چه چیزی باعث از دست دادن قدرت موتور دیزل می شود

چه چیزی باعث از دست دادن قدرت موتور دیزل می شود

چه چیزی باعث از دست دادن قدرت موتور دیزل می شود, دیزل ژنراتور

موتورهای دیزلی به دلیل توانایی های طولانی مدت خود در سفرهای طولانی، چه برای موتورهای صنعتی و چه برای موتورهای دریایی، شناخته شده اند. اما حتی یک موتور دیزل ممکن است گاهی اوقات با مشکل قدرت مواجه شود. ممکن است متوجه شوید که موتور دیزل شما وقتی داغ است یا مثلاً در زیر بار است، قدرت خود را از دست می دهد. اگر موتور دیزل شما دچار افت ناگهانی قدرت شود، چندین عامل مختلف می‌توانند باعث این مشکل شوند.

1. فیلتر سوخت مسدود شده است

فیلتر بنزین ناخالصی ها را از گاز خارج می کند تا به داخل موتور راه پیدا نکنند. اگر فیلتر بنزین مسدود شده باشد، نمی‌تواند به درستی آلاینده‌ها را فیلتر کند، که باعث می‌شود موتور در نهایت قدرت خود را از دست بدهد.

چه چیزی باعث از دست دادن قدرت موتور دیزل می شود, دیزل ژنراتور Doosan چه چیزی باعث از دست دادن قدرت موتور دیزل می شود, دیزل ژنراتور

2. گرفتگی لوله اگزوز

سیستم اگزوز که از مبدل کاتالیزوری و صدا خفه کن تشکیل شده است، میزان آلودگی تولید شده از دود اگزوز را کاهش می دهد. اگر لوله دچار گرفتگی شود، قدرت موتور ضعیف می شود.

3. فیلتر هوای کثیف

موتورها از ترکیبی از بنزین و هوا برای تولید نیرو استفاده می کنند. هوای وارد شده از بیرون از فیلتر عبور می کند تا از آلودگی، زباله، حشرات و سایر آلاینده ها جلوگیری کند. اگر فیلتر هوا برای مدتی تمیز یا تعویض نشده باشد، از تولید نیروی کافی موتور جلوگیری می کند.

راه حل هایی برای کاهش قدرت موتور دیزل

اگر موتور دیزل شما در حال کاهش قدرت است، چند راه حل وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

1. روغن را عوض کنید: روغن اگر به طور منظم نگهداری نشود، ممکن است تیره شود، که حرکت در موتور را دشوارتر می کند. این می تواند منجر به گرفتگی و مشکلات کلی سیستم شما شود. علاوه بر این، موتور شما به قدرت بیشتری برای حرکت روغن غلیظ شده نیاز دارد. تعویض منظم روغن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رسیدگی به مشکلات برق است.

2. استفاده از سوخت با کیفیت بالا: سوخت درجه پایین تر خطر آلودگی بیشتری دارد، بنابراین سرمایه گذاری در بهترین سوخت ممکن می تواند ارزشمند باشد.

3. فیلترهای خود را تمیز و/یا تعویض کنید: از آنجایی که فیلترهای سوخت و هوا می توانند تأثیر زیادی بر نحوه کارکرد موتور شما داشته باشند، حتماً آنها را به طور منظم بررسی و سرویس کنید تا از تجمع و گرفتگی جلوگیری شود. این نیز موردی است که استفاده از یک فیلتر با کیفیت بالا ارزش سرمایه گذاری را دارد.

4. آن را بررسی کنید: اگر مطمئن نیستید که مشکل چیست، در بررسی آن تردید نکنید. کمک گرفتن از یک متخصص می‌تواند در زمان و هزینه‌های مقابله با یک مشکل بزرگ‌تر صرفه‌جویی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *