نحوه راه اندازی، کار و توقف مجموعه دیزل ژنراتور

آماده سازی قبل از راه اندازی مجموعه دیزل ژنراتور

بازرسی کامل

آ. کلید کنترل پنل باید قبل از بازرسی خاموش شود و مراقب باشید که الکترود خروجی باتری را اتصال کوتاه نکنید.

ب اتاق ماشین را مجددا تمیز و بازرسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ مواد قابل اشتعال و انفجاری در اطراف دستگاه وجود ندارد و از وجود هوای صاف و بدون مانع در داخل و خارج اتاق ماشین اطمینان حاصل کنید.

ج. به طور کامل بررسی کنید و مطمئن شوید که قطعات الکتریکی و کنترلی به درستی، در تماس خوب، قابل اعتماد و بدون پیری وصل شده اند.

د قابلیت اطمینان بست و سیستم تنظیم دریچه گاز را بررسی کنید، اطمینان حاصل کنید که مکانیسم های عملیاتی انعطاف پذیر، سبک و قابل اعتماد هستند و از قبل سفت شدن تسمه پمپ آب، تسمه شارژر و تسمه فن را بررسی کنید.

ه. سطح مجموعه ژنراتور ، به خصوص قسمت چرخان دستگاه را تمیز کنید تا مطمئن شوید که جسم خارجی وجود ندارد، بررسی کنید تا مطمئن شوید که مایع خنک کننده، سوخت، نشت روغن وجود ندارد.

سطح روغن را بررسی کنید

بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطح روغن بین بالاترین و کمترین علامت و تا حد امکان به حد بالایی نزدیک است.

سطح سوخت را بررسی کنید

آ. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید سوخت بدون فیلتر به موتور دیزل تزریق شود.

ب مقدار سوخت در باک سوخت را بررسی کنید و در صورت لزوم سوخت مناسب اضافه کنید.

ج. هنگامی که دستگاه برای اولین بار روشن می شود یا برای مدت طولانی متوقف می شود و سپس دوباره روشن می شود، مطمئن شوید که هوا در سوخت وجود ندارد. در صورت وجود هوا، پیچ هواگیری روی فیلتر گازوئیل را باز کرده و با پمپ بنزین دستی، سوخت را به پیچ هواگیری پمپ کنید، هوای سیستم سوخت را تخلیه کنید و پیچ بلیدر را ببندید.

سطح خنک کننده

سطح مایع خنک کننده را در 5 سانتی متری پوشش پرکننده بررسی کنید تا مطمئن شوید که مانعی در خارج از رادیاتور وجود ندارد.

فیلتر هوا را بررسی کنید

آ. موتور دیزل را بدون فیلتر هوا کار نکنید.

ب نشانگر مسدود شدن فیلتر هوا را بررسی کنید. اگر نشانگر قرمز است، فیلتر هوا را تعویض کنید.

سطح باتری را بررسی کنید

کلید برق را ببندید و ولتاژ باتری را از صفحه کنترل چک کنید. اگر کمتر از 22 ولت است و نمی تواند الزامات راه اندازی را برآورده کند، باتری باید شارژ شود.

کنترل کمیت سوخت فرماندار

برای واحد تنظیم سرعت مکانیکی، دسته کنترل مقدار سوخت گاورنر مکانیکی باید در موقعیت دریچه گاز حدود 800r/min قرار گیرد. دستگاه تنظیم کننده سرعت الکترونیکی نیازی به تنظیم ندارد.

مجموعه دیزل ژنراتور را راه اندازی کنید

آ. مجموعه ژن را با بار شروع نکنید

ب دکمه شروع را فشار دهید. اگر شروع ناموفق بود، قبل از تلاش مجدد، حدود 20 ثانیه صبر کنید. اگر استارت برای 3 بار متوالی ناموفق بود، استارت را متوقف کنید و عوامل خطا مانند ولتاژ باتری یا مدار روغن را قبل از استارت بردارید. توجه داشته باشید که راه اندازی مداوم در سیستمی که به درستی کار نمی کند باعث تجمع گاز نسوخته در سیستم اگزوز می شود و خطر انفجار احتمالی را به همراه دارد.

ج. برای واحد تنظیم سرعت مکانیکی پس از شروع دور آرام برای حدود 1 دقیقه، سپس دریچه گاز به تدریج به 1500r / دقیقه افزایش می یابد. واحد تنظیم سرعت الکترونیکی، بدون نیاز به تنظیم.

د برای راه اندازی دیزل ژنتیک در محیط سرد باید آماده سازی انجام شود. از سوخت زمستانی مناسب برای دمای محلی (مارک واجد شرایط) استفاده کنید. این می تواند خطر رسوبات مومی را در سیستم تزریق سوخت کاهش دهد. در صورت دمای بسیار پایین محیط، توصیه می شود یک سیستم پیش گرمایش (پیش گرم کردن ژاکت آب، گرمایش روغن، گرمایش سوخت) نصب کنید و از پر شدن سیستم خنک کننده با ضد یخ اطمینان حاصل کنید.

ه. باتری باید سالم باشد. دمای پایین باعث کاهش ظرفیت باتری می شود. بسته به وضعیت واقعی، ممکن است نیاز به افزایش ظرفیت باتری باشد.

f. کابینت های دستی، اتوماتیک، سه کنترل از راه دور و کابینت ATS در واحدهای غیر استاندارد، لطفاً برای استفاده از کابینت به داده های تصادفی مربوطه مراجعه کنید.

مجموعه دیزل ژنراتور در حال کار است

آ. فشار روغن، دمای آب، ولتاژ، فرکانس و غیره ماژول کنترل را بررسی کنید. در صورت وجود هرگونه ناهنجاری، دستگاه را فوراً برای بازرسی متوقف کنید. پس از رفع عیب، دستگاه می تواند دوباره راه اندازی شود.

ب مدار روغن، آبراه، مدار گاز و سیستم اگزوز دود دستگاه را از نظر نشتی بررسی کنید. اتصال دستگاه را از نظر شل بودن و لرزش شدید بررسی کنید. بررسی کنید که آیا دستگاه های مختلف حفاظتی و نظارتی دستگاه عادی هستند یا خیر.

ج. هنگامی که سرعت چرخش به 1500r/min می رسد و عملیات بدون بار پایدار است، سوئیچ را فقط می توان برای تامین برق بار بسته کرد. دستگاه مجاز به بار بیکار مداوم بیش از نیم ساعت یا کمتر از 30 درصد بار کارکرد ندارد. مجموعه ژن باید هنگام اجرا محافظت شود. اضافه بار اکیدا ممنوع است.

د هنگامی که دستگاه در حال کار است اتصال کوتاه نکنید، در غیر این صورت باعث آسیب جدی به تجهیزات می شود. جدا کردن قطعات از مجموعه ژنراتور در حین کار به شدت ممنوع است!

ه. به زیر شیلد فن و هر قسمت دیگری که حرکت نسبی دارد دست نزنید!

f. سعی نکنید لوله اگزوز، توربوشارژر، مایع خنک کننده با دمای بالا، بخاری و سایر سطوح با دمای بالا را با دست لمس کنید، خطر سوختن وجود دارد!

g. ولتاژ و فرکانس خروجی را از صفحه کنترل چک کنید. ولتاژ خروجی دستگاه در کارخانه تنظیم شده است، بنابراین باید در محدوده نرمال نشان داده شود. برای واحدهایی با تنظیم سرعت مکانیکی، فرکانس باید در شرایط بی باری نزدیک به 52 هرتز باشد. برای واحدهای دارای تنظیم سرعت الکترونیکی یا تنظیم سرعت EFI ، فرکانس در شرایط بی باری نزدیک به 50 هرتز است.

ساعت بار روی مجموعه دیزل ژنراتور را از مقدار نامی تجاوز نکنید. برخی از مدل‌ها می‌توانند در صورت لزوم 110% توان نامی را به طور مداوم به مدت 1 ساعت در صورت لزوم اجرا کنند، اما فقط پس از 1 ساعت کارکرد با توان نامی.

خاموش شدن دیزل ژنراتور

① خاموش شدن عادی ژنست

آ. توقف: واحد کنترل شده توسط ماژول اتوماتیک می تواند به طور معمول با فشار دادن دکمه توقف با دست متوقف شود. واحد کنترل دستی فقط می تواند کلید را در موقعیت “STOP” بچرخاند و همچنین می تواند به خاموش شدن عادی دست یابد.

ب قبل از خاموش شدن، بار باید تخلیه شود و توقف با بار اکیدا ممنوع است. به طور کلی، پس از تخلیه بار، دیزل ژنراتور قبل از توقف باید بین 3 تا 5 دقیقه بدون بار کار کند.

ج. هنگامی که کابل بار وصل یا جدا می شود، سیم کشی منفی باتری باید خاموش و خارج شود.

② خاموشی اضطراری Genset

آ. در صورت انتشار صدا یا بوی غیرعادی در حین راه اندازی یا کارکرد، دستگاه باید فوراً خاموش شود.

ب هنگامی که فشار روغن واحد به طور ناگهانی به حد مجاز کاهش می یابد یا فشار روغن وجود ندارد، چراغ عیب قرمز است و باید بلافاصله متوقف شود.

ماشین باید فورا متوقف شود:

آ. هنگامی که دمای آب واحد به طور ناگهانی از مقدار مشخص شده بالاتر می رود و چراغ خطا قرمز می شود.

ب زمانی که ولتاژ خروجی واحد از حداکثر قرائت شده روی کنتور تجاوز کند.

ج. هنگامی که آتش سوزی، نشت برق یا سایر بلایای طبیعی وجود دارد که ممکن است ایمنی خدمه و اپراتورها را به خطر بیندازد.

در این مرحله، دکمه توقف اضطراری را فشار دهید یا دسته کنترل توقف پمپ بنزین را به سرعت به حالت توقف فشار دهید، دستگاه به سرعت بار را قطع می کند و بلافاصله دریچه گاز را خاموش می کند، در حالی که چراغ نشانگر قرمز “توقف اضطراری” است. روشن است. دکمه باید دوباره پیچ شود تا سیگنال توقف اضطراری آزاد شود. هنگامی که مجموعه مولد برق در حالت عادی کار می کند یا برق تجهیزات را تامین می کند، در صورت عدم وجود شرایط اضطراری خاص، توصیه می شود کاربر به میل خود عملیات خاموش شدن اضطراری را انجام ندهد.

بعد از خاموش شدن

آ. نشتی در موتور و اتاق ماشین را بررسی کنید.

ب شیر سوخت را ببندید

ج. اگر قرار است دستگاه برای مدتی متوقف شود، کلید اصلی را خاموش کنید.

د خاموش شدن طولانی مدت باید سوخت و آب خنک کننده را تخلیه کند و باتری را طبق مشخصات تعمیر و نگهداری به طور دوره ای شارژ کند.

ه. هنگامی که دمای محیط کمتر از 5 درجه سانتیگراد است، دستگاه پس از خاموش شدن باید اقدامات ضد یخ انجام دهد تا از ترک خوردن یخ زدگی بدنه و مخزن آب جلوگیری شود.

نحوه راه اندازی، کار و توقف مجموعه دیزل ژنراتور, دیزل ژنراتور

Doosan نحوه راه اندازی، کار و توقف مجموعه دیزل ژنراتور, دیزل ژنراتور نحوه راه اندازی، کار و توقف مجموعه دیزل ژنراتور, دیزل ژنراتور نحوه راه اندازی، کار و توقف مجموعه دیزل ژنراتور, دیزل ژنراتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *