ژنراتور برق خودرو

ژنراتور برق خودرو

صفحه
صحبت

خواندن
Edit
تغییر منبع
مشاهده تاریخچه

ماشین الکتریکی در حال شارژ باتری

که وسیله نقلیه الکتریکی وسیله نقلیه ای از است برق برای حرکت استفاده می کند. چرخ های آن توسط موتورهای الکتریکی به حرکت در می آیند .

وسایل نقلیه الکتریکی یکی از اولین انواعی بودند که از نیروی اسب یا انسان استفاده نمی کردند. الکتریکی قطارها و اتومبیل های در دهه 1830 ساخته شدند و در اوایل دهه 1900 تعداد اتومبیل های برقی بیشتر از اتومبیل های بنزینی بود. اما خودروهایی که با بنزین یا سوخت دیزل کار می‌کنند به رایج‌ترین نوع خودرو در 100 سال گذشته تبدیل شده‌اند.

وسایل نقلیه الکتریکی مدت‌هاست که در برخی موارد خاص مانند لیفتراک‌های مورد استفاده در داخل ساختمان، گاری‌های گلف ، اتوبوس‌های واگن برقی یا وسایل نقلیه خاصی که در اطراف هواپیماها در فرودگاه استفاده می‌شوند، استفاده می‌شوند. در اوایل قرن بیست و یکم مردم دوباره از وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی بیشتر به عنوان راهی برای کاهش آلودگی و مصرف کمتر بنزین استفاده می کنند.
تاریخ
حامل روستایی در خودرو در صندوق‌های پستی، c.1910

مشخص نیست که اولین مخترع چه کسی بود، اما آنیوس جدلیک از مجارستان در سال 1828 یک مدل کوچک از یک ماشین الکتریکی کار کرد ساخت. در دهه 1830 رابرت اندرسون اسکاتلندی ، پروفسور استراتینگ از هلند و توماس داونپورت، آهنگری از ورمونت ، همه وسایل نقلیه الکتریکی ساختند. گفته می شود که داونپورت مخترع DC موتور الکتریکی است. در سال 1865، Gaston Plante فرانسوی باتری بهتری ساخت . در سال 1886، مخترع فرانک اسپراگ از کنتیکت تغییرات مهمی در موتور الکتریکی ایجاد کرد.

بریتانیای کبیر و فرانسه رهبران اولیه در ساخت خودروهای الکتریکی بهتر بودند. علاقه به ماشین الکتریکی در ایالات متحده پس از سال 1891 افزایش یافت، زمانی که AL Ryker یک ماشین الکتریکی سه چرخ ساخت، و ویلیام موریسون یک واگن شش سرنشین ساخت.

سال‌های 1899 و 1900 بهترین سال‌ها برای خودروهای برقی در آمریکا بودند، زیرا فروش آن‌ها از تمام انواع دیگر خودروها ( بخار ، بنزین و دیزل) بیشتر بود. 1902 بود یک نمونه فایتون که توسط شرکت خودروسازی وودز شیکاگو ساخته شد که برد آن 18 مایل، حداکثر سرعت 14 مایل در ساعت و قیمت 2000 دلار بود. [1] (در آن زمان، جاده های خوب بین شهرها کم بود، بنابراین بیشتر رانندگی برای مسافت های کوتاه بود). ماشین های برقی می توانستند به اندازه ماشین های بخار پیش بروند و شروع به کار 30 تا 40 دقیقه طول نمی کشید. موتورهای بنزینی بد بو و پر سر و صدا بودند.
جنرال موتورز EV-1 (خودروی الکتریکی – 1)

اما پس از آن موتور احتراق داخلی (که از بنزین و دیزل استفاده می کرد) بسیار بهبود یافت و اتومبیل هایی که از این موتورها استفاده می کردند می توانستند بسیار دورتر و سریعتر از سایر اتومبیل ها حرکت کنند.

برخی افراد با بیرون آوردن موتور و قرار دادن موتور الکتریکی و باتری ها در گاراژ خود خودروهای برقی می ساختند، اما برای مدت طولانی هیچ شرکت خودروسازی بزرگی خودروی برقی نمی ساخت. تنها در اواخر دهه 1990 شرکت های بزرگ خودروسازی دوباره شروع به تولید خودروهای الکتریکی کردند. معروف ترین آنها جنرال موتورز بود EV-1 . اکنون علاقه به خودروهای سوخت جایگزین در حال افزایش است.
انواع خودروهای برقی
خودروهای الکتریکی خالص
کوربین موتورز اسپارو

این نوع خودروها هیچ نوع موتور احتراق داخلی ندارند، بلکه تماماً با استفاده از موتورهای الکتریکی به حرکت در می‌آیند که قدرت خود را از راه‌های مختلف غیر از موتور به دست می‌آورند.
تسلا رودستر

یک پیل سوختی الکتریسیته از هیدروژن تولید می کند. هیدروژن بسیار رایج است، اما ذخیره آن سخت است. این می تواند از آب ساخته شود، اما معمولا از گاز طبیعی ساخته می شود . این خودروها بسیار کمیاب هستند، زیرا مکان‌های زیادی وجود ندارد که بتوان در آن هیدروژن را پر کرد و بنابراین تعداد زیادی ساخته نمی‌شوند. یکی از معدود شرکت هایی که خودروهای سلول سوختی تولید می کند تویوتا است که Mirai دارد.
یک سلول خورشیدی انرژی خورشید را به عنوان الکتریسیته ذخیره می کند تا ماشین را به حرکت درآورد. فرود می‌آید برای اما نور خورشیدی که بر روی یک خودروی خورشیدی حرکت سریع یک خودروی سایز کامل کافی نیست و نمی‌تواند در شب کار کند مگر اینکه در جایی انرژی ذخیره کند. هر سال مسابقه‌ای برگزار می‌شود تا ببینیم چه کسی می‌تواند خودرویی بسازد که تنها با انرژی خورشیدی بیشترین فاصله را دارد.

یک وسیله نقلیه الکتریکی باتری (BEV) انرژی الکتریکی را در یک باتری بزرگ در داخل خودرو ذخیره می کند. باتری‌ها انرژی خود را از منبع برق خارج از ماشین، معمولاً از یک پریز برق مانند پریزهای یک خانه، دریافت می‌کنند. این رایج ترین نوع ماشین الکتریکی است که امروزه دیده می شود. بسیاری از دولت‌ها در سرتاسر جهان مکان‌های عمومی را تشویق می‌کنند که ایستگاه‌های شارژ نصب کنند ، که دارای دوشاخه‌ای هستند که می‌تواند اکثر انواع خودروهای شارژی را شارژ کند. شرکت‌هایی که BEV می‌سازند عبارتند از نیسان که دارای Leaf است و میتسوبیشی موتورز که i-miEV را می‌سازد . یک شرکت آمریکایی به نام تسلا در ساخت BEVهایی که خیلی سریع شارژ می شوند، مانند رودستر (یک ماشین اسپورت) و اخیراً مدل S مشهور است.

ژنراتور برق خودرو خودروهای هیبریدی

هیبرید ترکیبی از دو چیز است. در این مورد، آن یک موتور الکتریکی است و نوع دیگری از قدرت، مانند یک موتور. به همین دلیل، خودروهای هیبریدی خودروهای الکتریکی واقعی نیستند.

یک خودروی الکتریکی هیبریدی (HEV) دارای موتور احتراق داخلی و موتور الکتریکی است که چرخ ها را به حرکت در می آورد. معمولاً هنگام حرکت با سرعت کم از موتور الکتریکی استفاده می شود و با سرعت بیشتر خودرو از نیروی موتور احتراق داخلی استفاده می شود. موتور نیروی خود را از بنزین، گازوئیل یا هر نوع سوخت دیگری دریافت می کند و می تواند برق تولید کند که در باتری ها ذخیره می شود تا بعداً با موتور الکتریکی استفاده شود. باتری بسیار کوچکتر از یک وسیله نقلیه الکتریکی خالص است و حتی اگر وسیله نقلیه می تواند بدون روشن کردن موتور بنزینی حرکت کند، نمی تواند تا زمانی که انرژی باتری تمام شود و موتور گازی روشن شود، خیلی دور برود. هوندا تویوتا پریوس پرفروش‌ترین HEV تمام دوران است، اما بسیاری از شرکت‌های دیگر در سراسر جهان مانند ( با Clarity )، بی‌ام‌و (با i3 ) و فورد (با فوکوس ) نیز خودروهای هیبریدی تولید می‌کنند که برخی از آنها مانند هوندا سیویک و تویوتا کمری ، در دو نسخه فقط گازسوز و هیبریدی عرضه می شوند. نسخه هیبریدی معمولاً گرانتر است زیرا قطعات بیشتری دارد. [3]

یک وسیله نقلیه الکتریکی هیبریدی پلاگین (PHEV) مانند یک خودروی الکتریکی هیبریدی معمولی است که هم موتور احتراق داخلی و هم موتور الکتریکی دارد. تفاوت این است که یک PHEV باتری بزرگتری دارد که می توان آن را با استفاده از دوشاخه از پریز شارژ کرد، درست مانند یک وسیله نقلیه الکتریکی با باتری. این به خودرو اجازه می دهد تا قبل از استفاده از موتور بنزینی، تنها با نیروی الکتریکی بیشتر از HEV حرکت کند. با این حال، باتری هنوز بسیار کوچک است، به این معنی که یک PHEV اغلب به اندازه یک BEV تنها با نیروی الکتریکی پیش نمی رود. از شورولت ولت تنها دو نمونه از جنرال موتورز و سوناتا می هیوندای هیبریدی های پلاگین هستند و تویوتا نیز همانند هوندا با Clarity خود، نسخه پلاگین پریوس خود را نیز تولید کند . [4]
وسیله نقلیه هیبریدی الکتریکی انسانی (HEHV)، در ساده ترین شکل آن، باتری و موتوری است که روی دوچرخه قرار می گیرد. Twike . یک وسیله نقلیه سرپوشیده است که می تواند دو نفر را در خود جای دهد می توان آن را پدال کرد، از باتری کار کرد یا هر دو.

سایر ژنراتور برق خودرو وسایل نقلیه قطار برقی مترا

بسیاری از انواع دیگر خودروهای الکتریکی وجود دارد. یک ترولی باس نیز نامیده می شود ) (که ترولی کمتری از خطوط برق هوایی برای تامین انرژی خود استفاده می کند. بسیاری از قطارها از سیستم برق رسانی راه آهن برای تامین برق استفاده می کنند. چند خط ریلی پرسرعت از آهن‌رباهای نیرومند در مسیر برای حرکت قطار استفاده می‌کنند، در سیستمی به نام ” mag-lev ” (جلوگیری مغناطیسی). های دوچرخه ها و موتورسیکلت برقی و برخی از سه چرخه ها (تریک ها) مانند Corbin Motors Sparrow وجود دارد که در فیلم Goldmember آستین پاورز نیز دیده شد .

اکثر قطارهای باری هستند دیزل الکتریک . این لوکوموتیو دارای یک موتور دیزل است که برق را تامین می کند و یک موتور الکتریکی که چرخ ها را می چرخاند. [5] با این حال، در سال‌های اخیر، اتوبوس‌ها و قطارهایی وجود دارند که نیروی خود را در باتری ذخیره می‌کنند یا از منابع دیگری مانند سلول‌های سوختی استفاده می‌کنند. این نوع وسایل نقلیه نیازی به سیم ندارند.

مزایا و معایب

مزایای ژنراتور برق خودرو:

این وسایل نقلیه از موتور الکتریکی استفاده می کنند، بنابراین بسیار بی صدا هستند، بدون بو و آلودگی ناشی تا سال 2035 فروش خودروهای دیزلی، بنزینی و هیبریدی را متوقف کند از گازهای خروجی اگزوز هستند، به همین دلیل است که بریتانیا در نظر دارد . تونل ها و معادن نفت برای بنزین و گازوئیل یک منبع محدود است – برای همیشه دوام نخواهد داشت و گرانتر می شود. اگر برق یک وسیله نقلیه الکتریکی با باتری از یک منبع انرژی تجدیدپذیر مانند آسیاب بادی ، سلول های خورشیدی، زمین گرمایی یا برق آبی تامین شود، آنقدر گازهای گرمایش جهانی تولید نخواهد کرد .

وسایل نقلیه برقی هزینه زیادی را که برای بنزین خرج می کنید صرفه جویی می کند. یک وسیله نقلیه الکتریکی را می توان با حداکثر 20 دلار به طور کامل شارژ کرد، در حالی که یک ماشین نفتی معمولی برای یک باک پر 50 تا 60 دلار هزینه دارد. آنها در هزینه سوخت و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری منظم صرفه جویی می کنند (مثلاً بدون تعویض روغن، بدون بررسی چراغ موتور).

از سوی دیگر، دوچرخه های برقی دارای مزایا و مزایای زیادی هستند که با وسایل نقلیه دیگر نخواهید داشت. اگر رفت و آمد روزانه کوتاهی به محل کار یا فروشگاه دارید، پیشنهاد می شود به جای ماشین یک دوچرخه برقی تهیه کنید. آنها بسیار ارزان تر هستند و هزینه کمتری برای دویدن دارند. همچنین مزیت انحصاری دوچرخه های برقی تخفیف و کوپن است. بسیاری از خرده فروشان برای جذب مشتری و متمایز شدن از خرده فروشان رقیب تخفیف هایی ارائه می دهند. در آنجا رقابت همیشه به نفع مشتریان تمام می شود.

معایب ژنراتور برق خودرو:

باتری ها انرژی زیادی را ذخیره نمی کنند و بزرگ و سنگین هستند، بنابراین وسایل نقلیه معمولاً نمی توانند خیلی دور بروند. شارژ مجدد باتری زمان زیادی طول می کشد، گاهی اوقات چندین ساعت. باتری های خوب می توانند بسیار گران باشند و همه باتری ها پس از مدتی باید تعویض شوند. بیشتر برق در ایالات متحده از زغال سنگ یا گاز طبیعی تامین می شود، بنابراین یک وسیله نقلیه الکتریکی که با برق یکی از این نیروگاه ها تامین می شود همچنان به گازهای گرمایش جهانی اضافه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *