چگونه به طور موثر فاضلاب خود را تمیز کنید

اکثر مردم نمی دانند که هر چند وقت یکبار باید زهکشی ها را تمیز کرد، و در واقع، اکثر آنها تا زمانی که با مشکل مسدود شدن زهکشی مواجه نشوند، هیچ توجهی به زهکشی نمی کنند. تمیز کردن زهکشی شما باید به طور منظم انجام شود تا از تجمع مشکل ساز زباله جلوگیری شود. تخلیه آب به همان اندازه مهم است که آب وارد خانه شما می شود، بنابراین زهکشی سالم برای هر سیستم لوله کشی کار ضروری است. اینجا در ساحلی زهکشی، ما به شما توصیه می کنیم که هر دو سال یک بار یک متخصص بازرسی زهکشی را کامل کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست کار می کند.

هر چند وقت یکبار باید زهکشی ها را تمیز کنم؟

از من این سوال زیاد پرسیده می شود و پاسخ من تا آنجا که می توانید اغلب است. به طور کلی، من توصیه می کنم آنها را یک بار در هفته تمیز کنید تا مطمئن شوید که آنها با بهترین استاندارد ممکن کار می کنند. اما برای کسانی از شما که برنامه های بسیار شلوغی دارید، یک بار در ماه نیز کافی است. نکته اصلی که باید به یاد داشته باشید این است که باید به طور منظم انجام شود. اگر تمیز کردن زهکشی را در برنامه منظم تمیز کردن خود بگنجانید، ساده تر است، به طوری که با کارهای دیگر همخوانی داشته باشد و بدانید که به آن رسیدگی شده است.

در اینجا در ساحل زهکشی، ما همیشه به مشتریان خود توصیه می کنیم که پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین، قبل از اینکه به بحث در مورد چگونگی تمیز کردن موثر زهکشی بپردازیم، اجازه دهید نگاهی کوتاه به نحوه جلوگیری از مشکلات زهکشی بیندازیم.

چگونه به طور موثر فاضلاب خود را تمیز کنید

مراحل ساده

مراقبت موثر از فاضلاب شما نیازی به یک مصیبت کامل ندارد. در واقع، بسیار ساده تر از آن چیزی است که مردم فکر می کنند. تمیز نگه داشتن زهکشی به طور منظم از تماس با لوله کش برای رفع گرفتگی جلوگیری می کند. در اینجا در ساحلی زهکشی، ما به شدت توصیه می کنیم از تله های تخلیه و گیره های زهکشی برای کمک به جلوگیری از ورود مواد ناخواسته به لوله های خود استفاده کنید. اینها به ویژه در سینک های آشپزخانه و زهکشی دوش حمام، دو مکان که معمولاً زباله های زیادی دارند، مؤثر هستند.

تمام مواد غذایی، دستمال کاغذی و سایر زباله ها را در سطل زباله بیندازید. و هرگز روغن و گریس را در فاضلاب دور نیندازید زیرا این شایع ترین علت مسدود شدن فاضلاب در انگلستان است زیرا به کناره فاضلاب شما می چسبد و سفت می شود و به مرور زمان لوله های شما را مسدود می کند. پیشگیری تاکتیک نهایی برای نگهداری موثر زهکشی است و نظافت مؤثر نیز بخشی از این امر است. برای اطلاع از بهترین نکات تمیز کردن زهکشی ما را بخوانید.

چه زمانی لوله های فاضلاب خود را تمیز کنید

اگر شما هم مثل من هستید، دوست دارید هفته ای یک بار خانه خود را به طور کامل تمیز کنید تا از آلودگی و کثیفی جلوگیری کنید. وقتی خانه‌ام را تمیز می‌کنم، دوست دارم مطمئن شوم که فاضلاب‌ها را نیز برطرف می‌کنم. تمیز کردن فاضلاب اغلب می تواند نادیده گرفته شود یا غیر ضروری باشد، اما هنگامی که شروع به ایجاد مشکل کرد، از اینکه برای مدت طولانی از آنها غفلت کرده اید پشیمان خواهید شد. بنابراین، سعی کنید تمیز کردن فاضلاب خود را در برنامه منظم تمیز کردن خود بگنجانید. من توصیه می کنم یک بار در هفته، همراه با بقیه خانه خود، فاضلاب خود را تمیز کنید. اما می توان آن را به صورت ماهانه نیز انجام داد. در زیر، نحوه تمیز کردن فاضلاب خود را در هر اتاق از خانه نوشته ام.

حمام

هنگام تمیز کردن حمام، تمیز کردن فاضلاب بسیار مهم است. دوش‌ها و وان‌ها می‌توانند به راحتی با جریان آهسته یا آب ولرم به دلیل تجمع کف صابون و مو مسدود شوند. هفته ای یکبار، زمانی که به حمام یک اسکراب خوب می دهید، دستکش های لاستیکی خود را بپوشید، درب تخلیه زیر دوش را بیرون بکشید و تمام موهای درهم، کف صابون و سایر مواد زائد را از بین ببرید. درب تخلیه را با پاک کننده شیمیایی تمیز کنید و سپس کاملاً بشویید. همین روش را با سینک حمام خود نیز انجام دهید.

وقتی صحبت از توالت می شود، حتماً از پاک کننده شیمیایی توالت استفاده کنید و قبل از شستشو به آن اسکراب خوبی بدهید. پاک کننده شیمیایی – که به صورت هفتگی استفاده می شود – کمک می کند تا زهکشی حمام شما از زباله پاک شود.

نکته اصلی: اگر می خواهید از استفاده از پاک کننده های شیمیایی خودداری کنید، تمام پاک کننده های طبیعی نیز یک گزینه هستند. همه گزینه های طبیعی به ویژه در میان والدین کودکان کوچک ترجیح داده می شوند و خطر بلعیده شدن مواد شیمیایی خطرناک توسط کودکان خردسال را کاهش می دهند.

آشپزخانه

آشپزخانه شما اغلب یکی از کثیف ترین اتاق های خانه است، به همین دلیل است که باید حداقل هفته ای یک بار کاملا تمیز شود. بنابراین، مطمئن شوید که آشپزخانه خود را کاملاً تمیز کرده و تا جایی که می توانید با یک پاک کننده شیمیایی یا کاملاً طبیعی غرق می کنید. مجدداً یک محافظ تخلیه نصب کنید تا مواد غذایی، دانه های قهوه یا سایر بقایای مواد غذایی را بگیرید تا از ایجاد انسداد جلوگیری کنید. محافظ تخلیه را بردارید و تمام زباله ها را در سطل زباله خالی کنید. قبل از استفاده مجدد، مطمئن شوید که آن را به خوبی اسپری کرده و آن را بشویید.

برای تمیز کردن زهکش، کمی سفید کننده، فقط یک درپوش، بریزید و آن را با یک کتری آب جوش دنبال کنید. از طرف دیگر، می توانید محلول جوش شیرین و سرکه را امتحان کنید، زیرا جوش شیرین به حل شدن و شکستن هرگونه زباله در لوله های شما کمک می کند. آب جوش که به طور منظم در زهکشی ریخته می شود، در شل شدن زباله ها و کمک به بهبود سرعت جریان زهکشی شما بسیار موثر است.

امروز با ما تماس بگیرید

با دنبال کردن مراحل بالا و تمیز کردن منظم زهکشی ها، باید از ایجاد انسداد فاضلاب جلوگیری کنید. نکات ذکر شده در بالا ارزش انجام منظم را دارند، چه به عنوان بخشی از روال نظافت شما و چه به عنوان یک عادت هفتگی، زیرا به تمیز نگه داشتن زهکش ها و جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی کمک می کند.

برای اطلاعات بیشتر، لطفا با ما تماس بگیرید. از طرف دیگر، اگر مشکل زهکشی دارید که نمی توانید خودتان آن را برطرف کنید و به مشاوره یک متخصص نیاز دارید، امروز با ما تماس بگیرید، ما بسیار خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم!