مدار شکن مجموعه دیزل ژنراتور

مدار شکن مجموعه دیزل ژنراتور

مدار شکن یک دستگاه سوئیچینگ است که تحت عملکرد آن مجموعه دیزل ژنراتور می تواند جریانی را که در شرایط عادی و غیرعادی مدار قرار دارد در مدت زمان مشخص روشن، بارگذاری و قطع کند.

کلیدهای مدار بر حسب محدوده استفاده به دو دسته کلیدهای فشار قوی و مدار شکن فشار ضعیف تقسیم می شوند. اما خط مرزی بین ولتاژ بالا و پایین نسبتا مبهم است. به طور کلی، ولتاژ بیش از 3 کیلو ولت را وسایل برقی فشار قوی می نامند. قطع کننده مدار ولتاژ پایین را کلید اتوماتیک نیز می نامند که معمولاً به عنوان کلید مدار هوا شناخته می شود . این یک نوع وسیله الکتریکی است که نه تنها می تواند به صورت دستی سوئیچ کند، بلکه از تجهیزات الکتریکی نیز محافظت می کند.

مدار شکن مجموعه دیزل ژنراتور, دیزل ژنراتور

مدار شکن اتوماتیک دیزل ژنراتور یک دستگاه کلید اتوماتیک فشار ضعیف است که معمولاً در مدارهایی با ولتاژ AC زیر 500 ولت استفاده می شود. در عملکرد عادی، برای روشن یا شکستن مدار اصلی استفاده می شود. در عملکرد غیر عادی برای محافظت از مدار اصلی در برابر اضافه بار، اتصال کوتاه و ولتاژ کم و قطع خودکار مدار استفاده می شود. و بعد از قطع شدن جریان عیب نیازی به تعویض قطعات نیست.

خروجی توزیع مجموعه دیزل ژنراتور از طریق قطع کننده مدار می باشد. مدار شکن می تواند دینام واحد تولید را از آسیب دیدگی جریان اضافه بار یا سایر ضربه های غیرعادی محافظت کند. مدار شکن دارای قابلیت شکستن بالا و قابلیت خاموش شدن خودکار است. کاربران می توانند مستقیماً کابل برق را از انتهای پایینی کلید برق بکشند تا در هنگام انجام اتصال برق بارگذاری شوند.

در یک کلام، عملکرد یک مدارشکن، عمل کنترلی و عمل حفاظتی است.

عملکرد کنترل: ورودی یا حذف بخشی از تجهیزات یا خطوط برق با توجه به نیازهای عملیات.

عمل حفاظتی: هنگامی که تجهیزات برق یا خط از کار می افتد، بریکر توسط حفاظت رله و دستگاه اتوماتیک عمل می کند و قسمت عیب به سرعت از شبکه برق حذف می شود تا از عملکرد عادی قسمت بدون خطای شبکه برق اطمینان حاصل شود.

برخی از الزامات برای قطع کننده مدار وجود دارد:

1. Circuit Breakers باید بتواند برای مدت طولانی تحت شرایط رتبه بندی شده به طور قابل اعتماد کار کند.

2. قابلیت اتصال کوتاه کافی باید گنجانده شود.

از آنجایی که ولتاژ شبکه نسبتاً قابل اعتماد است و جریان زیاد است، هنگامی که قطع کننده مدار قطع می شود، یک قوس قوی بین کنتاکت ها ایجاد می شود و مدار تنها زمانی باز می شود که قوس کاملاً خاموش شود. بنابراین، مدارشکن ها باید ظرفیت اتصال کوتاه کافی را داشته باشند، به ویژه در مورد خطاهای اتصال کوتاه، باید بتوانند به طور مطمئن جریان اتصال کوتاه را قطع کنند و از پایداری حرارتی و پایداری دینامیکی کافی اطمینان حاصل کنند.

3. کوتاه ترین زمان ممکن شروع باید گنجانده شود.

هنگامی که یک خطای اتصال کوتاه در شبکه برق رخ می دهد، قطع کننده مدار باید به سرعت مدار خطا را قطع کند، که می تواند زمان خطای شبکه برق را کوتاه کند و آسیب جریان اتصال کوتاه به تجهیزات کوتاه مدت را کاهش دهد.

ساختار 4.Simple و قیمت پایین.

هنگامی که ایمنی و قابلیت اطمینان مورد نیاز است، اقتصاد نیز باید در نظر گرفته شود. بنابراین، کلید مدار باید ساختار ساده، اندازه کوچک، وزن سبک و قیمت پایین داشته باشد.

انواع قطع کننده مدار:

قطع کننده های مدار هوای چین دارای نوع دستگاه، نوع جهانی، نوع سریع و نوع محدودیت جریان و غیره هستند، نوع دستگاه پرکاربرد مدار قطع کننده هوای اتوماتیک سری DZ10، نوع یونیورسال DW94، DW95، DW98 و سایر مدل ها و همچنین هوای اتوماتیک DZ10 است. مدار شکن

علاوه بر این، ممکن است مدار شکن در حین کار ایراد داشته باشد. دو نوع عیب رایج در مدار شکن دیزل ژنراتورها وجود دارد :

1. قطع کننده مدار اتوماتیک سفر.

راه حل: دیزل ژنراتور اضافه بار یا مدار کوتاه را تنظیم می کند. در صورت بروز ایراد در قطع کننده مدار، باید آن را نگهداری یا تعویض کنیم.

2. قطع کننده مدار نمی تواند بسته شود.

راه حل: دسته شکن را فقط می توان پس از جدا کردن آن بسته کرد. برای کنترل موازی، هماهنگ نیست، نمی تواند بسته شود. ایراد از مدارشکن است، باید آن را نگهداری و تعویض کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *