چه چیزی باعث کاهش قدرت موتور دیزل می شود؟

چه چیزی باعث کاهش قدرت موتور دیزل می شود؟, دیزل ژنراتور

موتورهای دیزلی به دلیل دوام خود در طول چندین مایل شهرت دارند. اما حتی یک موتور دیزلی ممکن است گاهی اوقات با کاهش قدرت مواجه شود، به خصوص زمانی که گرم است یا بار سنگینی را حمل می کند. اگر این اتفاق برای خودروی دیزلی شما می افتد، ممکن است با نوعی تعمیرات دیزلی ، جزئی یا عمده مواجه شوید.

بنابراین چه چیزی باعث از دست دادن قدرت موتور دیزل می شود؟ در اینجا لیستی از پنج علت اصلی آورده شده است:

  1. گرفتگی فیلتر سوخت فیلتر بنزین ناخالصی ها را از سوخت حذف می کند تا از ورود آنها به موتور جلوگیری کند. فیلتر بنزین مسدود شده نمی تواند آلاینده ها را به درستی فیلتر کند.
  2. گرفتگی لوله اگزوز. سیستم اگزوز که از مبدل کاتالیزوری و صدا خفه کن تشکیل شده است، میزان آلودگی تولید شده از دود اگزوز را کاهش می دهد. گرفتگی لوله اگزوز قدرت موتور را کاهش می دهد.
  3. فیلتر هوای کثیف موتورها از ترکیبی از سوخت و هوا برای تولید نیرو استفاده می کنند. همانطور که هوای بیرون از فیلتر عبور می کند، کثیفی، زباله، حشرات و سایر آلاینده ها را می گیرد. اگر فیلتر هوا کثیف باشد، موتور باید برای تولید نیرو بیشتر کار کند.
  4. شمع های کثیف. با گذشت زمان، رسوبات کربن روی شمع‌ها جمع می‌شود که منجر به سوخت نادرست موتور می‌شود.
  5. فشرده سازی کم اگر تراکم سیلندر خیلی کم باشد و نتواند به درستی کار کند، نیروی کمتری از موتور خارج خواهد شد.

در اینجا چند راه حل آسان برای کمک به بازگرداندن نیرو به موتور دیزل شما وجود دارد:

  1. روغن را عوض کنید – روغن می تواند کثیف شده و کارایی خود را در صورت عدم نگهداری منظم از دست بدهد و جریان آن را در موتور سخت تر کند. این می تواند منجر به گرفتگی و مشکلات دیگر شود و باعث می شود موتور برای گردش روغن غلیظ شده سخت تر کار کند. تعویض منظم روغن یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از مشکلات برق است.
  2. از سوخت با کیفیت بالا استفاده کنید – سوخت درجه پایین تر خطر آلودگی بیشتری دارد، بنابراین روی سوخت با بالاترین کیفیت ممکن سرمایه گذاری کنید.
  3. فیلترهای خود را تمیز و/یا تعویض کنید – فیلترهای سوخت و هوا تأثیر زیادی بر نحوه کارکرد موتور شما دارند، بنابراین مطمئن شوید که به طور منظم آنها را تعمیر کنید تا از تجمع و گرفتگی جلوگیری شود. فیلترهای باکیفیت چند دلار اضافی ارزش دارند
  4. مشکلات عجیب را بررسی کنید – اگر موتور دیزل شما عجیب عمل می کند و نمی دانید مشکل چیست، از یک متخصص دیزل کمک بگیرید. این می تواند در زمان و هزینه های مربوط به تعمیرات بزرگتر دیزل در جاده صرفه جویی کند.

آیا می خواهید در مورد عواملی که باعث کاهش قدرت موتور دیزل می شود بیشتر بدانید؟

برای اطلاعات بیشتر در مورد تعمیرات دیزل و تعیین وقت ملاقات با تکنسین های دارای گواهی ASE ما در Auto & Fleet Mechanic تماس بگیرید. فروشگاه خودرو ما با افتخار به ساکنان Modesto، CA و مناطق اطراف آن خدمات ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *