چه اتفاقی می افتد وقتی شما سیفون توالت را میکشید

امروز، ما در مورد آنچه که هنگام شستشوی شما اتفاق می افتد صحبت می کنیم. می‌دانم، این فرآیند به‌خصوص لذت‌بخشی نیست، اما چیزی است که تعداد کمی از مردم آن را درک می‌کنند. مانند همه انواع دفع زباله، ما اغلب به این فکر نمی کنیم که فاضلاب ما کجا می رود یا به کجا ختم می شود. دوشاخه را می‌کشیم یا توالت را بدون فکر کردن می‌کشیم. امروز نه. امروز روزی است که متوجه می‌شوید وقتی فلاش می‌شوید چه اتفاقی می‌افتد.

درباره شرکت های فاضلاب

شرکت های فاضلاب در انگلستان وظیفه مهمی برای حذف و تصفیه موثر فاضلاب کشورمان دارند. هنگامی که آب را شستشو می دهید، پساب شما در یک سفر طولانی از طریق فاضلاب می رود و از مجموعه ای از مراحل تصفیه عبور می کند، قبل از اینکه به طور ایمن به محیط بازگردانده شود. فکر کردم بد نیست شما را به سفر مجازی ببرم تا بتوانید بفهمید فاضلاب شما به کجا ختم می شود. مراحل در زیر مشخص شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

اول، شما فلاش

اولین مرحله این فرآیند با شستشوی توالت همراه است. فاضلاب شما به فاضلاب اصلی می ریزد، که معمولاً خط لوله بزرگی است که در زیر جاده یافت می شود. سپس از میان لوله‌ها عبور می‌کند که معمولاً با پیوستن و انتقال فاضلاب به مرحله بعدی بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند.

مرحله قبل از درمان

این مرحله اول است و شامل غربالگری فاضلاب و حذف زباله های بزرگ از جمله اقلام بهداشتی، برگ، کهنه، دستمال مرطوب و غیره است، زیرا این مواد زیست تخریب پذیر نیستند. این فرآیند همچنین شامل حذف شن و ماسه است که برداشته شده و به سایت های دفن زباله فرستاده می شود. برای از بین بردن تمام زباله ها، فاضلاب از طریق یک غربال بزرگ عبور می کند. همه چیزهایی که نباید در زهکشی ریخته می شدند در فرآیند غربالگری به دام می افتند.

تصفیه فاضلاب اولیه

مرحله بعدی به عنوان مرحله نشست نامیده می شود که طی آن فاضلاب به مخازن نشست بزرگ برای جداسازی مایعات و جامدات منتقل می شود. در این مرحله، خراش‌ها بسیار آهسته در مخازن حرکت می‌کنند و لجن جمع‌آوری‌شده را به یک خروجی در وسط فشار می‌دهند، جایی که می‌توان از آن به عنوان کود استفاده کرد، کمپوست کرد یا به مخازن هضم بی‌هوازی فرستاد تا متان را برای آتش‌نشانی نیروگاه‌ها ایجاد کند. آب از بالا جریان می یابد و به مرحله بعدی فرآیند می رود.

چه اتفاقی می افتد وقتی شما سیفون توالت را میکشید

درمان ثانویه – هوادهی

این مرحله شامل وارد کردن اکسیژن به فاضلاب برای کمک به باکتری ها در تجزیه مواد آلی موجود در پارک مایع فاضلاب است. اکسیژنی که به فاضلاب پمپ می شود، باکتری های “دوست” را تشویق می کند تا باکتری های خطرناک را مصرف کنند. فرآیند هوادهی همچنین مقدار سایر آلاینده‌ها و غیره را کاهش می‌دهد و کیفیت حاصل معمولاً برای رهاسازی به یک جریان آب ایمن در نظر گرفته می‌شود. این فرآیند به طور قابل توجهی موفقیت آمیز است و بسیاری از موجودات خطرناک را از بین می برد.

مرحله نهایی درمان

مرحله نهایی درمان شامل تصفیه سوم و شامل یک مرحله هوازی بیشتر است که به دنبال آن یک مرحله تخلیه اکسیژن برای کاهش نیتروژن و فسفر انجام می شود. این مرحله همچنین، بسته به کارخانه تصفیه، می‌تواند شامل استفاده از نور ماوراء بنفش، کلرزنی یا ازن برای حذف باکتری‌ها یا ویروس‌های باقی‌مانده باشد.

برگشت به طبیعت

در این مرحله، آب باقیمانده به اندازه کافی تمیز است که به رودخانه ها یا اقیانوس ها فرستاده می شود، جایی که بخشی از اکوسیستم می شود. در برخی موارد، آبی که به محیط بازگردانده می‌شود، باعث بهبود کیفیت آب در رودخانه‌ها و نهرها می‌شود و به حفظ سلامت آنها کمک می‌کند. کیفیت این فاضلاب تمیز شده کاملاً توسط آژانس محیط زیست و منابع طبیعی ولز تنظیم می شود و همه شرکت ها در آزمایشات خود بسیار دقیق هستند تا اطمینان حاصل کنند که استانداردهای فوق العاده بالا را رعایت می کند.

در نهایت، این آبی که دوباره به طبیعت رها می شود، ابرها را تشکیل می دهد، به صورت باران می بارد و مقداری از آن راه خود را به آبرسانی می یابد که در آنجا تصفیه می شود و احتمالاً از شیر آشپزخانه شما خارج می شود!

کلمات پایانی

امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و به شما اطلاعاتی در مورد تصفیه فاضلاب و فاضلاب داده باشد. حالا، شاید وقتی آب می کشید، فکر کنید که آب کجا می رود. یا ممکن است دوباره از نوشیدن آب منصرف شوید. در هر صورت، امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد. برای اطلاعات بیشتر، یا برای کمک در مورد زهکشی های خود، با Coast Drains تماس بگیرید. ما در تمام امور زهکشی حرفه ای هستیم و می توانیم به هر سوالی پاسخ دهیم و هر مشکلی را که ممکن است داشته باشید برطرف کنیم. امروز با ما تماس بگیرید!