می دانید چه چیزی می تواند باعث روشن نشدن موتور دیزل شود؟

می دانید چه چیزی می تواند باعث روشن نشدن موتور دیزل شود؟, دیزل ژنراتور

تقریباً با وسیله نقلیه دیزلی خود روزهای گرم تابستان را پشت سر گذاشته اید. اما ناگهان روشن کردن موتور دیزل سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود ، اما با این حال شما از تعمیر دیزل می‌ترسید. آیا می‌دانستید که دمای گرم می‌تواند مجموعه‌ای از مشکلات را نسبت به دمای سرد در مورد موتورهای دیزلی ایجاد کند. به عنوان مثال، هوای سرد به درجه متفاوتی از سوخت نیاز دارد، شمع‌ها می‌توانند کربن زیادی را جمع کنند و خراب شوند و روغن سرد و غلیظ شود.

پس چرا یک موتور دیزلی ممکن است در دماهای گرم به سختی روشن شود؟ موارد زیر ممکن است برخی از مسائل باشد که باعث مشکلات شروع می شود:

  • تحویل سوخت
    • زمان انژکتور ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد.
    • ممکن است هوا در سوخت ناشی از نشت در خطوط سوخت یا پمپ ها وجود داشته باشد.
    • ممکن است فیلتر بنزین مسدود شده باشد. این فیلتر بسته به شرایط رانندگی شما باید بین هر 20000 تا 40000 مایل تعویض شود.
    • شاید زمان تعویض پمپ بنزین فرا رسیده باشد.
  • انژکتورهای سوخت – اگر متوجه بیکاری خشن، کاهش قدرت و دود سفید در اگزوز شدید، ممکن است انژکتورهای شما کثیف شده باشند. دود سیاه در اگزوز می تواند نشان دهنده نشتی انژکتور باشد.
  • سوخت آلوده – سوخت دیزل محیطی ایده آل برای برخی از باکتری ها است. هر چه دمای بیرون گرمتر باشد، باکتری ها سریعتر رشد می کنند. اگر متوجه بوی سولفوریک یا پوشش سیاه یا سبز در مخزن سوخت شدید، آن را تخلیه کرده و با یک بیوساید تمیز کنید. خطوط سوخت و پمپ تزریق نیز ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. دفعه بعد که باک سوخت را دوباره پر می کنید، کمی بیشتر بیوسید اضافه کنید تا از تشکیل باکتری جلوگیری کنید.
  • رسوبات لجن – رسوبات روغن کثیف در بلوک و خطوط موتور جمع شده است.

نکته ای که باید به خاطر بسپارید:

حدس نزنید که علت مشکلات راه اندازی شما چیست، اما از تکنسین تعمیرات دیزل خبره خود بخواهید که موتور شما را برای کدهای مشکل اسکن کند که می تواند به شناسایی علت اصلی کمک کند. برخی از تعمیرات دیزل ممکن است ساده و کم هزینه باشد، مانند تعویض فیلتر کثیف. سایر تعمیرات مانند تعویض انژکتورها ممکن است پرهزینه و زمان بر باشد.

آیا نمی دانید چه چیزی می تواند باعث روشن نشدن موتور دیزل شود؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد تعمیرات دیزل و تعیین وقت ملاقات با تکنسین های دارای گواهی ASE ما در Auto & Fleet Mechanic تماس بگیرید. فروشگاه خودرو ما با افتخار به ساکنان Modesto، CA و مناطق اطراف آن خدمات ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *