علت گاز نخوردن موتور دیزل

چه چیزی باعث قدرت ناکافی موتور دیزل می شود

پس از کارکرد طولانی مدت موتور دیزل، مشکلات قدرت ناکافی اغلب به دلیل سایش یا کارکرد قطعات، تنظیم نادرست، تعمیر و نگهداری نابهنگام و غیره رخ می دهد. دلایل اصلی زیادی وجود دارد که باعث کمبود قدرت می شود. دلیل اول این است که آب بندی محفظه احتراق خوب نیست، منبع سوخت ناکافی است، اتمیزه شدن انژکتور خوب نیست، منبع گاز ناکافی است و منبع سوخت به درستی تنظیم نشده است که منجر به احتراق ناقص سوخت می شود. که منجر به ناکافی بودن قدرت موتور دیزل می شود. دلیل دوم این است که قدرت تلفات اصطکاک خود موتور دیزل به دلیل فرسودگی بیش از حد قطعات، روغن کاری ضعیف، خنک کننده ضعیف، نصب نامناسب و غیره بسیار زیاد است که باعث کاهش توان خروجی و منجر به ناکافی بودن توان موتور می شود. موتور دیزل.

علت گاز نخوردن موتور دیزل, دیزل ژنراتور

بنابراین، هنگام تجزیه و تحلیل و عیب یابی کمبود برق موتور دیزل، استارلایت پاور به شما یادآوری می کند که باید دو مشکل کلیدی کیفیت سوختن و کاهش اصطکاک را درک کنید. پس از تلفیق با درک و تسلط اپراتور به وضعیت فرسودگی و وضعیت فنی قطعات موتور دیزل، دلایل متعددی که بیشترین احتمال کمبود برق موتور دیزل را ایجاد می کند، کشف و سپس بررسی و رفع می شود.

I عرضه سوخت ناکافی

کمبود سوخت یکی از عیب های رایج در موتور است. دو حالت وجود دارد که می تواند به راحتی منجر به تامین سوخت ناکافی موتور شود:

در حالت اول به دلیل نیمه مسدود شدن مسیر روغن، مقاومت تامین روغن افزایش می‌یابد که باعث می‌شود تامین روغن دستگاه صاف نباشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، دستگاه به طور معمول در بارهای کوچک عمل می کند . در حالت اول به دلیل نیمه مسدود شدن مسیر روغن، مقاومت تامین روغن افزایش می‌یابد که باعث می‌شود تامین روغن دستگاه صاف نباشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، دستگاه در بار کوچک عادی است، اما در بار بزرگ، عرضه سوخت افزایش می یابد زیرا عرضه روغن صاف نیست، موتور پدیده خطای آشکار ظاهر می شود: سرعت کاهش می یابد، صدا “سخت” می شود. . برای رفع گرفتگی یا تعویض فیلتر، خط تامین روغن و فیلتر روغن دیزل را بررسی کنید.

حالت دوم این است که خطوط نفت کم فشار به شدت بسته نمی شوند و در نتیجه هوا وارد می شود و در نتیجه مقاومت هوا ایجاد می شود. این نوع پدیده گسلی نیز آشکار است. علاوه بر کمبود قدرت دستگاه، صدای واضح “خرس” در اتصالات لوله شنیده می شود علت گاز نخوردن موتور دیزل که باعث افزایش دریچه گاز می شود. پس از کشف نشت هوا، پیچ اتصال را مجدداً ببندید یا واشر را با توجه به شرایط تعویض کنید.

 

II خرابی سیستم ورودی و خروجی هوا

 

هنگامی که سیستم مکش مسدود می شود، باعث می شود موتور دیزل ورودی ناکافی، قدرت کمتر، صدای کدر و دود داشته باشد. شایع ترین خرابی سیستم ورودی، گرفتگی فیلتر هوا است. این پدیده خطا واضح است، به راحتی قابل قضاوت است، تا زمانی که تمیز کردن دقیق فیلترهای هوا قابل حل باشد. برای موتورهای دیزل توربوشارژ، علاوه بر مسدود شدن فیلتر هوا، نشت هوا در سیستم اگزوز نیز منجر به کمبود نیرو خواهد شد. موتور دیزل توربوشارژ با فشار اگزوز هدایت می شود تا توربین را به حرکت درآورد تا هوای فشرده را به لوله ورودی منتقل کند و در نتیجه قدرت موتور را افزایش دهد. بنابراین سیستم ورودی و خروجی موتور دیزل توربوشارژ باید کاملا آب بندی شود.

در صورت وجود نشتی در سیستم اگزوز، فشار اگزوز کاهش می یابد، سرعت توربوشارژر کاهش می یابد، فشار ورودی موتور نیز کاهش می یابد و در نهایت قدرت کاهش می یابد. این به عنوان کمبود قدرت آشکار می شود. در صورت وجود نشتی هوا در سیستم ورودی، به دلیل هواگیری ناکافی، قدرت دستگاه نیز کاهش می یابد. بررسی نشت هوا در سیستم ورودی و خروجی را می توان با لخته پنبه، نوار پارچه ای ظریف و غیره در نزدیکی اتصال لوله انجام داد. در صورت مشهود بودن پدیده دمیدن یا مکیدن در محل اتصال، نشت هوا نشان داده می شود و باید واشر یا پیچ سفت کننده در محل اتصال لوله نصب شود.

علت گاز نخوردن موتور دیزل, دیزل ژنراتور Doosan

علت گاز نخوردن موتور دیزل, دیزل ژنراتور علت گاز نخوردن موتور دیزل, دیزل ژنراتور

خطای گروه پیستون III علت گاز نخوردن موتور دیزل

خرابی اصلی گروه پیستون ساییدگی و پارگی مجموعه پیستون است.   هنگامی که پیستون، رینگ پیستون و آستر سیلندر سایش دارند، منجر به فشرده سازی ضعیف سیلندر، کمبود قدرت موتور می شود.   پدیده کم کاری، دود آبی اگزوز، مصرف روغن است. سایش شدید، همچنین همراه با کانال گاز میل لنگ و صدای موتور.

دلایلی که باعث ساییدگی و پارگی جدی گروه پیستون می شود

اول اینکه موتور پس از راه اندازی، در حالت سرد شتاب ناگهانی یا بار، به طور کامل گرم نمی شود.   دوم، دمای موتور بیش از حد بالا است، در نتیجه انبساط بیش از حد اجزای پیستون، سختی و استحکام کاهش می یابد، به طوری که قطعات به طور جدی سایش یا کشیده می شوند.   پس از این خرابی، دستگاه باید تعمیر اساسی شود، پیستون و آستر سیلندر تعویض شود و استفاده از دستگاه اکیدا ممنوع است، در غیر این صورت احتمال وقوع حوادث جدی وجود دارد.   به منظور جلوگیری از ساییدگی و پارگی جدی، دستگاه باید مطابق با قوانین کار کند تا اطمینان حاصل شود که دستگاه در شرایط خوبی کار می کند.

مهم ترین نکته توجه به سه نکته زیر است.

پس از گرم کردن کامل شروع کنید و سپس سرعت را افزایش دهید تا از تنش سرد دستگاه جلوگیری شود.

برای حفظ فشار روغن در محدوده تعیین شده، نه خیلی بزرگ یا خیلی کوچک؛

3. در حال اجرا برای چند دقیقه قبل از توقف، دمای دستگاه را کاهش دهید و سپس متوقف کنید، در عملیات با سرعت بالا به طور ناگهانی متوقف نشوید.

 

IV  خطای توربوشارژر

سوپرشارژر بخش مهمی از موتور توربوشارژ است، باید شرایط کار خوب را حفظ کند، به خصوص فاصله محوری و شعاعی روتور باید در محدوده مقدار مشخص شده نگه داشته شود.   اگر سوپرشارژر خراب شود باعث کاهش سرعت و کاهش فشار ورودی و در نتیجه کمبود توان موتور می شود.

ویژگی های اصلی خرابی سوپرشارژر به شرح زیر است .

یک خراش وجود داشت. علت اصلی این پدیده سایش شدید شفت و یاتاقان روتور و آسیب به حلقه آب بندی و در نتیجه مصرف روغن و صدا می باشد. هنگامی که شفت روتور و یاتاقان به طور جدی ساییده می شود، که بر عملکرد عادی دستگاه تأثیر می گذارد، باید قطعات را جایگزین کنید.

راه جلوگیری از ساییدگی و پارگی تصادفی سوپرشارژر این است که از تجهیزات مطابق با قوانین عملیاتی دقیق استفاده کنید. مهم ترین نکته توجه به دو نکته است.

ابتدا بعد از روشن شدن موتور باید 3 تا 5 دقیقه در دور آرام کار کند. پس از تشکیل چرخه روغن موتور در سیستم روانکاری، فشار روغن به مقدار نرمال افزایش می یابد و سپس سرعت و بار اضافه می شود.

دوم، حدود 3 دقیقه قبل از خرابی در حالت آزاد کار کنید و بعد از کاهش سرعت موتور و توربوشارژر متوقف شوید. اکیداً ممنوع است که پمپ روغن موتور پس از خاموش شدن ناگهانی دریچه گاز همچنان با سرعت بالا بچرخد که باعث ایجاد اصطکاک خشک در سوپرشارژر به دلیل کمبود روغن و تشدید ساییدگی و پارگی می شود. حتی در موارد جدی به توربین آسیب می رساند. شفت روتور شکسته است.

V   زمان پاشش سوخت موتور صحیح نیست

انواع موتورهای دیزلی نیازهای متفاوتی برای زمان پاشش سوخت دارند، به عنوان مثال زمان پاشش موتور دیزل مدل 4135 28 درجه تا 31 درجه قبل از نقطه بالا و پایین است.   زمان پاشش سوخت نامناسب باعث کاهش قابل توجه قدرت موتور و آسیب به قطعات موتور می شود.   تزریق سوخت خیلی زود، شروع موتور دشوار است، دود سیاه، لرزش کار افزایش یافته است، صدا “تحریک پذیر” می شود، ضربه سیلندر وجود دارد، دمای دستگاه افزایش می یابد، رنگ اگزوز ضخیم تر از حد معمول است. تزریق خیلی دیر، شروع موتور دشوار و دود خاکستری یا سفید، صدای کار کسل کننده، چرخش دستگاه بی قدرت، دود سیاه اگزوز، هنگام آتش سوزی لوله اگزوز، دمای لوله اگزوز به طور قابل توجهی افزایش می یابد.   زمان تزریق نامناسب بیشتر ناشی از لرزش طولانی مدت دستگاه است که باعث شل شدن قسمت مشترک محور محرک و میل بادامک پمپ روغن فشار قوی می شود و در نتیجه اختلاف زاویه مشخصی ایجاد می شود. مشخص شد که زمان تزریق در آن زمان نیست، تا زمانی که داده های تجویز شده مجدداً به یک مقدار مشخص تنظیم شوند و پیچ ها را سفت کنید.

اتصالات VI یک سایش ماشین

قطعات تطبیق پیستون، قطعات تطبیق سوپاپ تحویل و قطعات تطبیق نازل پینتل سه بخش اصلی موتور دیزل هستند. هر گونه خرابی آنها بر توان خروجی تأثیر می گذارد.   هنگامی که کوپلینگ پیستون فرسوده می شود، فشار بالا به سرعت برقرار نمی شود، فشار روغن بسیار کم می شود و منبع سوخت کافی نیست.   هنگامی که کوپلینگ سوپاپ روغن فرسوده می شود، باعث قطع شدن روغن و دو بار پاشش سوخت یا ریزش روغن می شود.

سرعت دستگاه ناپایدار است، لرزش تشدید می شود و اگزوز دود سیاه منتشر می کند.   هنگامی که جفت سوپاپ سوزنی فرسوده می شود، قطرات روغن رخ می دهد، که باعث می شود چسب نازل، به طور جدی بر کیفیت تزریق تاثیر بگذارد، باعث اتمیزه شدن بد روغن دیزل و خروج دود سیاه شود.   نتیجه نهایی آسیب سه قسمت، قدرت خروجی موتور است که باعث کم توانی دستگاه می شود. این قطعات پس از آسیب تعمیر نمی شوند، فقط می توانند به طور کلی تعویض شوند. علاوه بر ساییدگی و پارگی ناشی از استفاده معمولی، آسیب به کیفیت سوخت و روش کار کاربران ارتباط نزدیکی دارد.  بنابراین، علاوه بر استفاده از سوخت واجد شرایط، بلکه مطابق با عملکرد مناسب تجهیزات است. اگر سعی می کنید از شتاب تند اجتناب کنید؛ هنگام شروع مجدد پارکینگ طولانی مدت، وضعیت دستگاه را به دقت بررسی کنید، به خصوص انعطاف پذیری پیستون را بررسی کنید. به طور منظم فشار تزریق انژکتور را بررسی کنید و رسوبات کربن و غیره را حذف کنید.

چک لیست 9 نقطه ای برای موتورهای دیزلی با قدرت کم

بنابراین، موتور دیزل شما قدرت کمی دارد. مثل سابق از تپه ها بالا نمی رود. من این را در طول سال‌هایی که مکانیک بودم، وقتی راننده گرم می‌آید، دیده‌ام، زیرا کامیون او به سختی از یک تپه بزرگ بالا می‌آید.

این یک مشکل رایج با دلایل بسیار متفاوت بسته به علائم است. همچنین ممکن است بگویید که زیر بار نمی کشد. هر طور که آن را توصیف کنید، از دست دادن قدرت در یک کامیون بالای جاده یا یک قطعه تجهیزات بسته به شرایط می تواند خطرناک یا حتی کشنده باشد.

علت گاز نخوردن موتور دیزل, دیزل ژنراتور

چه چیزی باعث از دست دادن قدرت موتور دیزل می شود؟ من در سال‌هایی که مکانیک تجهیزات سنگین بودم متوجه شدم که این 9 مورد شایع‌ترین دلایل هستند، 1. فیلتر سوخت کثیف 2. چراغ موتور را بررسی کنید 3. نشت یا محدودیت هوای ورودی 4. خروجی اگزوز وصل شده 5. عملکرد نادرست پدال گاز 6. خرابی انژکتورها 7. فشار سوخت پایین 8. خرابی توربو 9. مشکلات داخلی موتور.

1. موتور دیزل شما دارای فیلتر سوخت کثیف است

یک دلیل بسیار رایج برای شکایات کم مصرف، فیلتر بنزین است. پس از اینکه فیلتر بیش از حد خود کثیف شد، به طور موثر عمل نمی کند. به محض اینکه مسدود شود، برای شما مشکل ایجاد می کند.

ایده خوبی است که با هر گونه شکایت از برق، فیلترهای بنزین را عوض کنید. شما هرگز نمی دانید که از سوخت به چه چیزی وارد شده است. مخزن ممکن است مقداری آب در آن داشته باشد یا زباله ها در اثر برخورد چیزی با مخزن به هم زده باشند. راه های مختلفی برای ورود زباله و آب وجود دارد و به همین دلیل است که در وهله اول فیلترها را دارید.

اکثر موتورهای دیزل دارای فیلتر اولیه و ثانویه هستند. من توصیه می کنم همیشه هر دو را با هم تغییر دهید. ممکن است وسوسه شوید که فقط جنبه ثانویه را تغییر دهید، زیرا دسترسی به آن آسان تر است، اما بهتر است هر دو را انجام دهید، به خصوص زمانی که شکایتی در مورد قدرت وجود دارد. اگر مشکل برطرف شد، باید فیلترها را خالی کنید و ببینید چه چیزی باعث این مشکلات شده است. اگر مقدار قابل توجهی آب یا زباله در مخزن وجود دارد، ممکن است نیاز به تخلیه آن داشته باشید.

به یاد داشته باشید که این ممکن است کیفیت سوخت نیز پایین باشد. سؤالات مهمی که باید پرسید این است که دیزل من چقدر است؟ از کجا سوخت گرفتم؟ مقاله من در مورد مدت زمان ماندگاری دیزل را ببینید

2. موتور دیزل شما چراغ موتور را بررسی کرده است

شما ممکن است فکر کنید، خب، خب! علت گاز نخوردن موتور دیزل, دیزل ژنراتورخوب قبل از قضاوت ادامه مطلب را بخوانید. چراغ چک موتور نشان می دهد که مشکلی در سیستم ها یا سنسورهای سیستم شما وجود دارد. اگر روشن است، از اینجا شروع کنید و ببینید چرا.

همانطور که در این مقاله خواهید دید، برخی از مشکلات موتور چک ندارند. اگر یکی دارید، خبر خوبی است. مشخص کنید که از چه نرم افزار تشخیصی شما استفاده می کند، و سپس ادامه دهید.

اگر نمی دانستید، امروزه کامیون ها به بسیاری از ویژگی های ایمنی مجهز شده اند. از این ویژگی ها، برخی برای محافظت از موتور در برابر آسیب استفاده می شود. در تلاشی برای انجام این کار، وسایل نقلیه جدیدتر دارای چیزی هستند که به آن کاهش قیمت می‌گویند .

زمانی حذف است که ECM برای شما تصمیم گرفته است که باید به فروشگاه بروید. در بیشتر مواقع، MIL (لامپ نشانگر خرابی) روشن می شود که نشان دهنده وجود مشکل است. اگر اینطور است، سر بزنید و ببینید چه کدی باعث این مشکل شده است.

این یکی از مهم‌ترین بررسی‌ها است، زیرا حتی اگر در وضعیت ضعیفی نباشید، چراغ چک موتور می‌تواند نشان دهد که مشکل دیگری دارید که باعث مشکلات برق شما می‌شود. در مورد آن فکر کنید؛ ممکن است یک انژکتور از دست رفته یا محرک توربو گیر داشته باشید. سناریوها بی پایان هستند. اگر آن لامپ روشن است، این بهترین مکان برای شروع است.

3. موتور دیزل شما دارای نشت یا محدودیت هوای ورودی است

اگر چراغ چک موتور شما روشن نیست، مکان عالی بعدی که باید نگاه کنید، سیستم هوای ورودی است. در اکثر دیزل ها، یک توربو وجود دارد، و هوای فشرده را به موتور می فرستد، تقویت می کند و به آن قدرت مورد نیاز را می دهد.

این هوا قبل از وارد شدن به موتور خنک می شود که به CAC (Charge Air Cooler) معروف است. این اطمینان حاصل می کند که موتور می تواند به درستی و با بهترین بازده کار کند. CAC در مبارزه با بدترین دشمن موتور شما حیاتی است. حرارت

هنگامی که نشتی در سیستم القایی وجود دارد، موتور به اندازه اسب بخار قدرت تولید نمی کند و سوخت بیشتری مصرف می کند. شما می توانید تا 20٪ قدرت را از دست بدهید و ½ مایل در هر گالن را از دست بدهید.

  • باید از گیره های توربو شروع کنید.

اگر روی یک وسیله نقلیه کار می کنید، لرزش زیادی دارید و گیره ها به مرور زمان شل می شوند. بهتر است مشخصات گشتاور اینها را پیدا کنید و همه آنها را بررسی کنید. مطمئن شوید که آنها نیز به درستی ردیف شده اند. گاهی اوقات وقتی آنها به عقب بر می گردند، نمی خواهند سر جای خود قرار بگیرند. بیشتر اوقات گیره ها مقصر نشتی خواهند بود.

  • تست نشتی

اگر با تست نشتی CAC آشنا هستید، می‌دانید که این یک راه عالی برای یافتن نشتی در خود اینترکولر است. این نیاز به یک آداپتور ویژه برای شارژ اینترکولر با هوای فشرده دارد.

وقتی اینترکولر را شارژ می کنید، مقدار مشخصی توسط سازنده داده می شود. در آن PSI داده شده، می توانید اجازه دهید حدود 30 تا 45 دقیقه بماند تا ببینید آیا در آن زمان فشار کاهش یافته است یا خیر.

  • شیلنگ ها

با دقت به تمام شیلنگ ها نگاه کنید. به دنبال هر گونه نشانه ای از مالش یا ساییدگی باشید. اغلب اوقات، آنها می توانند در طول زمان سوراخ های سوزنی ایجاد کنند. اگر شیلنگ سیلیکونی وجود دارد، بررسی کنید که در هنگام کار موتور فرو نریزد.

شما همچنین می توانید محدودیتی داشته باشید که باعث این کمبود قدرت می شود. اگر فیلتر هوای شما گرفتگی یا کثیف باشد یا در سیستم ورودی هوا دچار نوعی انسداد شده باشید، موتور شما قادر به تنفس نخواهد بود و باعث از دست رفتن قدرت چشمگیری می شود. اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی روی فیلتر وجود ندارد و تا حدی کثیف نشده باشد.

4. موتور دیزل شما اگزوز را وصل کرده است

این موضوعی است که اغلب نادیده گرفته می شود. یک سیستم اگزوز متصل می تواند فشار برگشتی بیش از حد ایجاد کند و باعث کاهش جدی در قدرت موتور شود. مقداری زمان بر اساس ساخت صدا خفه کن وجود دارد که باید آن را جایگزین کرد. اگر قدیمی است، باید به فکر جایگزینی آن باشید. برخی از نشانه هایی که صدا خفه کن یا DPF (فیلتر ذرات دیزل) شما مسدود شده است عبارتند از:

    • موتور روف میزنه
    • بوی بد از اگزوز

  • تراکم از اگزوز
  • صدای عجیب اگزوز

5. موتور دیزلی شما پدال گاز خراب است

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در صورت داشتن قدرت کم برای شما پیش بیاید، خرابی پدال گاز است. شاید فکر کنید باید این را در قسمت چراغ چک موتور قرار می دادم، اما دیده ام که پدال دریچه گاز الکترونیکی اغلب مشکل دارد و کدی نمی زند.

راه های زیادی وجود دارد که TPS (سنسور موقعیت دریچه گاز) می تواند از کار بیفتد. فکر نکنید که این چیز فقط روشن یا خاموش می شود . یک TPS به دلیل دقیق نبودن، دارای یک ناحیه مرده در پدال، خوانش‌های برگشتی، و شکستن یا چسبیدن خود سخت‌افزار شکست می‌خورد.

بهتر است به نرم افزارهای تشخیصی سازنده متصل شوید و به عملکرد TPS نگاه کنید. می دانم که Cummins Insite تستی دارد که می توانید آن را اجرا کنید و می توانید آن را به صورت دستی بررسی کنید. می توانید پدال را حرکت دهید و ببینید که آیا نرم افزار درصد درستی را نشان می دهد یا خیر. اگر پدال را 50% فشار داده‌اید، نرم‌افزار باید آن را در حد معقول نشان دهد.

6. موتور دیزل شما دارای انژکتورهای خراب است

اگر انژکتوری دارید که به درستی کار نمی کند، قدرت خود را از دست خواهید داد. مشکلات انژکتور همیشه کدهای موتور را ایجاد نمی کند. من چندین بار در کارم دیده ام که یک موتور 1 یا حتی بیشتر انژکتور بد دارد و هرگز چراغ چک موتور را روشن نمی کند.

اگر صدایی در موتور شنیدید ، بهتر است نگاهی دقیق‌تر بیندازید تا ببینید آیا این مقصر دزدیدن برق شماست. اکثر نرم افزارهای تشخیصی یک تست عملکرد انژکتور یا تست تشخیصی دارند. شما باید آزمایش را روی همه انژکتورها انجام دهید تا مشکل را مشخص کنید. با دیدن یکی که از مشخصاتش خارج است متوقف نشوید. آزمایش را تا انتها نگه دارید تا مطمئن شوید که بیش از یک انژکتور معیوب ندارید.

داشتن بیش از یک انژکتور بد غیرعادی نیست. بسته به سن خودرو یا تجهیزات و سابقه تعمیر و نگهداری، توصیه می‌کنم اگر مشکلی دارید، هر 6 مورد را تعویض کنید. شما همچنین می توانید آن ها را برای آزمایش و حتی برای بازسازی ارسال کنید.

7. موتور دیزل شما فشار سوخت پایینی دارد

مکان دیگری که باید به آن توجه کرد فشار سوخت موتور است. فشار پایین سوخت قطعا باعث کمبود نیرو می شود و با سیستم های فشار قوی امروزی، قطعاً می توانید در اینجا با مشکل مواجه شوید.

شما باید تمام خطوط سیستم سوخت خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که خطوط محکم هستند و نشتی ندارند. هر هوایی که به سیستم وارد شود، قدرت شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با سیستم های جدید فشار قوی، حتی کمی شل بودن باعث مکش هوا در آنها می شود.

در بسیاری از موتورهای دیزل، این به عنوان ریل مشترک شناخته می شود . در این سیستم ها سوخت انژکتورها توسط خطوط جداگانه تامین می شود. این سیستم همچنین دارای یک شیر تخلیه است که سیستم را از فشار بیش از حد محافظت می کند. این فشارها می تواند تا 30000 PSI هم برسد! ECM فشار را بر اساس اطلاعات چندین سنسور در سیستم کنترل می کند. اطلاعات بد حتی برای یک نفر می تواند باعث انواع مشکلات، از جمله قدرت کم شود.

همچنین نوعی تزریق به نام HEUI (انژکتور واحد الکترونیکی هیدرولیک) وجود دارد. این یک فناوری بود که توسط Cat اختراع شد. این سیستمی است که در موتورهای دیزلی 7.3 و 6.0 لیتری Power Stroke استفاده می شود. اینها با یک پمپ روغن پرفشار عرضه می شوند که در صورت بروز مشکلات باعث ایجاد مجموعه ای از مشکلات از جمله قدرت کم می شود. انواع دیگری از انژکتورها وجود دارد و همه آنها مجموعه ای از مشکلات خاص خود را دارند.

اگر موتور شما برای سوخت گرسنه است، چند چیز دیگر را باید بررسی کنید

    • خطوط سوخت متخلخل – خط سوخت بافته شده با گذشت زمان نرم می شود و باعث می شود هوا وارد سوخت شود و باعث بروز انواع مشکلات می شود.
    • پمپ بالابر ضعیف – این می تواند باعث کاهش قدرت و تردیدهای متناوب شود. حتی اگه صداش خوب باشه! اندازه گیری آن در برخی از برنامه ها سخت است، اما من این را در بسیاری از موتورها دیده ام.

8. موتور دیزل شما توربو خراب است

ما می دانیم که همه دیزل های مدرن دارای توربوشارژر هستند و می تواند مشکلاتی داشته باشد و باعث کاهش قابل توجه نیرو شود. بازرسی منظم توربین در داخل مورد نیاز است. اگر هر زباله ای وارد توربو شود، آسیب می تواند فاجعه بار باشد. اگر توربین برش خورده یا امتیازدهی شود، کارایی چندانی نخواهد داشت و از دست دادن نیرو رخ می دهد.

با سیستم های آلایندگی امروزی، ما دارای محرک های توربو و VGT (توربوشارژر هندسه متغیر) هستیم. هر گونه مشکل در این سیستم ها می تواند باعث کاهش قدرت و شاید کاهش مصرف شود. امیدوارم با اینها کد موتور ذخیره شده را ببینم، اما بازرسی بصری همیشه توصیه می شود.

چندین آزمایش تشخیصی را می توان روی توربو و محرک اجرا کرد. اگر اصلاً مشکوک هستید که مشکل اینجاست، آزمایش ها را اجرا کنید و دوباره گروه بندی کنید.

9. موتور دیزل شما مشکلات موتور داخلی دارد

آخرین جایی که می خواهم مشکل پیش بیاید در موتور داخلی است. رفع مشکلات ممکن است دشوار و پرهزینه باشد، اما چندین مورد ممکن است رخ دهد که باعث کاهش قدرت داخل درپوش سوپاپ شود. مقاله من در مورد 10 علامت و نشانه فرسودگی موتور دیزل را ببینید

    • راکر شکسته
    • سوپاپ ها یا انژکتورها ضعیف تنظیم شده اند

    • میله های فشار خم شده/شکسته
    • دریچه های بد
    • حلقه های فرسوده / سیلندر / آستر

    • سر یا واشر سر آسیب دیده
    • بالابر ناموفق
    • خرابی ترمزهای موتور

    • غلطک بادامک بد
    • میل بادامک آسیب دیده
    • زمان بندی موتور نامناسب است

توجه: ممکن است بیش از یک مشکل داشته باشید

اگر مشکلی را پیدا کردید و آن را برطرف کردید، و هنگامی که در جاده برگشتید، و هنوز برق مورد نیاز را نداشت، ممکن است لازم باشد به آنجا برگردید و به عیب یابی برگردید. در تجربه من بسیار متداول است که بیش از یک مشکل باعث کاهش قدرت شود. پیدا کردید تعجب نکنید اگر یک گیره شل و یک انژکتور گم شده . اغلب، تا زمانی که یک اثر دومینو اتفاق بیفتد، یک مشکل کوچک‌تر متوجه نمی‌شود و دو یا حتی سه مورد روی قدرت شما از موتور تأثیر می‌گذارد. هنگامی که در حال تشخیص مشکل موتور خود هستید، این را در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *