چرا صنایع چین ژنراتورهای گاز طبیعی را به دیزلی ترجیح میدهد

چرا صنایع چین ژنراتورهای گاز طبیعی را به دیزلی ترجیح میدهد, دیزل ژنراتور

صحبت از مولدهای گاز طبیعی خریداری شده توسط خود در مجمع سهامداران، هرگز در مجمع سهامداران TSMC اتفاق نیفتاده است.

از ترس سه قطع برق بزرگ در یک سال، برای نجات خود یک ژنراتور گاز طبیعی بسازید

چرا اکنون در مورد ژنراتورهای خودتامین صحبت می کنیم؟ باید این باشد که منبع تغذیه چندین بار در سال های اخیر با کمبود مواجه شده است که هوگو شنشان را مضطرب کرده است. اخیراً، خاموشی های 513 و 517 در ماه مه سال گذشته وجود داشت؛ کمی دورتر، خاموشی 815 در سال 2017 وجود داشت.

منبع تغذیه پشتیبان اضطراری TSMC در گذشته به ندرت استفاده می شد. دست اندرکاران صنعت خاطرنشان کردند: دیزل ژنراتورهای پشتیبان TSMC در گذشته بیش از حد سالی یک بار راه اندازی می شد، اما سال گذشته به دلیل کمبود مکرر برق، ژنراتورها به درخواست دولت 12 بار راه اندازی شدند. .

این موج جدید تقاضا برای الکتریسیته نه تنها از صنعت نیمه هادی ناشی می شود، که تقاضا برای برق را به شدت افزایش داده است، بلکه مهمتر از آن، در واقع الزامات زنجیره تامین بین المللی برای کاهش کربن است.

تغییرات محیطی در دو سال گذشته بی‌اهمیت نیست.

نماینده تایوان که مسئول مذاکره ژنراتورها با TSMC بود، یادآور شد که دو سال پیش به TSMC توضیح داد که ژنراتورهایی که می توانند به سرعت در عرض 15 دقیقه شروع به کار و متوقف کنند، می توانند انعطاف لازم را در طول دوره انتقالی تبدیل انرژی فراهم کنند. در آن زمان به نظر می رسید طرف مقابل «بی علاقه» است.

هزینه ژنراتورهای گاز طبیعی خودساخته حدود دو برابر ژنراتورهای دیزلی معمولی است و مسائلی مانند خطوط لوله تامین گاز و ارزیابی اثرات زیست محیطی باید در نظر گرفته شود.

با این حال، سه قطعی بزرگ برق در سراسر تایوان در سال گذشته، اندکی این موضوع را تحت فشار قرار داده است. در فوریه سال جاری، TSMC ترتیبی داد تا یک نماینده تایوان یک جلسه توجیهی ارائه دهد. پس از قطع برق در سراسر تایوان در اوایل ماه مارس، دو طرف بیشتر با یکدیگر تماس گرفتند و حتی درخواست برنامه ریزی دقیق تری کردند.

TSMC استقرار تولید برق گاز طبیعی را در نظر می گیرد و ثبات منبع تغذیه البته مهمترین نکته است، اما قیمت انتشار کربن نیز دلیل اصلی است.

می توانید سرنخ ها را در منطقه صنعتی دایوان در تائویوان ببینید. در کارخانه تولید همزمان دایوان، درهای آهنی کارخانه به آرامی باز شد و صدای غرش سه ژنراتور موتور تقریباً پرده گوش را ترکاند. آنها برق و بخار را در اختیار شرکت های منطقه صنعتی دایوان قرار می دهند و برق اضافی را به Taipower می فروشند.

تبدیل نفت سنگین به گاز طبیعی، کاهش کربن، کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در هزینه ها

اگرچه این سه ژنراتور با ظرفیت 10 مگاوات دارای سابقه 20 ساله هستند، اما در اردیبهشت امسال مجدداً تعمیر شدند و از سوختن نفت سنگین به گاز طبیعی سوزان تبدیل شدند و خطوط لوله زرد گاز طبیعی که روی دیوار آویزان شده اند همچنان هوای تازه را نشت می کنند. .

چرا باید یک ژنراتور نفت سنگین که 20 سال از آن استفاده می شود دوباره نصب شود؟ این به سیاست تبدیل صنعتی زغال سنگ به گاز مربوط می شود. ژانگ شیانگ، مدیر کل گاز و برق دایوان، گفت که حدود 7 سال پیش، زمانی که خط لوله گاز طبیعی CNPC از تایچونگ به دایوان، درست بیرون دروازه نیروگاه وصل شد، او می دانست که «زمان آن فرا رسیده است».

پنج سال پیش، گروه ژنگونگ، که بیش از 40 درصد از سهام دایوان موتور را به خود اختصاص داد، به شدت ESG را ترویج کرد و کاهش کربن هدف مشترک همه بخش‌ها شد. بنابراین، دایوان موتور تصمیم گرفت تا نفت را به گاز تبدیل کند. واحدها

در مجموع

30 مگاوات از واحدهای تولید نفت سنگین به سوخت گاز طبیعی تبدیل می‌شوند که می‌تواند انتشار کربن را تا 1/3 از نظر تولید برق مشابه کاهش دهد. اکسیدهای نیتروژن 85 درصد کاهش می یابد و اکسیدهای گوگرد از ppm 300 به صفر کاهش می یابد. تغییر واحد نه تنها می تواند انتشار کربن را کاهش دهد، بلکه آلودگی هوا را نیز کاهش می دهد. هزینه سوخت نیز می تواند بسیار متفاوت باشد، به خصوص در این زمان از سال.

TSMC اعلام کرد که تولید برق گاز طبیعی خود را خواهد ساخت و دو تغییر عمده در محیط مصرف برق فعلی را برجسته می کند:

اول: منبع تغذیه ممکن است ناپایدارتر شود و شرکت های خودیاری بیشتری وجود داشته باشد

آوردن ژنراتور خود برجسته تر خواهد شد. ژانگ ژیوان، دبیر کل انجمن پارک های علمی، در مصاحبه ای در سال گذشته گفت: «مردم زیادی شروع به واردات گازوئیل کردند.» پس از دو قطع برق در ماه مه سال گذشته، او شنید که تعداد زیادی نیروگاه بزرگ در علم پارک دیزل ژنراتورها را برای پشتیبان آماده کرده بود.

او گفت: «آخرین باری که این همه تولیدکننده را دیدم که دیزل ژنراتور را آماده می کردند، بعد از زلزله 21 سپتامبر بود. بر اساس مسیر خالص صفر اعلام شده از سوی شورای توسعه ملی، نسبت انرژی های تجدیدپذیر در سال 2050 به 60 درصد می رسد و واحدهای تولیدی که می توانند به سرعت شروع به کار و متوقف کنند، نقش مهمی در تکمیل انرژی های تجدیدپذیر خواهند داشت.

دوم: کاهش کربن پادشاه است، و گاز طبیعی به یک روند برای جایگزینی دیزل تبدیل شده است

با کاهش قیمت کربن و در نظر گرفتن هزینه کربن، تبدیل ژنراتورهای نفت سنگین یا زغال سنگ به گاز طبیعی دیگر فقط یک حق ثبت اختراع برای شرکت های برق نیست، بلکه به تقاضای برق اضطراری صنایع تولیدی عمومی گسترش یافته است.

با این حال، شرایط برای تهیه گاز طبیعی نسبتا سخت است و باید نزدیک به خط لوله باشد، در غیر این صورت حمل و نقل دردسر بزرگی خواهد بود. در پارک Nanke، جایی که کارخانه جدید TSMC در آن قرار دارد، از قبل یک خط لوله گاز طبیعی از ایستگاه دریافت Yong’an CNPC وجود دارد که می توان گفت همه شرایط وجود دارد.

اگرچه هزینه تجهیزات ژنراتورهای گاز طبیعی تقریباً دو برابر ژنراتورهای دیزلی است، انگیزه های سرمایه گذاری زمانی که هزینه تولید برق کم است، منبع تغذیه پایدار است و تقاضا برای کاهش کربن وجود دارد، به شدت افزایش می یابد.

چرا صنایع چین ژنراتورهای گاز طبیعی را به دیزلی ترجیح میدهد, دیزل ژنراتور

با این حال، بیشتر متداول است که شرکت ها ژنراتورهای خود را در کشورهایی با زیرساخت های کمتر توسعه یافته مانند هند یا میانمار تهیه کنند. در کشوری با سیستم کامل شبکه برق و بازار بسیار آزاد شده برق، مشتریان صنعتی اغلب نیازی به کمک به خود ندارند، اما شرکت‌های برق کسانی هستند که نگران آن هستند. مسئولیت تامین پایدار برق در تایوان بر عهده Taipower است.

در شرایطی که انرژی باید تغییر کند، قیمت برق نمی‌تواند افزایش یابد و تای‌پاور نمی‌تواند به سرعت نیروگاه‌های خود را گسترش دهد، شرکت‌های تایوانی وارد دوره جدیدی از خوداتکایی در مصرف برق شده‌اند. TSMC اولین شلیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *