولید می کند. برای پروژه های صنعتی، بسته به کاربرد خاص، کیک با محتوای جامد خشک بیش از 20 درصد امکان پذیر است.

توانایی آبگیری مستقیم از فرآیند لجن فعال، نیاز به فرآیند غلیظ شدن متوسط ​​را از بین می برد، بنابراین صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های سرمایه و عملیاتی ایجاد می کند.

توضیحات تجهیزات

لجن مایع از طریق یک پمپ تغذیه خارجی به پرس اسکرو آبگیری پمپ می شود. لجن وارد محفظه ورودی می شود که دارای سرریز است. هر سرریزی به مخزن یا فرآیند منبع لجن هدایت می شود. محفظه ورودی برای بهینه سازی جریان به سایر قسمت های دستگاه عمل می کند.

لجن مایع از محفظه ورودی از طریق سرریز V-notch به محفظه لخته سازی تخلیه می شود. پلیمر به محفظه لخته سازی اضافه می شود تا جامدات لجن را به صورت لخته جمع کند/لخته کند. لخته سازی در جایی اتفاق می افتد که لجن و پلیمر به آرامی توسط یک مخلوط کن پارویی عمودی مخلوط می شوند. لخته های لجن سپس از طریق سرریز از محفظه لخته سازی به داخل پیچ جریان می یابند که مکانیسم اصلی پرس آبگیری است.

یک پیچ با مارپیچ گام متغیر در داخل یک استوانه از حلقه‌های ثابت و متحرک که درام آب‌گیری را تشکیل می‌دهند، عمل می‌کند. حلقه‌های ثابت ساختاری استاتیک را تشکیل می‌دهند در حالی که حلقه‌های متحرک خود تمیز شوندگی مداوم را در حین حرکت پیچ تضمین می‌کنند. فاصله بین حلقه های ثابت و متحرک از 0.5 تا 0.1 میلی متر متغیر است.
با این حال، زمانی که پیچ در حال کار است، اندازه شکاف ها به طور مداوم تغییر می کند، بنابراین یک فرآیند آبگیری صاف را ارائه می دهد. فیلتر حاصل از فرآیند آبگیری در اثر فشرده شدن لجن لخته شده، از طریق این شکاف ها به یک سینی جمع آوری واقع در زیر دستگاه جریان می یابد. فیلتر می تواند از این سینی به سر کار یا هر مکان مناسب دیگری جذب شود.

یک صفحه فشار قابل تنظیم در انتهای پیچ نصب شده است. این اجازه می دهد تا لجن از قبل آبگیری شده حتی بیشتر فشرده شود تا راندمان آبگیری افزایش یابد و در نتیجه کیک لجن آبگیری شده تولید شود. کیک آبگیری شده را می توان از پرس پیچ آبگیری لجن به داخل یک سطل تخلیه کرد یا از طریق یک نوار نقاله در یک سطل برای جمع آوری و دفع کیک آبگیری تخلیه کرد.

دستگاه اسکرو پرس آبگیری از فولاد ضد زنگ 304 ساخته شده است. حلقه ها از فولاد ضد زنگ 316 ساخته شده اند و پیچ از فولاد ضد زنگ 316 لیتر با درمان سطح ویژه تنگستن ساخته شده است. این امر مقاومت در برابر سایش، سختی کافی و مقاومت در برابر سایش و پارگی را تضمین می کند و مقاومت لازم در برابر خوردگی را برای موادی که با لجن های تهاجمی در تماس هستند را فراهم می کند.

عملیات و کنترل تجهیزات

پرس پیچ آبگیری به گونه ای طراحی شده است که در حالت خودکار کار کند، بنابراین نیاز به حضور اپراتور کمی دارد. در حالت AUTO، اپراتور می تواند وضعیت تجهیزات را بررسی کرده و از طریق صفحه نمایش لمسی HMI واقع در کنترل پنل، تنظیمات عملیاتی را تغییر دهد.

موتور اسکرو مجهز به یک درایو با سرعت متغیر (VSD) است که سرعت چرخش پیچ را برای آبگیری بهینه تسریع یا کاهش می دهد. موتور میکسر همچنین دارای VSD است تا به اپراتور اجازه دهد لخته سازی را برای بهترین نتایج ممکن در آبگیری بهینه کند.

پرس پیچ آبگیری همچنین می تواند در حالت دستی کامل کار کند، که در آن هر جزء را می توان به صورت دستی از طریق صفحه لمسی HMI روشن/خاموش کرد.

مزایای پرس اسکرو آبگیری MAK Water:

  • آبگیری تک مرحله ای از 0.2 درصد مواد جامد خشک تا 15 تا 20 درصد کیک DS (لجن WWTP)
  • نرخ بهبودی بالا > 95%
  • نصب ساده و ردپای کوچک
  • عملیات ساده خودکار (یا دستی).
  • مصرف انرژی کم
  • مصرف کم آب شستشو
  • تعمیر و نگهداری ساده و کم
  • سطوح کم صدا و لرزش
  • مناسب برای طیف وسیعی از کاربردها
  • کار با کیفیت بالا
  • کنترل پنل مطابق با AS/NZ 3000

 

مشخصات استاندارد آبگیر لجن شیمیایی

یادداشت:
1 بسته به نوع لجن، نوع پلیمر و دوز پلیمر، تا 20 درصد توان اضافی ممکن است امکان پذیر باشد.
2 بسته به نوع لجن و نوع پلیمر، مصرف پلیمر معمولی برای غلظت لجن خوراک 2 تا 5 گرم در لیتر، 8-4 کیلوگرم بر تن جامد خشک فرآوری شده و برای غلظت لجن خوراک 5-50 گرم در لیتر 10-25 کیلوگرم است. / تن مواد جامد خشک فرآوری شده

“F” نشان دهنده اتصال فلنج است

تاریخچه

نمونه ای از پرس آبگیری، پرس شراب است. قدمت این ماشین ها به دوران رومیان ، این ماشین ها مشابه پرس پیچی مدرن کار می کردند اما دارای معایبی بودند که در ماشین های پرس مدرن اصلاح و بهبود یافته است. پرس شراب باستانی فقط اجازه می داد تا انگورها به صورت دسته ای آبگیری شوند و اغلب یک کیک ضخیم در مقابل صفحه تشکیل می شد که جریان آب از روی صفحه و جمع آوری آب برای شراب را دشوار می کرد. بیشتر پرس‌های پیچی مدرن با احاطه کردن پیچ با صفحه نمایش، جریان مداوم مواد را امکان‌پذیر می‌کنند، که همچنین به جلوگیری از ایجاد لایه‌ای از مواد جامد روی صفحه کمک می‌کند. یک رویکرد مدرن حتی صفحه نمایش را به نفع سیستم حلقه های ثابت و متحرک حذف می کند، که اغلب تجمع جامدات را به طور کامل حذف می کند. [1]

گفته می شود معروف ترین پرس پیچ این طرح توسط ریاضیدان معروف یونانی ارشمیدس و به نوار نقاله پیچی . نوار نقاله پیچ از یک محور تشکیل شده است که توسط یک صفحه فولادی مارپیچ احاطه شده است که از نظر طراحی و ظاهر شبیه به یک پیچ چوب پنبه است. این طرح در بسیاری از پرس های پیچ استفاده می شود. ماشین‌هایی از این دست و همچنین طراحی مشابهی وجود دارند که به هیچ وجه پرس پیچی نیستند – آنها جامدات را از مایعات جدا نمی‌کنند، بلکه برای جوش دادن آنها به یکدیگر استفاده می‌شوند. نمونه ای از این قالب دستگاه پرکن پلاستیکی در یک انتها وارد می شوند و حرارت اعمال می شود و گلوله ها را ذوب می کند و آنها را در قالب تخلیه می کند. نمونه دیگر به عنوان اکسترودر اجاق گاز شناخته می شود و در تولید غذاهای میان وعده مانند چوب شور و غیره استفاده می شود.

طراحی

بیشتر پرس های پیچ می توانند مواد رقیق را مستقیماً به داخل پرس پیچ پمپ کنند، اگرچه پیش ضخیم شدن گاهی اوقات عملکرد پرس را بهبود می بخشد. این کار معمولاً با صفحه استاتیک یا کناری، صفحه درام چرخان، پرس تسمه یا میز جاذبه انجام می شود.

اختراع شده در سال 1900، طراحی پرواز قطع شده والریوس اندرسون در مقایسه با طراحی پرواز پیوسته، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اندرسون، پس از مطالعه طراحی پرواز پیوسته، متوجه شد که این امر منجر به چرخش مشترک و کارایی کمتری برای آبگیری، به خصوص با مواد نرم تر، می شود. او این را با ایجاد وقفه در پروازهای پیچ حل کرد. وقفه‌ها باعث می‌شود مواد از حرکت رو به جلو بین وقفه‌ها در امتداد شفت متوقف شوند و همچنین اجازه می‌دهد تا مواد قبل از اینکه از طریق پرس پیچ به محفظه‌ای که مواد را می‌گیرند، به‌اندازه کافی جمع شوند. این کار باعث شد تا آبگیری بهتری انجام شود و مواد کیک ثابتی آزاد شود.

استفاده از پرس‌های پیچ طراحی پرواز قطع شده از مواد نرم یا نرم گسترش یافته و شامل بیشتر موادی می‌شود که پرس‌های پیچی مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا برخلاف پرس‌های پیچی طراحی پیوسته، طراحی پرواز قطع شده به تغذیه ثابت یا قوام مواد نیاز ندارد. اگر هر کدام در طراحی پیوسته کاهش می یافت، تولید محصول آبگیری شده کاهش می یافت، به منظور جلوگیری از این امر و در عین حال حفظ طراحی پرواز مداوم، یک پرس بزرگتر و سنگین تر با تنظیمات سرعت متغیر ضروری بود. مطبوعات همچنین مستلزم نیاز به یک اپراتور بود.

طراحی پرواز منقطع نیاز به ثبات را از بین می برد زیرا فشرده سازی پیچ تغییر نمی کند زیرا مواد از طریق پیچ پیش نمی روند تا زمانی که مقدار کافی از مواد تشکیل شود، همانطور که در بالا توضیح داده شد. این نیز نیاز به تغییر سرعت و اپراتور را از بین می برد. طراحی امکان تصحیح و کارایی را فراهم می کند که با طراحی پیوسته در دسترس نیست. این اجازه می دهد تا یک پرس پیچ از لحاظ اقتصادی موثرتر باشد که برای مواردی بیش از مواد لزج یا لغزنده استفاده شده است.

پس از مدتی و ثبت اختراع اولیه آن، دندانه‌های مقاومتی به پرس‌هایی که پرواز در آن‌ها وجود نداشت اضافه شد تا برهم زدن مواد افزوده شود و تمایل به چرخش هم‌زمان در پرس محدود شود.

گزینه ها

تجمع رطوبت کیک پرس توسط یک درب تخلیه یا مخروط کنترل می شود. پرس‌های پیچ دارای گزینه‌های مختلفی هستند که شامل صفحه‌های سوراخ‌دار/شکاف، مخروط چرخان، سطح سخت روی پیچ و سطح صفحه اضافی در قیف ورودی روی مخروط می‌شود. ساختار استاندارد پرس های پیچ از فولاد ضد زنگ با یک فولادی کربنی بر روی پرس های بزرگتر است.

ظرفیت

جزئیات خاص طراحی پرس پیچ به مواد بستگی دارد. تنظیمات، سرعت پیچ، صفحه نمایش برای حداکثر قوام خروجی، از جمله نرخ جذب عالی در هر ماده متفاوت است. بیشتر پرس های پیچ برای تغذیه موادی طراحی شده اند که 40 تا 60 درصد آب را تشکیل می دهند. نسبت طول و قطر پرس پیچ نیز به مواد بستگی دارد. محدوده ظرفیت پرس پیچ

درایو

پرس های بزرگتر از گیربکس استفاده می کنند در حالی که پرس های کوچکتر از گیربکس شفت توخالی استفاده می کنند. در حال حاضر، تقریباً تمام پرس ها به موتورهای الکتریکی دلیل درایوهای فرکانس قابل اعتماد و کم هزینه محبوب قبلی موتورهای هیدرولیک شدند. طراحی عمودی در دهه 1800 تا 1950 رایج بود اما دیگر ساخته نمی شوند. اکثر پرس های پیچ در حال حاضر با پیچ ها در یک پیکربندی افقی ساخته می شوند. یک نسخه جدیدتر از طراحی پیچ زاویه دار برای کاهش ردپای کف و رطوبت کیک استفاده می کند. [2]

مکانیسم های فشاری

با افزایش قطر شفت داخلی پیچ، فشرده سازی در داخل پرس پیچ ایجاد می شود. به عنوان مثال، اگر یک پرس پیچ 16 اینچی دارای یک شفت 6 اینچی در شروع باشد، طول پروازهای روی پیچ 5 اینچ خواهد بود. اگر این قطر شفت 6 اینچی در هنگام تخلیه به 12 اینچ افزایش یابد، دعوا فقط خواهد بود. قد 2 اینچ در این مرحله. بنابراین فشرده سازی زمانی اعمال می شود که ماده از یک دهانه 5 اینچی در فضای 2 اینچی فشرده می شود.

این فشرده‌سازی را می‌توان با سفت کردن جداسازی پروازهای پیچ نیز به دست آورد. اگر در ورودی، گام 16″ باشد، ماده با هر چرخش 16 اینچ حرکت می کند. اگر سپس در نقطه تخلیه به 8 اینچ کاهش یابد، ماده در هر دور 8 اینچ حرکت می کند. این باعث می شود که حجم بیشتری از فشار وارد شده به مطبوعات نسبت به خروج اجباری در یک زمان از مطبوعات انجام شود. این کار فشرده سازی مورد نظر را ایجاد می کند و مایع را از طریق صفحه نمایش می دهد.

راه دیگر برای رسیدن به فشرده سازی، قرار دادن یک مخروط در نقطه تخلیه است. این را می توان چوک، درب یا درب نیز نامید. در بسیاری از طرح ها، آن را در یک موقعیت ثابت پیچ می کنند و یک دهانه ثابت و کوچکتر ایجاد می کنند که مواد باید از آن عبور کنند. با این حال، بیشتر یافت می‌شود، پرس پیچ، مخروط را از طریق یک سیلندر هیدرولیک یا هوا به نقطه تخلیه فشار می‌دهد.

انواع تخصصی

برخی از انواع دیگر پرس ها پرس های ضد بخار و پرس های دو پیچی هستند. پرس های ضد بخار در طول تولید کنسانتره پروتئین سویا (SPC)، مرکبات و سیب پکتین ، بیورزین و صمغ زانتان استفاده می شود. پرس های دو مارپیچ شامل دو پیچ فشاری روی هم هستند. این در سطح مکانیکی پیچیده‌تر است، زیرا پیچ‌ها باید هماهنگ باشند تا بتوانند به درستی کار کنند. اینها اغلب برای مواد لغزنده استفاده می شوند و دارای یک عمل خرد کردن داخلی هستند.

طبقه بندی

دو نوع اصلی پرس پیچ با این طرح وجود دارد. یک نوع، که به عنوان Expellers® شناخته می شود، آب را از مواد فیبری حذف می کند، در حالی که نوع دیگر مایع آزاد را از یک ماده حذف می کند.

اخراج کنندگان

مقاله اصلی: پرس اکسپلر

روغن‌های دفع کننده روغن برای فشار دادن سویا چربی ، بادام زمینی ، تخمه آفتابگردان ، کلزا (تخم کلزا) و سایر دانه‌های روغنی استفاده . اکسپلر با اعمال فشارهای بسیار بالا عمل می کند که چربی موجود در دانه ها را به روغن مایع تبدیل می کند. هنگامی که روغن مایع شد، روغن از طریق صفحه جریان می یابد و جمع می شود.

حذف مایع آزاد

پرس‌های پیچی که برای آزادسازی مایع از مواد استفاده می‌شوند معمولاً در صنایع خمیر و کاغذ ، شهری بیوسولیدهای ، سپتاژ و چربی‌گیر لجن‌های ضایعات تولید مواد غذایی، غذایی ، کود و همچنین در صنایع شیمیایی استفاده .

برنامه های کاربردی

صنایع خمیر و کاغذ

صنایع خمیر و کاغذ آب را در فیبر سلولزی .

دفع فاضلاب

بیوسولیدها از طریق یک فرآیند خاص که شامل افزایش pH به سطح 12 است، آبگیری و گرم می شوند. برنامه های مدیریت مواد مغذی آبگیری گراز و گاوی برای فروش و استفاده تجاری.

فرآوری مواد غذایی

الکلی از مواد غذایی با پرس پیچ (مانند سویا ، پروتئین ، پکتین و صمغ زانتان ) فشرده می شوند. به عنوان مثال، چغندر قند ، پرتقال پوست و غلات مصرف شده.

آبگیری پوست ماهی و پرتقال اغلب در صورت آبگیری در پرس طراحی پرواز قطع شده و با اضافه کردن بخار شروع به تزریق به مواد، حداکثر بازدهی را ارائه می دهد. معمولاً سوراخ‌های تزریق بخار در دندانه‌های مقاومت پرس نزدیک به محور پیچ سوراخ می‌شوند.

بطری های PET “پلی اتیلن ترفتالات” بسته بندی ارجح برای نوشابه ها، نوشابه های گازدار، آبمیوه و آب است. این منجر به مشکلات بزرگ زباله می شود. برای کارخانه های آبجوسازی، حجم زیادی از محصولات تخلیه شده باید به طور مرتب از بین بروند تا خطر فروش مجدد بطری ها از بین برود. برای جمع آوری کننده های زباله، جابجایی و حمل و نقل دشوار و پرهزینه است، زیرا اختلاف زیادی بین وزن و حجم وجود دارد [3]

تولیدکنندگان بستنی باید کالاهای برگشتی با تاریخ انقضا و ساخت معیوب را از بین ببرند تا از فروش اشتباه محصولات جلوگیری کنند. [4]

کارخانه های لبنی کالاهای برگشتی مانند ماست و سایر لبنیات را با تاریخ مصرف گذشته و تولید معیوب از بین می برند. [5]

صنایع شیمیایی

در صنعت شیمی پرس پیچ برای “ABS، آلژینات سدیم و کاراگینان ، لاستیک ، رزین مصنوعی هیدراته پلیمر ، نفتالین ، الاستومری چسب فیلم رنگی ، CmC، داروسازی ” و غیره استفاده می شود. [6]

لوازم آرایشی: برای بسیاری از تولیدکنندگان و برندها، چالش اغلب این است که آنها مقادیر زیادی محصولات دور ریخته شده دارند، که برای اطمینان از عدم فروش مجدد در بازار سیاه، نیاز به تخریب 100٪ دارد. [7]

مزایای پرس پیچ HUBER Q-PRESS®

  • به دلیل شکاف وسیع بین نوار نقاله پیچ و الک، نسبت به مواد درشت حساس نیست
  • بدون نیاز به تمیز کردن الک دائمی، مصرف آب شستشو کم است
  • سیستم مخروطی فشار با کنترل پنوماتیک
  • زمان اقامت لجن تعریف شده
  • حرکت دائمی کیک فیلتر، مقاومت فیلتر را به حداقل می رساند
  • حداقل سایش به دلیل سرعت کم پیچ تراکم کننده
  • به حداقل رساندن نویز
  • مصرف انرژی کم
  • درجه آبگیری بالا با لجن فیبری

پرس پیچ

آبگیری لجن مقرون به صرفه برای استقلال در دفع لجن

Q-PRESS® یک پرس پیچ با محور پیچ مخروطی و غربال‌های استوانه‌ای است که از سه ناحیه تصفیه تشکیل شده است: منطقه ورودی و محرک، منطقه ضخیم‌کننده و آب‌گیری سه قسمتی و منطقه پرس با مخروط ضد فشار پنوماتیک.

در قسمت اول منطقه ضخیم شدن و آبگیری، مایع رویی به سرعت توسط پمپ تغذیه از طریق یک سطح فیلتر آزاد بزرگ با فشار اولیه کم حذف می شود. یک کاوشگر فشار در ناحیه تغذیه، فشار اولیه را کنترل می کند، بنابراین کیفیت فیلتر دائماً بالا را تضمین می کند.

اطلاعات فنی

در قسمت دوم صفحه، حجم مواد بین پروازهای پیچ توسط پیچ مخروطی کاهش می یابد و لجن بر روی سطح صفحه داخلی فشار داده می شود تا لجن آبگیری شود، با کاهش مداوم ضخامت کیک فیلتر. دیافراگم صفحه نمایش در این بخش صفحه نمایش بسیار کوچکتر است.

در قسمت سوم صفحه، آب باقیمانده از لجن، با حداقل ضخامت کیک فیلتر، توسط مخروط ضد فشار پنوماتیکی در تخلیه پرس خارج می شود. لجن آبگیری شده توسط پیچ انتقال از کنار مخروط فشار به داخل محفظه تخلیه رانده می شود. زمان ماند لجن در پرس پیچ و در نتیجه زمان فیلتراسیون را می توان با تنظیم سرعت چرخش شفت پیچ بر اساس نیازهای فردی تنظیم کرد.

این تجهیزات در نسخه کانتینری و سیار برای تحقق سریع و انعطاف پذیری کامل در عملکرد موجود است.

نحوه کار پرس های پیچ

یک پرس پیچ (SP) با انتقال لجن در امتداد داخل یک سیلندر نفوذپذیر، آبگیری لجن را فراهم می کند. این بر اساس یک ارشمیدسی در یک صفحه استوانه ای است (که در غیر این صورت درام یا سبد ). معمولاً 20 درجه به سمت افقی متمایل می شود تا به تخلیه آب به داخل چاهک کمک کند. دیافراگم صفحه نمایش به طور کلی کمتر از 0.5 میلی متر است و بر اساس سیم گوه ای یا سوراخ فلز

صفحه نمایش ها نسبت به فیلترهای مورد استفاده برای سایر فرآیندهای ضخیم شدن و آبگیری کمتر در معرض گرفتگی هستند. در نتیجه، تمیز کردن با اسپری فقط به طور متناوب برای حدود 2-4٪ از زمان کار استفاده می شود.

مانند تمام فرآیندهای غلیظ کردن و آبگیری، محتوای جامدات (یا کیک ) محصول به کیفیت لجن آب تغذیه بستگی دارد. نشان داده شده است که محتوای جامد کیک با مواد جامد فرار (VS) لجن خوراک نسبت معکوس دارد.

پرس MD برای آبگیری کارآمد لجن

. پرس Trident MD در جایی که واحدهای آبگیری معمولی پرس پیچی با طراحی محدود شده اند برتر است کم آبی بی اثر یا افزایش تعمیر و نگهداری چالش هایی هستند که اپراتورها با آن آشنا هستند. کلید فرآیند آبگیری Trident MD Press “سیلندر آبگیری” است. این سیلندر می تواند در یک عملیات یکپارچه به ضخیم شدن و پرس (آب زدایی) برسد. MD Press می تواند لجن رقیق 0.1٪ را مستقیماً از یک فرآیند تصفیه، از جمله خندق اکسیداسیون یا زلال کننده گرفته و کیک با جامد بالا تولید کند. فرآیندهای ضخیم شدن، ذخیره سازی و تهویه جداگانه حذف می شوند. علاوه بر این، حضور اپراتور مورد نیاز، مصرف برق و مصرف آب برای شستشوی عملیاتی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

برنامه های کاربردی

Trident MD Press طیف وسیعی از انواع لجن را می پذیرد، از جمله لجن حاصل از تصفیه فاضلاب شهری. این به ویژه هنگام پردازش لجن با محتوای روغن و چربی بالا (FOGS) مفید است که مواد فیلتر را به هم متصل می کند و فرآیند را مسدود می کند. برخی از برنامه های کاربردی عبارتند از:

  • ضایعات لجن فعال حاصل از تصفیه فاضلاب شهری
  • لجن فاضلاب ناشی از عملیات کمپ از راه دور
  • ضایعات فرآوری مواد غذایی و شستشو
  • لجن نفت از عملیات ماشینکاری
  • ضایعات حاصل از پردازش نساجی
  • لجن حاصل از جریان برگشت آب فرآوری شده از عملیات نفت و گاز
  • لجن از استخرهای باطله برای استخراج معادن و عملیات نفت و گاز
  • DAF از کود حیوانی و زباله های کشتارگاه شناور می شود

قبل از سیلندر آبگیری، لجن خام به مخزن اختلاط وارد می شود که در آن یک پلیمر کاملاً مخلوط می شود. لجن سپس از یک مخزن لخته سازی عبور می کند که در آن اختلاط ملایم و لخته سازی رخ می دهد. از آنجا، لجن برای پرس به داخل سیلندر آبگیری هدایت می شود. کل عملیات توسط کنترل پنل Trident MD Press کنترل می شود.

Trident MD Press به گونه ای طراحی شده است که یک سیستم کاملاً خودکار است که می تواند بدون دخالت اپراتور راه اندازی، کار و خاموش شود. علاوه بر کنترل خود سیستم آبگیری Trident MD، پنل کنترل برای خودکارسازی سیستم تغذیه پلیمری، پمپ تغذیه لجن واحد و همچنین هرگونه نوار نقاله مورد نیاز برای حذف کیک آبگیری طراحی شده است. علاوه بر این، خروجی های عملیاتی و آلارم واحد برای ادغام با سیستم PLC/SCADA کارخانه ارائه شده است.

ویژگی ها و مزایا

بر خلاف پرس های پیچ سنتی، پرس Trident MD با یک پیچ کم سرعت و سایش کم طراحی شده است که در داخل یک مجموعه سیلندر چند دیسکی قرار دارد. این استوانه متشکل از دیسک های ثابت و متحرکی است که روی میله های کراواتی در جای خود نگه داشته شده و توسط اسپیسرهای نازک از هم جدا می شوند. حلقه های متحرک به آرامی توسط پیچ چرخان حرکت می کنند و در نتیجه یک اثر خود تمیز شوندگی ایجاد می شود که به جلوگیری از گرفتگی کمک می کند.

مجموعه سیلندر MD Press باعث ضخیم شدن (در بخش اول) و آبگیری (در بخش دوم) در یک فرآیند واحد می شود. بسته به نیاز پروژه و فرآیند کارخانه، فیلتر و پرس می توانند به طور جداگانه یا ترکیب شوند.

برخی از مزایا عبارتند از:

  • نصب آسان و عملکرد کاملاً خودکار
  • طراحی خود تمیز شونده برای عملکرد بدون گرفتگی با حداقل نگهداری
  • میله اسپری خودکار CIP برای استفاده کارآمد از آب شستشو
  • به حداقل حضور اپراتور نیاز دارد
  • فرآیندهای فیلتراسیون موثر می توانند بیش از 20 درصد ماده خشک را به دست آورند
  • مصرف برق کم (تا 90٪ کمتر از سایر فناوری های آبگیری)
  • تولید صدای کم و بو
  • مخزن فلوکولاسیون داخلی و واحد میکسر