ژنراتور برق اینورتر چگونه کار می کند؟

ژنراتور برق اینورتر چگونه کار می کند؟

که در: انتخاب ژنراتورهای الکتریکی

عملکرد ژنراتورهای الکتریکی اینورتر

ژنراتور برق اینورتر چگونه کار می کند؟

صرفه جویی در انرژی، پایداری و راحتی در ژنراتورهای با سیستم اینورتر، فناوری که توانسته خود را در بازار اسپانیا تثبیت کند، دست به دست هم می دهند، اما بیایید ببینیم این جواهرات فنی معتبر از چه چیزی تشکیل شده است.

ژنراتور برق اینورتر چگونه کار می کند؟, دیزل ژنراتور

ژنراتور برق اینورتر چه چیزی را ارائه می دهد؟

کیفیت برق. یک موج سینوسی عملا کامل با ثبات در ولتاژ و فرکانس نزدیک به 1٪، اعوجاج هارمونیک 1-3٪، کیفیت بهتر حتی از شبکه الکتریکی. این شگفتی ها با اندازه، وزن و سطح سر و صدای بسیار کمتر از هر ژنراتور معمولی دیگر ساخته شده اند.

چه مزایایی نسبت به ژنراتور سنکرون معمولی دارد؟

نسبت اندازه/قدرت اول: وزن: 900 وات = 9 کیلوگرم؛ 1000 وات = 14 کیلوگرم؛ 2000W=20Kg; 3000W=34Kg; 4000 وات = 55 کیلوگرم. میانگین وزن با توجه به مارک ها بین 10 تا 12 کیلوگرم به طور متوسط ​​در هر کیلووات قدرت متفاوت است، ما در مورد ژنراتورهای INVERTER با موتور بنزینی 4 زمانه صحبت می کنیم. وزن یک ژنراتور بنزینی معمولی بین 12 تا 20 کیلوگرم بر کیلووات است.

اندازه:

اولین قالب به نام “چمدان” با یک دسته برای حمل با یک دست وجود دارد. تحت این فرمت ما در تولید کنندگان مختلف مدل هایی از 900 وات تا حتی 3000 وات را خواهیم یافت. در توان های 4000 وات و بالاتر آنها دارای چرخ هایی برای حرکت افقی همراه با یک دسته تاشو هستند که آن را تسهیل می کند. اندازه هر ژنراتور معمولی با سوخت بنزینی حداقل دو برابر اندازه اینورتر است.

سطح نویز 2: با ساخت و ساز آنها عایق صدا تولید می شوند اگرچه در اجرای باز استثناهایی وجود دارد. سطح نویز بین 58 دسی بل (A) و 59 دسی بل (A) است که با بار 50 درصد و در 7 متر اندازه گیری می شود. سطح نویز یک ژنراتور بنزینی معمولی در شرایط آزمایشی یکسان از 70 دسی بل (A) فراتر می رود.

کیفیت سوم انرژی: نوسانات ناپدید می شوند. بین بار خالی و کامل، سیستم INVERTER وظیفه ارائه پایداری بالا در ولتاژ و فرکانس را بر عهده دارد. در ژنراتورهای معمولی، تنها ژنراتورهایی که دارای AVR هستند به ما اجازه می‌دهند که به این شرایط کیفی حتی در شرایط پست نزدیک شویم.

مصرف سوخت چهارم: صرفه جویی در مصرف سوخت بسیار مهم است. میانگین 15-30٪ برای بارهای متغیر که بارهای معمول هستند. ژنراتور INVERTER نرخ چرخش متناسب با توان مورد نیاز را در مقایسه با سرعت غیرقابل تغییری که ژنراتورهای معمولی باید حفظ کنند، اتخاذ می کند.

چگونه کار می کند؟ اجزای یک ژنراتور الکتریکی اینورتر؟

برای درک بهتر ساختار یک ژنراتور اینورتر، با موتور بنزینی 4 T شروع می کنیم. می دانیم که قدرت یک موتور حرارتی از حاصل ضرب گشتاور x سرعت بدست می آید. گشتاور موتور یک مشخصه مرتبط با اندازه آن است که برای درک بهتر آن را ثابت در نظر می گیریم. از سوی دیگر سرعت یک متغیر است. توان حاصل حاصل ضرب هر دو عامل است که از صفر با توقف موتور (سرعت=0) به حداکثر با موتور در محدوده سرعت خود می رود. ژنراتورهای اینورتر دارای یک “شتاب دهنده هوشمند” هستند که به طور خودکار رژیم سرعت لازم را در هر زمان برای مقابله با بارهای متصل انتخاب می کند.

اما در این فرآیند چه اتفاقی برای دینام می افتد. تغییر فرکانس و تغییر ولتاژ در نتیجه تغییر سرعت، نیاز به پردازش دارد تا زمانی که یک ولتاژ و فرکانس دقیق در خروجی به دست آید. این کار در 2 مرحله انجام می شود: اصلاح و ریپل PWM. ساخت دینام با آهنرباهای دائمی با تکنولوژی بالا (نئودیمیم) همراه با ترانزیستورهای IGBT در مراحل ریپل PWM در اجرای آن برای استفاده در ژنراتورهای الکتریکی به بلوغ رسیده است.

خنک‌سازی مجموعه با توربین‌هایی که توسط موتور به حرکت در می‌آیند برقرار می‌شود و به تعادل حرارتی در هر رژیم بار و دمای محیط تا 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بسیار مهم است که ورودی هوای تازه و خروجی هوای گرم در آن تضمین شود. در خارج از منزل اتفاق می افتد در سایر موارد باید با انجام اقدامات لازم از جذب هوای گرم خود جلوگیری کرد.

چه سیستم های شروعی را ترکیب می کنند؟

شروع پس زدن: با طناب نایلونی جمع شونده. همه آنها به طور پیش فرض شامل آن می شوند. برای این کار باید استارت (چوک هوا) را تا زمانی که استارت با موفقیت انجام شود را فعال کرده، سپس آن را به صورت دستی ببندیم.

استارت برقی:

گنجاندن یک باتری و موتور استارت اجازه می دهد تا استارت با استفاده از یک کلید قفل یا با دکمه ای که برای این منظور در نظر گرفته شده است، فعال شود. همچنین لازم است استارت را به صورت دستی برای شروع فعال کنید و پس از موفقیت آمیز بودن استارت آن را حذف کنید.

استارت بی سیم RC (کنترل از راه دور)، یک نوع مهم است که با وجود سیستم قبلی، امکان راه اندازی و توقف از راه دور را نیز فراهم می کند. کیتی که آنها از کارخانه ترکیب می‌کنند شامل یک استارت اتوماتیک (برقی) و کنترل‌های نوع درب گاراژ با باتری برای راه‌اندازی و توقف از راه دور است. محدوده در زمین باز تا 50 متر رایج است،

چه گیرنده هایی را می توانیم وصل کنیم؟

مجاز : نورپردازی از هر نوع. گیرنده های الکترونیکی از هر ماهیت. لوازم برقی: ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، سشوار، مایکروویو، میکسر، قهوه ساز، به شرطی که 50 درصد ذخیره بین آنچه متصل است و حداکثر توان اینورتر باقی بگذاریم، زیرا بسیاری از لوازم الکتریکی دارای موتور هستند.

مجاز نیست: جوشکاری، حتی از نوع اینورتر، رادیال، مته، دریل چکشی، اره مویی و برش چوب، برس برش برقی، پمپ آب. به طور کلی گیرنده های موتوری با استارت مستقیم و جریان پیک قوی.

چه استقلالی دارند؟

ژنراتورهای اینورتر به عنوان ژنراتورهای قابل حمل متناوب S-2 طبقه بندی می شوند. حداکثر دوره خدمات 4 ساعت و پس از آن یک استراحت خنک کننده. مخزن بنزین، استقلال مربوط به میزان بار بدون سوخت‌گیری را محدود می‌کند. در زیر داده های معمولی یک مدل 2000 وات را مشاهده می کنیم: با مخزن 3.6 لیتری:

25% بار: مصرف: 0.4 لیتر در ساعت. استقلال: 9 ساعت

50 درصد بار. میزان مصرف: 0.64 لیتر در ساعت. استقلال: 5.6 ساعت

75 درصد بار. مصرف: 0.83 لیتر در ساعت. استقلال: 4.3 ساعت

استقلال در ساعت نباید با دوره های استفاده اشتباه گرفته شود (سرویس متناوب S-2.)، همیشه به 4 ساعت محدود می شود و پس از آن یک استراحت تا زمانی که دستگاه سرد شود محدود می شود.

به چه تعمیراتی نیاز دارند؟

روغن بسیار مهم اینها موتورهای بنزینی 4 زمانه هستند که روغن را در میل لنگ حمل می کنند و مانند خودروها باید روغن را تعویض کنید. اولین تعویض با موتور جدید در ساعت 20. موارد زیر همیشه بر اساس تعداد ساعاتی که از تغییر قبلی می گذرد تغییر می کند. یک قانون خوب بین 100 تا 120 ساعت است. اکثر مدل ها دارای یک ساعت سنج هستند که اندازه گیری را تسهیل می کند. استفاده از فیلتر روغن برای آنها معمول نیست. از طرف دیگر، اگر یک ایمنی برای سطح پایین روغن را در خود جای دهند که باعث توقف فوری موتور می شود.

فیلتر بنزین: هیچ اتفاق نظری وجود ندارد، برخی کارتریج فیلتر را در لوله بنزین قرار می دهند و برخی دیگر این کار را نمی کنند. با این حال، همه آنها دارای یک سبد صافی در مخزن سوخت هستند که باید بررسی و تمیز شود. درام هایی که برای بنزین استفاده می شوند ممکن است دارای رسوباتی باشند که روی صفحه انباشته می شوند.

فیلتر هوا:

بسیار مهم است، گرفتگی فیلتر باعث ایجاد دود سیاه در اگزوز و نقص موتور می شود، البته مصرف سوخت افزایش نمی یابد. اینکه آیا اجازه تمیز کردن را می دهد یا نیاز به تعویض دارد به برند بستگی دارد. در مورد فرکانس تمیز کردن یا تعویض فیلتر، با تمیزی هوایی که ژنراتور در آن کار می کند تعیین می شود. یک قانون خوب این است که آنها را با تعویض روغن زمان بندی کنید.

از ژنراتورهای اینورتر کجا استفاده کنیم؟

به دلیل قابلیت حمل و نقل فوق العاده و سبک بودن، آنها برای کمپینگ یا انرژی در یک رویداد در فضای باز مانند اسب سواری یا زیارت، کابین های روستایی، کمپینگ در فضای باز یا دریایی، برای قایق های تفریحی ایده آل هستند.

استفاده از ژنراتورها در مکان های باز و دارای تهویه مناسب بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که در بین گازهای احتراق، همه موتورها مقدار مشخصی مونوکسید کربن تولید می کنند، بی رنگ و بی بو اما بسیار خطرناک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *