علل شایع خرابی موتور دیزل

نوشته شده توسط JD Diagnostics & Diesel Repair در 26 اکتبر 2021

علل شایع خرابی موتور دیزل, دیزل ژنراتور

شاید ناگفته نماند، اما کسانی از ما که عاشق دیزل هستیم، آن را بسیار دوست داریم. با کوتاه‌تر شدن روزها و گل آلودتر شدن مسیرها، زمان بسیار خوبی از سال برای علاقه‌مندان به موتورهای 4×4 دیزل است. البته، آب و هوای بسیار مرطوب جنوب قبل از میلاد و شرایط ناهموار فضای باز، بخشی از چالش و سرگرمی 4x4ing است! اما، با این گفته‌ها، هیچ چیز سریع‌تر از یک موتور دیزلی مرده، تعطیلات آخر هفته از تفریحات آفرود را خراب نمی‌کند.

برای این منظور، فهرستی از برخی از رایج ترین علل خرابی موتور دیزل را گردآوری کرده ایم. این باید یک کلاه قدیمی برای میمون‌های گریس با تجربه‌تر باشد، اما داشتن یک یادآوری ضرری ندارد، و برای علاقه‌مندان جدیدتر، این باید نظارت خوبی بر برخی چیزهایی باشد که قبل از رفتن به کوه ودر یا رفتن به استیو باید به دنبال آن باشند. دریاچه برای روز!

شایع ترین علت: آلودگی آب

این مکان خوبی برای در نظر گرفتن نوع آب و هوا و شرایط مسیری است که در اطراف ابی خواهید یافت. چند راه وجود دارد که آب می تواند وارد سیستم سوخت شما شود، از جمله تراکم آب در باک بنزین و شل شدن درپوش سوخت.

مشکل آلودگی بیش از حد آب در مدت زمان طولانی این است که پتانسیل اکسید شدن سیستم را از داخل دارد. همانطور که فلز زنگ زده به داخل سیستم سوخت می ریزد، قطعات باعث سایش از داخل می شوند و مهر و موم، سوپاپ و فیلترهای شما را به خطر می اندازند.

انواع دیگر ناخالصی ها

مهر و موم معیوب، واشر سر دمیده شده و سر سیلندر ترک خورده است

آب تنها آلاینده خارجی نیست که می تواند موتور دیزل را خراب کند. اگر موتور دارای مهر و موم معیوب باشد، واشر سر سیلندر منفجر شده یا سر سیلندر ترک خورده باشد – که همه اینها به خودی خود آسیب جدی ایجاد می کنند، گلیکول می تواند راه خود را از مایع خنک کننده به داخل موتور باز کند.

گلیکول

مقدار بسیار کمی گلیکول باعث انعقاد دوده و ایجاد وضعیت تخلیه می شود. این منجر به لجن، مسدود شدن فیلترها، جریان محدود روغن و همچنین رسوبات می شود – که همه اینها نشانه یک موتور دیزلی است که در فریتز است.

یک لایه دوده در یک موتور دیزلی سالم و پر استفاده کاملا طبیعی است. این محصول فرعی فرآیند احتراق است و در کوتاه‌مدت تمیز کردن موتور، لایه یکنواخت دوده جای نگرانی ندارد و در همه موتورهای دیزلی که زمان زیادی را صرف کار کرده‌اند وجود خواهد داشت.

غلظت نامنظم دوده

آنچه دردسرساز است و می تواند نشانه ای از مشکل در موتور دیزل باشد، غلظت نامنظم دوده است. این می تواند به این معنی باشد که زمان تعویض روغن یا بدتر از آن فرا رسیده است. هنگامی که دوده یا حتی لجن بیش از حد در اطراف جعبه های راکر، درپوش سوپاپ ها، تابه روغن یا عرشه مرده وجود داشته باشد، می تواند علامت مشکل باشد.

قبل از اینکه وسیله نقلیه خود را به جاده یا هر مسیری بروید، بررسی موتور برای وجود رسوبات دوده و روغن کاری ایده خوبی است. چیزی که می‌خواهید ببینید، حتی یک لایه دوده یا لایه‌ای از دوده است – وقتی متوجه چکه‌های تمیز یا دود شدید که می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل باشد و به شما توصیه می‌کنیم آن را برای بررسی دقیق‌تر به مکانیک خود ببرید.

با کمی دقت و برخی سیگنال‌های کلیدی که باید به آنها توجه کنید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که دفعه بعد که در جاده سیلوستر یا کنار دریاچه هریسون قرار گرفتید، دیزل شما مطابق انتظار عمل خواهد کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *