نحوه صرفه جویی در مصرف آب در خانه

در انگلستان، بیشتر آب مصرفی ما در داخل خانه مصرف می شود. این شامل شستشوی توالت، لباسشویی، ماشین ظرفشویی و آشپزخانه است. در اینجا در ساحلی زهکشی، ما مقالات زیادی در مورد نحوه تمیز نگه داشتن زهکشی، نگهداری خوب و عملکرد خوب نوشته ایم، اما هنوز مقاله ای در مورد صرفه جویی در مصرف آب انجام نداده ایم!

اینجا در ساحلی زهکشی، ما علاقه زیادی به زهکشی ها داریم و همیشه در دسترس هستیم تا نکات مهم خود را در زمینه نگهداری زهکشی، تمیز کردن زهکشی و حتی نحوه صرفه جویی در آب به شما ارائه دهیم! تنها در برایتون، سیستم فاضلاب ما روزانه حدود 22 میلیون گالن فاضلاب را دفع می کند! اما در هوای مرطوب و طوفانی (متاسفانه در انگلستان مشخص شده است) این تعداد می تواند به 90 میلیون برسد! این مقدار زیادی آب است.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مقاله را با یک بهره وری آب بنویسیم. بهره وری آب همه چیز در مورد نحوه استفاده ما از آب است. نکته کلیدی این است که سعی کنید تا جایی که ممکن است مصرف آب خود را کاهش دهید تا قبض آب خود را کاهش دهید، تأثیر آن بر محیط محلی خود را کاهش دهید، مصرف انرژی و قبوض خود را کاهش دهید و انتشار دی اکسید کربن را با استفاده از انرژی کمتر برای پمپاژ، گرم کردن و تصفیه آب کاهش دهید.

چرا صرفه جویی در مصرف آب اهمیت دارد؟

همه ما می دانیم که صرفه جویی در مصرف آب مهم است اما چرا اهمیت دارد؟ آب در بریتانیا در عرضه محدود نیست. در واقع، بریتانیا برخی از بهترین آب های جهان را دارد، پس چرا باید مصرف خود را کاهش دهیم؟

همانطور که می بینیم، اثرات تغییرات آب و هوایی به سرعت در حال تغییر چهره سیاره ما است و برای ما مهم تر است که به زباله هایی که ایجاد می کنیم و آبی که باید صرفه جویی کنیم، نگاه کنیم. صرفه جویی در مصرف آب مهم است زیرا آب یک منبع ضروری است و هدر دادن آن می تواند به معنای کمبودهای بزرگ در آینده باشد. در اینجا در ساحل زهکشی، ما بر این باوریم که همه ما به راحتی می‌توانیم مصرف آب خود را تا یک سوم کاهش دهیم، بدون اینکه تغییری اساسی در سبک زندگی‌مان ایجاد شود. اگر می خواهید بدانید که چگونه مصرف آب خود را در خانه کاهش دهید، برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

حمام

حمام یکی از بسیاری از اتاق‌های خانه شماست که مصرف آب در آن بالا می‌رود. از استفاده از دوش گرفتن یا حمام گرفتن گرفته تا شستشوی توالت و راه‌اندازی شیر، حمام شما می‌تواند یکی از مکان‌هایی باشد که بیشترین هدر رفتن آب را تجربه می‌کنید. توصیه های ما برای صرفه جویی در مصرف آب در حمام:

نحوه صرفه جویی در مصرف آب در خانه

توالت

توالت ها می توانند مقادیر زیادی آب را هدر دهند. تخمین زده می شود که در مجموع 30 درصد آب در خانه صرفاً با شستشوی توالت مصرف می شود. اما، بیایید صادق باشیم، شما نمی توانید آن را شستشو نکنید… بنابراین، راه حل چیست؟

ما توصیه می کنیم یک توالت کم مصرف بخرید. توالت های مدرن در حال حاضر مجهز به یک دکمه فلاش دوگانه هستند که به کاربر امکان انتخاب میزان آب مصرفی را می دهد. نصب آنها بسیار ساده است و می توانند مصرف آب شما را به شدت از 13 لیتر در هر شستشو به 4-6 لیتر در هر شستشو کاهش دهند.

از طرف دیگر، می توانید یک دستگاه جابجایی مخزن نصب کنید که می تواند در مخزن قرار داده شود تا هر بار که آن را شستشو می دهید، حدود 1 لیتر آب را جابجا می کند. نصب آنها بسیار آسان است و می تواند تا 5000 لیتر در سال در مصرف آب صرفه جویی کند. این دستگاه‌ها توسط اکثر شرکت‌های آب رایگان هستند، بنابراین همین امروز مال خود را بگیرید و مقداری پول پس انداز کنید.

دوش ها

دوش ها هدر دهنده های بزرگ آب هستند و کاهش مصرف آب در این منطقه می تواند تأثیر زیادی بر اندازه قبض آب شما داشته باشد. ما نصب یک سر دوش هوادهی را توصیه می کنیم. این سر دوش های کم مصرف جریان آب را کاهش می دهند اما فشار را کاهش نمی دهند. بنابراین، اگر دوست دارید با فشار زیاد دوش بگیرید، فرصت را از دست نخواهید داد. با حفظ فشار، یک سر دوش هوادهی، هوا را با آب مخلوط می‌کند تا میزان آب مصرفی را کاهش دهد و در عین حال احساس یک دوش معمولی را به شما بدهد.

یکی دیگر از راه های موثر برای کاهش هدر رفتن آب، محدود کردن زمان سپری کردن در حمام است. اگرچه دوش گرفتن می‌تواند زمان خوبی برای آزمایش دامنه صوتی شما و خواندن آن آهنگ‌های معروف Phantom of the Opera باشد، اما می‌تواند باعث شود که زمان بیشتری را زیر آب روان بگذرانید. برای کمک به پیگیری زمان، استفاده از تایمر دوش گرفتن را امتحان کنید، آنها به شما کمک می کنند تا زمان دوش گرفتن خود را به حداقل برسانید و در مصرف آب و پول شما صرفه جویی کنید!

حمام ها

حمام ها هدر دهنده آب بزرگی هستند و معمولاً هر بار که پر می شوند حدود 80 لیتر آب مصرف می کنند. با حمام کردن فقط یک اینچ کوتاهتر از حد معمول می توانید حدود 5 لیتر آب صرفه جویی کنید. از طرف دیگر، می توانید از حمام کردن خودداری کنید و آن را با دوش هایی که آب کمتری مصرف می کنند جایگزین کنید.

آشپزخانه

شیر آشپزخانه شما می تواند مقدار قابل توجهی از آب مصرفی در خانه را تشکیل دهد. اگر ماشین ظرفشویی دارید، مصرف آب شما می تواند حتی بیشتر شود. اگر ماشین ظرفشویی دارید، توصیه می کنیم فقط زمانی که کاملاً پر است آن را روشن کنید و سعی کنید آن را در حالت خوب کار کنید تا مصرف انرژی خود را کاهش دهید. اضافه کردن یک هواکش نیز می تواند به کاهش جریان کمک کند، مانند دوش.

هدر رفت آب در آشپزخانه در بریتانیا به دلیل اینکه مردم شیر را برای مدت طولانی‌تر از حد لازم کار می‌کنند، افزایش یافته است. حجم جریان شیرها از 2 تا 25 لیتر در دقیقه متغیر است، بنابراین سعی کنید مدت زمانی را که شیر خود را می‌کشید کاهش دهید. همچنین، از یک کاسه ظرفشویی برای شستن ظروف خود استفاده کنید زیرا این کار می تواند مقدار آب مصرفی هنگام پر کردن سینک را تا حدود 50 درصد کاهش دهد.

خشکشویی

در حال حاضر، همه ما بوی لباس های تمیز را دوست داریم، اما شستشوی لباس 15 درصد از مصرف آب در خانه های ما را تشکیل می دهد. برای کاهش این میزان، دمای شستشوی خود را کاهش دهید، فقط یک بار کامل بشویید و برای صرفه جویی در مصرف انرژی و صرفه جویی در مصرف آب، تمام شستشوها را روی تنظیمات «Eco» قرار دهید.

آب آشامیدنی

نوشیدن آب و هیدراته ماندن برای سلامتی ما بسیار مهم است و یکی از مواردی است که قطعاً نباید مصرف خود را کاهش دهید. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به طور معقولی در مصرف آب صرفه‌جویی کنید تا مطمئن شوید که بدون استفاده از شیر آب برای مدت طولانی هیدراته می‌مانید.

اگر آب سرد خود را دوست دارید، سالها را با دست خود زیر شیر آب در انتظار سرد شدن جریان سپری نکنید. به جای آن، یک پارچ آب در یخچال خود نگه دارید که هر زمانی که خواستید یک لیوان آب خنک بریزید.

اگر عاشق یک فنجان چای خوب هستید، مصرف آب خود را با قرار دادن مقدار آبی که واقعاً برای یک فنجان چای خود نیاز دارید، در کتری کاهش دهید. این ترفند می تواند میزان انرژی مورد نیاز برای جوشاندن آب را به شدت کاهش دهد و میزان آب مصرفی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در مورد آشپزی هم همینطور. ما همیشه توصیه می کنیم که سبزیجات خود را روی یک تابه کوچک آب جوش بخارپز کنید. این نه تنها به سبزیجات شما کمک می‌کند تا خواص طبیعی خود را حفظ کنند، بلکه آب کمتری نسبت به جوشاندن سبزیجات در قابلمه مصرف می‌کنند و پس از بخارپز، می‌توانید از آب اضافی برای آبیاری گیاهان خود استفاده کنید.

آیا قطع مصرف آب می تواند در هزینه من صرفه جویی کند؟

آره. کاهش مصرف آب می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند. صرف آگاهی از میزان مصرف آب می تواند به کاهش قبض آب شما کمک کند. با این حال، شما فقط در قبض آب خود صرفه جویی نمی کنید! شما همچنین مقدار قابل توجهی پول در قبض انرژی خود صرفه جویی خواهید کرد زیرا دوش گرفتن کوتاه تر، آب کمتر در کتری و بخارپز کردن سبزیجات همه راه هایی هستند که می توانید انرژی کمتری برای گرم کردن آب مصرف کنید و در نتیجه قبض انرژی خود را کاهش دهید.

کلمات پایانی

در اینجا در ساحل زهکشی، ما به طور کامل از هرگونه تلاش برای صرفه جویی در آب و کمک به حفظ محیط زیست حمایت می کنیم. امیدواریم پیشنهادات فوق مفید بوده باشد و بهترین راه های صرفه جویی در مصرف انرژی در خانه را به شما اطلاع داده باشد. اگر چیزی وجود دارد که ما از قلم انداخته ایم، یا اگر نکات و ترفندی برای صرفه جویی در مصرف آب دارید، لطفاً در زیر نظر دهید یا همین امروز با ما تماس بگیرید – ما دوست داریم از شما بشنویم!