چگونه به طور موثر در آب در باغ خود صرفه جویی کنید

اینجا در ساحلی زهکشی، ما نه تنها به زهکشی ها علاقه داریم، بلکه طرفداران استفاده بهینه از آب در خانه و باغ هستیم، زیرا این آب است که زهکشی های ما را روان نگه می دارد. بهره وری آب به روشی مربوط می شود که در آن از آب استفاده می کنیم و به ما در صرفه جویی در مصرف آب، صرفه جویی در هزینه کمک می کند و به دوستدار محیط زیست باغ شما کمک می کند. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم این مقاله را در مورد چگونگی صرفه جویی در مصرف آب در باغ خود بنویسیم. امیدواریم برای شما مفید و آموزنده باشد!

زمان آبیاری شما

چگونه به طور موثر در آب در باغ خود صرفه جویی کنید

زمان بندی آبیاری گیاهان باغچه و گلدان شما می تواند تأثیر قابل توجهی بر کارایی مصرف آب و تأثیر آن در آبرسانی به گیاهان شما داشته باشد. توصیه می کنیم باغ خود را در صبح آبیاری کنید تا کاملاً هیدراته شود و در طول روز آماده مواجهه با نور خورشید باشد. اگر صاحب افتخار گیاهان گلدانی هستید، بعد از ظهر آنها را آبیاری کنید زیرا این امر منجر به گیاهان سالم تر و قوی تر می شود. علاوه بر این، گیاهان گلدانی خیلی سریعتر از باغ ها خشک می شوند و بنابراین، اگر آنها را در صبح آبیاری کنید، تا بعد از ظهر آب به سادگی تبخیر شده است. در حالی که اگر گیاهان گلدان خود را بعد از ظهر آبیاری کنید، هوا کمی خنک‌تر است و آنها شانس بیشتری برای بهره‌مندی کامل از مزایای آبرسانی آب دارند.

ته آب را نصب کنید

 

ته آب بهترین راه برای ذخیره آب شیرین است که رایگان است! با نصب یک ته آب، می توانید آب باران را جمع آوری کرده و تا زمانی که نیاز به آبیاری باغ خود داشته باشید، ذخیره کنید. ته آب را می توان در اکثر فروشگاه های باغ یا فروشگاه های DIY پیدا کرد و یکی از کارآمدترین راه ها برای آبیاری باغ شما است. ته آب را می توان بر روی هر لوله در خانه شما نصب کرد و به طور شگفت انگیزی برای جا دادن حتی کوچکترین فضاها در دسترس است. در اینجا در ساحلی درینز، ما به شدت توصیه می کنیم برای نیازهای آبی خود یک ته آب بخرید.

از سیستم کمپوست استفاده کنید

 

استفاده از سیستم کمپوست رطوبت را در خاک شما نگه می دارد و به خاک شما کمک می کند تا مواد مغذی ضروری مورد نیاز خود را برای رشد گیاهان سالم و قوی در باغ خود به دست آورد. همچنین می توانید با افزودن کرم، بهره وری کمپوست خود را افزایش دهید. کرم ها به کمپوست خاک شما با سرعت بیشتری کمک می کنند و همچنین مواد مغذی ضروری و ارزش را به خاک شما اضافه می کنند که سلامت باغ شما را افزایش می دهد.

مالچ را اضافه کنید

 

افزودن مالچ به باغ شما یک راه موثر برای حفظ رطوبت با افزودن یک لایه محافظ در بالای خاک برای جلوگیری از تبخیر آب است. 70 درصد آب می تواند در یک روز گرم از خاک باغ شما تبخیر شود، اما افزودن یک لایه محافظ مالچ در بالای خاک یک سرکوب کننده موثر است و آب را در خاک جایی که بیشتر مورد نیاز است حفظ می کند.

Check the Weather

چگونه به طور موثر در آب در باغ خود صرفه جویی کنید

ممکن است مطرح کردن این نکته بدیهی به نظر برسد، اما بسیاری از مردم فراموش می‌کنند قبل از آبیاری باغ‌های خود، آب و هوا را بررسی کنند، اما متوجه می‌شوند که بعداً در روز باران می‌بارد و باغشان برای بار دوم خیس می‌شود. بنابراین، قبل از اینکه برای آبیاری باغ خود عجله کنید، فقط یک لحظه به سرعت گزارش آب و هوای محلی خود را اسکن کنید و مطمئن شوید که بعداً در روز باران نخواهد بارید.

گرفتن آب

چگونه به طور موثر در آب در باغ خود صرفه جویی کنید

تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توانید در طراحی باغ خود استفاده کنید که به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند. شما می توانید با کاشت گیاهان آب دوست که به جذب رطوبت در مناطق مخصوصاً باتلاقی کمک می کنند، به ایجاد مناطق رواناب برای خروج آب در زمان بارندگی بیش از حد کمک می کند، به باغ خود در فرآیند آبیاری کمک کنید، تپه هایی را در اطراف درختان برای تشویق آب ایجاد کنید. خیساندن به جای روان کردن و حذف هر گونه شاخه کم غیر ضروری از درختان و درختچه ها که می تواند باعث از دست دادن رطوبت شود.

چمن خود را سالم نگه دارید

چگونه به طور موثر در آب در باغ خود صرفه جویی کنید

چمنزار شما بزرگ‌ترین و تشنه‌ترین قسمت باغ شماست و اغلب می‌تواند بیشترین مقدار آب را هدر دهد. به سادگی با روشن کردن یک آب پاش، می توانید در یک ساعت به اندازه مصرف یک خانواده چهار نفره در روز از آب استفاده کنید. این مقدار زیادی هدر رفت آب برای یک چمنزار است! بنابراین، ما خیساندن مکرر را توصیه می‌کنیم تا ریشه‌های چمنی را برای رشد عمیق‌تر در جستجوی آب در زیر زمین تقویت کنیم. همچنین می‌توانید انواع چمن‌هایی را انتخاب کنید که برای شرایط خشک مناسب‌تر هستند و اجازه دهید علف‌های شما در طول دوره‌های خشک طولانی‌تر رشد کنند تا رطوبت خاک را حفظ کند. ممکن است برای چند هفته خیلی جذاب به نظر نرسد، اما مطمئناً حساب چمن و آب شما را تا حدی خوب می کند!

سیستم آبیاری قطره ای را نصب کنید

چگونه به طور موثر در آب در باغ خود صرفه جویی کنید

یک راه کارآمد برای آبیاری باغ شما، نصب آبیاری قطره ای است. آبیاری قطره‌ای به جای اینکه هر روز با یک قوطی آبیاری در باغ بچرخید، آب را مستقیماً به گیاهان می‌رساند و به روشی آرام و مداوم به گیاهان می‌رساند و در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که همه گیاهان رطوبت مورد نیاز برای رشد مؤثر را دریافت می‌کنند. آبیاری قطره ای از لوله ها یا لوله هایی با نازل در مجاورت هر گیاه برای آبیاری موثر استفاده می کند. این سیستم ها را می توان در بالای زمین نصب کرد و آب را به گیاهان رساند و یا در زیر خاک و آب را به ریشه ها رساند. آبیاری قطره‌ای بسیار مؤثر است و اگر می‌خواهید هدر رفت آب را در باغ خود کاهش دهید، مطمئناً یک گزینه مناسب است.

از آبیاری بیش از حد خودداری کنید

چگونه به طور موثر در آب در باغ خود صرفه جویی کنید

یکی از مهم ترین عواملی که هنگام صرفه جویی در آب در باغ خود باید به خاطر بسپارید این است که از آبیاری بیش از حد گیاهان خودداری کنید. به خصوص در روزهای گرم آبیاری بیش از حد باغ می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، این هرگز مفید نیست و می تواند بیشتر از اینکه به سلامت باغ شما آسیب برساند، آسیب برساند.

کلمات پایانی

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و الهام بخش شما برای صرفه جویی در مصرف آب در باغ باشد. امیدواریم از پیشنهادات ما به خوبی استفاده کنید و در صرفه جویی در مصرف آب تلاش کنید. اگر سؤال دیگری در مورد آب یا زهکشی دارید، لطفاً همین امروز با ما تماس بگیرید. در اینجا در زهکشی ساحلی، ما برای تمام نیازهای زهکشی شما در دسترس هستیم.