سخنرانی آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه در کنفرانس آب و هوا و امنیت برلین

اقلیم – درگیری – برخورد بحرانها: مقابله با خطرات” – سخنرانی آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه در کنفرانس آب و هوا و امنیت برلین

سیل یک سوم خاک پاکستان را فرا گرفت – که به اندازه قلمرو آلمان است – و ده میلیون کودک را نیازمند کمک گذاشت.

بدترین خشکسالی در 40 سال اخیر میلیون ها کودک، زن و مرد را در اتیوپی به گرسنگی و گرسنگی سوق داده است.

و طوفان ها و آتش سوزی های وحشی باعث تخریب در ایالات متحده و اروپا می شود.

اینها اثرات مخرب تغییر آب و هوا هستند – و فقط برخی از آنها را در ماه های گذشته دیده ایم.

بحران آب و هوا با شدت بیشتری در حال ضربه زدن است.

آسیب می رساند، می کشد و آواره می کند. این یک تهدید مستقیم برای زندگی انسان است.

اما تأثیرات غیرمستقیم بحران آب و هوا از این هم فراتر می رود.

آنها جوامع را بی ثبات می کنند، درگیری ها را در داخل و بین دولت ها تشدید می کنند و صلح و ثبات را در سراسر جهان مختل می کنند.

به عنوان مثال، در جنوب آسیا، بحران آب و هوا انسجام و توسعه اجتماعی را تهدید می کند.

تحقیقات یونیسف نشان می‌دهد که پس از سیل، تعداد کودکانی که ترک تحصیل می‌کنند تا کارگر شوند، افزایش می‌یابد – و همینطور سوء مصرف مواد مخدر و خشونت‌های جنسیتی.

این امر خانواده ها، جوامع و توانمندی زنان – و در نتیجه کل جامعه را تضعیف می کند.

در ساحل و در شاخ آفریقا، تأثیرات آب و هوایی درگیری های مسلحانه را تشدید می کند.

در مالی، در سفر تابستان امسال، زنان به من گفتند که کشاورزانی که درآمد خود را به دلیل خشکسالی از دست می دهند، اغلب به گروه های تروریستی می پیوندند – زیرا آنها هیچ انتخاب دیگری ندارند.

با افزایش خشونت، کارگران فصلی مهاجرت به مزارع را متوقف می‌کنند، زیرا می‌ترسند مورد هدف قرار بگیرند و در نتیجه باعث کاهش بیشتر محصول و درآمد کشاورزان می‌شود.

نتیجه – در همه جای جهان – دور باطل خشونت و رنج انسانی است که ثبات منطقه را تضعیف می کند.

تأثیرات اقلیمی و خشونت همچنین 3.5 میلیون نفر را در ساحل مجبور به ترک خانه های خود کرده است – و چنین مهاجرت گسترده تأثیرات بی ثبات کننده ای دارد.

و جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین نشان داده است که چگونه تغییرات آب و هوایی و درگیری در سطح جهانی به هم مرتبط هستند:

روسیه با محاصره بنادر و بمباران سیلوها در اوکراین، تجارت بین‌المللی غلات را مختل کرده و بحران جهانی غذا را تشدید کرده است که ناشی از برداشت بد در بخش‌های مختلف جهان است.

به لطف توافق غلات که توسط سازمان ملل متحد و شرکای ترکیه ای ما مذاکره شد، صادرات غلات از اوکراین اکنون از سر گرفته شده است – مواد غذایی بیشتری را به بازارهای بین المللی آورده و قیمت ها را پایین آورده است.

همه این مثال‌ها – و صدها مثال دیگر وجود دارد که امروز همه می‌توانند در مورد آنها صحبت کنند – روشن می‌کنند:

بحران آب و هوا بزرگترین چالش امنیتی جامعه بین المللی در قرن بیست و یکم است.

اثرات آن به ویژه آسیب پذیرترین افراد را تحت تأثیر قرار می دهد – کسانی که کمترین مسئولیت را در برابر تغییرات آب و هوایی دارند:

میلیون‌ها زن و مرد در سراسر آفریقا، خاورمیانه و آسیا – که نمی‌دانند چگونه فرزندان خود را در شب تغذیه کنند، که از خشونت و بی‌ثباتی رنج می‌برند.

به همین دلیل است که وزارت خارجه آلمان آب و هوا و امنیت را در هسته اصلی دیپلماسی جدید آب و هوا قرار می دهد.

کاهش تهدیدی که تغییرات آب و هوایی برای امنیت در سرتاسر جهان ایجاد می کند مستلزم این است که همه ما روی دو اولویت با هم کار کنیم – دقیقاً همان اولویت هایی که برای COP27 نیز روی آنها تمرکز می کنیم :

اول،

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و در دسترس نگه داشتن حد 1.5 درجه – زیرا هر دهم درجه گرمایش جهانی کمتر به معنای طوفان، سیل و خشکسالی با شدت کمتر است – و در نتیجه امنیت بیشتر.

و بگذارید واضح بگویم: جنگ روسیه علیه اوکراین و حملات آن به امنیت انرژی اروپا، عزم ما را برای تلاش برای هدف 1.5 درجه تضعیف نکرده است – برعکس!

بله – و من فکر می کنم مهم است که آشکارا در مورد این چالش ها صحبت کنیم – آلمان نیروگاه های زغال سنگ را بازسازی کرده است – اما فقط به عنوان یک اقدام اضطراری برای زمستان امسال، برای مدت زمان محدود.

اما مهمتر از آن این است که ما کارایی انرژی و انرژی های تجدیدپذیر را دو برابر می کنیم.

زیرا هر توربین بادی و هر پنل خورشیدی نه تنها به معنی انتشار کمتر، بلکه امنیت انرژی بیشتر برای کشور ما و کل اتحادیه اروپا است.

بنابراین، در ماه آوریل، پارلمان آلمان بلندپروازانه ترین قانون انرژی های تجدیدپذیر در دهه های اخیر را تصویب کرد.

و اتحادیه اروپا در حال سرعت بخشیدن به دستور کار Fit for 55 است تا برای انتقال سریعتر سبز اروپا – به سبز کردن نه تنها بخش انرژی ما، بلکه کل صنعت اروپا، تلاش کند.

دوم،

اقدام ما در مورد اقلیم و امنیت یک اصل راهنما دارد: همبستگی – نه به عنوان یک موضوع خیریه، بلکه به عنوان یک موضوع عدالت. زیرا کسانی که بیشترین آسیب را از تأثیرات آب و هوایی متحمل شده اند، از نظر تاریخی کمترین کار را برای ایجاد گرمایش جهانی انجام داده اند.

بنابراین آلمان متعهد به حرکت رو به جلو در زمینه سازگاری و ضرر و زیان – در COP27 و فراتر از آن است.

این بدان معناست که کشورهای صنعتی مانند کشور من به تعهدات خود در زمینه تأمین مالی آب و هوا عمل می کنند – و این به معنای مقابله با پیامدهای امنیتی تغییرات آب و هوایی است که در مرکز کنفرانس امروز قرار دارد.

واضح است که کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است – اما با هم، ما قبلاً راه طولانی را طی کرده ایم:

سال گذشته، 113 کشور از قطعنامه در مورد آب و هوا و امنیت در شورای امنیت سازمان ملل حمایت کردند – در نهایت تنها یک کشور آن را وتو کرد: روسیه.

این نشان می دهد که امروزه، اکثریت گسترده ای از کشورها موافق هستند که ما باید به ارتباط بین بحران آب و هوا و امنیت بپردازیم.

بله، 113 ایالت بیش از 190 ایالت نیست، اما اکثریت بزرگی را تشکیل می دهد. و اگر آماده ایستادن و مبارزه نباشیم، به بزرگترین چالش و همچنین بزرگترین فرصت همکاری جهانی در قرن حاضر پاسخ نمی دهیم.

بنابراین،

سخنرانی آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه در کنفرانس آب و هوا و امنیت برلین, دیزل ژنراتور

Doosan

سخنرانی آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه در کنفرانس آب و هوا و امنیت برلین, دیزل ژنراتور

اجازه دهید اکنون همه این توافقنامه را به عمل تبدیل کنیم:

در کشورها، در مناطق، در سطح جهانی.

از محصولات جدید مقاوم در برابر حرارت تا آموزش نیروهای حافظ صلح در مورد اینکه چگونه تغییرات آب و هوایی بر درگیری ها در منطقه عملیاتی آنها تأثیر می گذارد:

نقاط شروع بسیار زیادی وجود دارد – و این کنفرانس متخصصان را برای هر یک از آنها گرد هم می آورد.

بنابراین اجازه دهید فقط چند ایده برای بحث هایی که امروز داریم به شما ارائه دهم:

ما می دانیم که بحران آب و هوا و امنیت به هم مرتبط هستند – اما هنوز به داده های بیشتر و بهتری در مورد اتصالات متعدد آنها نیاز داریم.

از سال 2020، ابتکار «خطر هوازدگی» ما از روش‌های جدیدی مانند یادگیری ماشینی برای ترکیب داده‌ها در تجزیه و تحلیل ریسک استفاده می‌کند – به عنوان مثال در مورد اینکه چگونه خشکسالی و گرما به کشاورزی در جنوب عراق آسیب می‌زند و منجر به درگیری بین جوامع محلی می‌شود.

بر اساس چنین تحلیلی می توانیم اقدام کنیم. به عنوان مثال، ما پنل های خورشیدی را در اردوگاه های پناهندگان در ساحل نصب خواهیم کرد، که از شرکای خود در نیجر شروع می شود – و من بسیار خوشحالم که می توانیم در این کنفرانس با هم اینجا باشیم.

در حال حاضر، این کمپ ها از دیزل ژنراتورهای گران قیمت برای تولید برق استفاده می کنند. این دیزل ژنراتورها که در حدود 30 کمپ پناهندگان در سراسر ساحل واقع شده اند، سالانه 18000 تن CO2 منتشر می کنند. برای جبران این گازهای گلخانه ای، باید هر سال در 1000 زمین فوتبال درخت بکاریم.

با روی آوردن به انرژی خورشیدی، می توانیم در هزینه ها صرفه جویی کنیم، از آب و هوا محافظت کنیم و زندگی مردم را سالم تر و ایمن تر کنیم. در یک حادثه امنیتی، اگر حمله ای به یک کمپ صورت گیرد، احتمال خرابی دیزل ژنراتور بیشتر از پنل خورشیدی است.

داده های بیشتر و بهتر نیز کلید بهبود هشدار اولیه و اقدام اولیه است.

ماه گذشته، با یک داوطلب از آژانس امداد فنی آلمان، THW آشنا شدم. او برای محافظت از مردم در برابر طوفان به ماداگاسکار رفته بود.

او به من گفت: “برای اولین بار، ما موفق شدیم قبل از وقوع طوفان روی زمین بنشینیم – و این به ما امکان داد تا زندگی های بیشتری را نجات دهیم.”

حق با اوست – و همه تمرین‌کنندگان این را می‌دانند. هشدار زودهنگام و اقدام اولیه جان انسان ها را نجات می دهد: هر چه داده های بیشتری را در سراسر مرزها جمع آوری و به اشتراک بگذاریم – هرچه زودتر امداد رسانی در بلایا شروع شود، زودتر می توانیم مردم و همچنین گاوها و وسایل آنها را تخلیه کنیم.

بنابراین، آلمان تلاش های خود را برای اقدامات بشردوستانه پیش بینی شده افزایش می دهد – و ما در حال سرمایه گذاری در به اشتراک گذاری داده های چندجانبه هستیم.

در عین حال، هیچ راهی برای دور زدن بودجه بیشتر آب و هوا و حمایت از خسارات و خسارات وجود ندارد – زیرا ما در حال حاضر در جهانی 1.1 یا 1.2 درجه زندگی می کنیم. بنابراین، توسعه، خطر بلایا، کمک های بشردوستانه یا گزینه های تامین مالی، از جمله راه حل های بیمه، بسیار مهم هستند.

آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان بازیگران اصلی صنعتی که مسئول بیشتر انتشار گازهای گلخانه ای هستند، به نیازهای کشورهای آسیب پذیر مانند سومالی یا گینه بیسائو گوش خواهند داد، که ما امروز خوشحالیم که از آنها استقبال می کنیم. ما به سمت دیگری نگاه نخواهیم کرد – ما آنجا با شما خواهیم بود.

G7

همراه با گروه بیست آسیب پذیر، در حال کار بر روی “سپر جهانی در برابر خطرات آب و هوایی” هستند. تأمین مالی از پیش تعیین شده و محافظت در برابر خسارات و خسارات را فراهم می کند – یکی از نمونه ها بیمه های خرد در سنگال است که از روستاییان در برابر بحران های غذایی ناشی از خشکسالی محافظت می کند.

در نهایت، مبارزه با اثرات خطرناک آب و هوا مستلزم هماهنگی جهانی بیشتر برای اقدام موثر در زمین است.

بنابراین، امروز، ما ابتکار آب و هوا برای صلح را راه اندازی می کنیم. من واقعا از این مرحله خوشحالم. زیرا نشان می دهد که مبارزه با تغییرات آب و هوایی، در نهایت، حفاظت از صلح است.

ابتکار آب و هوا برای صلح به ما کمک می کند تا پروژه های خود را بهتر هماهنگ کنیم، بهترین شیوه ها را تبادل کنیم و ابتکارات مشترک را آغاز کنیم.

من خوشحالم که امروز در اینجا به کشورهای مشارکت کننده و اعضای ابتکار خوش آمد می گویم. می‌توانید آن را در این اتاق و در فهرست شرکت‌کنندگان مشاهده کنید: ما اینجا با خود وزرای امور خارجه، وزرای محیط‌زیست و آب و هوا و دست اندرکاران از سرتاسر جهان را داریم – برای مبارزه با بحران آب‌وهوایی و دفاع از صلح متحد شده‌اند.

ما در مورد پروژه های مختلف آنها در مراسم راه اندازی این ابتکار بعدا خواهیم شنید. زیرا هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد – و قطعاً راه حل یکسانی که شمال بتواند به جنوب منتقل کند، وجود ندارد. ما به تجربیات، ایده ها و پاسخ های متفاوتی از سراسر جهان نیاز داریم.

خانم ها و آقایان،

تغییرات اقلیمی در قلب طوفانی از بحران‌هایی است که سراسر جهان را فراگرفته و آسیب‌پذیرترین افراد را از پاکستان گرفته تا اتیوپی و ساحل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این تهدیدی برای صلح، ثبات و زندگی میلیون ها کودک، زن و مرد در سراسر جهان است.

ما مسئولیت داریم که در کنار آنها بایستیم – و برای اقدام مشترک دست به دست هم دهیم، فراتر از تعهد صرف حمایت خود.

این وظیفه ما برای COP27 است – و این همان چیزی است که امروز اینجا هستیم.

من عمیقاً متقاعد شده ام: با هم می توانیم تفاوت ایجاد کنیم.

سپاسگزارم و باز هم به همه خوش آمد می گویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *