تابلو کنترل سنکرون

تکنیک هماهنگ کردن خروجی دو یا چند ژنراتور متصل به یک شبکه الکتریکی به عنوان همگام سازی ژنراتور شناخته می شود . این روش مستلزم تغییر فاز و فرکانس ژنراتورها است به طوری که خروجی های آنها هماهنگ شده و می توان بدون ایجاد اختلال در سیستم قدرت ترکیب شود. روش مرسوم همگام سازی ژنراتورها از سیستم های کنترل پیچیده ای استفاده می کند که می تواند فاز و فرکانس ژنراتورها را ردیابی کند و تنظیمات لازم را برای حفظ همگام سازی انجام دهد.

ویژگی های پانل همگام سازی ژنراتور

یک پانل همگام سازی ژنراتور معمولاً دارای ویژگی های مهم زیر است:

  1. مترهای مقایسه فاز: با استفاده از این مترها، اپراتور ممکن است فاز ژنراتورهای همگام را بررسی کند تا قبل از اتصال به شبکه، از قرار گرفتن آنها در فاز مناسب اطمینان حاصل کند.
  2. فرکانس متر: قبل از اتصال ژنراتورها به شبکه، اپراتور می تواند از این مترها برای مقایسه فرکانس ژنراتورهای در حال هماهنگ سازی استفاده کند تا مطمئن شود که آنها در فرکانس یکسان کار می کنند.
  3. سوئیچ های همگام سازی: با کمک این سوئیچ ها اپراتور ژنراتورها می تواند در صورت نیاز آنها را از شبکه متصل و جدا کند.
  4. تنظیم کننده های ولتاژ خودکار: قبل از اینکه ژنراتورهای همگام به شبکه متصل شوند، این رگولاتورها مطمئن شوند که ولتاژ در محدوده مورد نیاز است.
  5. کنترل‌های اشتراک بار: این کنترل‌ها اپراتور را قادر می‌سازد تا بار را در سرتاسر ژنراتورهای هماهنگ شده متعادل کند و از عملکرد مؤثر و کارآمد آنها اطمینان حاصل کند.
  6. هشدارها و نشانگرها: این ابزارها به اپراتور در مورد هر گونه مشکل یا مشکلی که ممکن است در طول فرآیند همگام‌سازی ایجاد شود، توصیه می‌کنند و اطلاعاتی را در مورد وضعیت ژنراتورها ارائه می‌دهند.
  7. مدارهای حفاظت و کنترل: این مدارها به محافظت از ژنراتورهای سیستم قدرت در برابر آسیب کمک می کنند و کنترل همگام سازی را می دهند.

اصول عملیاتی

همگام سازی ژنراتور با مقایسه فاز و فرکانس ژنراتورهایی که باید همگام شوند و سپس اصلاح آنها در صورت لزوم برای تراز کردن آنها انجام می شود. به منظور اندازه گیری فاز و فرکانس ژنراتورها و همچنین بررسی اینکه ولتاژ آنها در محدوده مشخص شده است، در این روش معمولاً از متر مقایسه فاز، فرکانس متر و تنظیم کننده های ولتاژ اتوماتیک استفاده می شود.

پس از همگام سازی فاز و فرکانس ژنراتورها می توان از کلیدهای همگام سازی برای اتصال ژنراتورها به شبکه مشترک استفاده کرد. اکنون می توان از کنترل های اشتراک بار برای توزیع یکنواخت بار بین ژنراتورها استفاده کرد و تضمین کرد که آنها با موفقیت و کارآمد کار می کنند.

به منظور کنترل فرآیند همگام سازی و محافظت از ژنراتورها و سیستم قدرت از آسیب، مدارهای حفاظت و کنترل نیز استفاده می شود. هشدارها و نشانگرها برای اطلاع رسانی به اپراتور در مورد هرگونه مشکل یا مشکلی که ممکن است در طول فرآیند همگام سازی ایجاد شود و به روز رسانی در مورد وضعیت ژنراتورها استفاده می شود. ادامه مطلب را بخوانید .

تابلوهای پانل همگام سازی ژنراتور

تابلوهای پانل همگام سازی ژنراتور چیست؟

تابلوهای پانل همگام سازی ژنراتور برای برآوردن نیازهای سیستم قدرت در مناطق مسکونی و تجاری استفاده می شود. این عملکردها با عملکردهای اتوماتیک یا دستی در یک یا چند ژنراتور یا قطع کننده ادغام می شوند.

تابلوی پانل همگام سازی ژنراتور که به عنوان تعویض موازی نیز شناخته می شود، ابزاری برای همگام سازی و موازی سازی چندین ژنراتور با اندازه های مشابه یا متفاوت در یک گذرگاه مشترک فراهم می کند. برخی از مزایای تابلوهای پانل همگام سازی ژنراتور عبارتند از: قابلیت اطمینان، افزونگی، انعطاف پذیری، قابلیت نگهداری و اقتصاد.

تابلوهای پنل همگام سازی ژنراتور برای چه مواردی استفاده می شوند؟

یک برد پانل همگام سازی ژنراتور بر روی چیزی جز یک سیستم قطع خودکار برق کار نمی کند. در صورتی که منبع تغذیه اصلی در یک یا همه فازها قطع شود، به ژنراتورها اجازه راه اندازی مجدد می دهد.

بار به طور مداوم توسط واحدهای سهم بار در سیستم کنترل می شود تا از هرگونه عدم تعادل بار جلوگیری شود. به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت زمانی که تقاضای بار کمتری وجود دارد، یک یا دو ژنراتور به طور خودکار خاموش می شوند و عملکرد کل جریان را افزایش می دهند. هنگامی که سیستم متوجه شد که تقاضا دوباره در حال افزایش است، به راه اندازی مجدد ژنراتور دوم و ژنراتور سوم ادامه می دهد. سپس منبع تغذیه آنها هماهنگ شده و دوباره به بار وصل می شود.

چرا تابلوهای پانل همگام سازی ژنراتور ECS را انتخاب کنید ؟

ECS به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو پانل های همگام سازی ژنراتور ، همیشه معتقد است که جدیدترین فناوری همراه با بهترین عناصر طراحی و دوام را به مشتریان خود ارائه می دهد. راز موفقیت ما در این واقعیت نهفته است که علیرغم اطمینان از قیمت مناسب برای همه مشتریان، هرگز کیفیت محصولات خود را به خطر نینداخته ایم.

تابلوهای پانل همگام سازی ژنراتور جدید ما به راحتی قابل نگهداری هستند و سرویس آنها را می توان بدون هیچ مشکلی انجام داد. علاوه بر این، اینها بسیار بادوام هستند و عملکرد مطلوبی دارند. وقتی محصولی را از فروشگاه ما خریداری می کنید، به طور خودکار پول خود را به ما اعتماد می کنید و ما هرگز شما را ناامید نمی کنیم. این قول ماست!

طیف وسیعی از تابلوهای پانل همگام سازی ژنراتور را که برای برآورده کردن نیازهای تامین بار و تعادل بار شما در مناطق مسکونی و تجاری طراحی شده اند، امتحان کنید. ما به عنوان تولید کننده پیشرو این محصولات در منطقه، قول می دهیم که کیفیت ما در هیچ جای دیگری قابل مقایسه نیست.

ویژگی های کلیدی تابلوهای پانل همگام سازی ژنراتور

در اینجا ویژگی های کلیدی تابلوهای پانل همگام سازی ژنراتور ما آمده است:

  • سیستم 3 یا 4 قطبی در صورت نیاز
  • ترکیبات مختلف انتقال بار توسط ACB، MCCB یا کنتاکتور
  • کلاس حفاظت تا IP 65
  • اشتراک بار/ریزش بار
  • همگام سازی خودکار و دستی
  • کارخانه ساخته شده به مشخصات مشتری
  • رتبه بندی تا 10000A
  • عملکردهای کنترلی موجود برای نظارت بر موتور، دوره‌های گرم کردن و خنک‌کردن، خاموش شدن اضطراری، کنترل راه‌اندازی چندباره موتور، اجرای تست موتور
  • می توان با استفاده از ماژول های ارتباطی اضافی، از راه دور نظارت کرد و کار کرد