پمپ عسل کش دستی

پمپ عسل کش یا پمپ های تخلیه عسل یکی از ساده ترین و کاربردی ترین پمپ های صنعتی هستند. ساختار این نوع پمپ ها از لحاظ شکل ظاهری و نحوه عملکرد بسیار ساده است. این پمپ ها از طریق انرژی برق و یا سیستم پنوماتیک، قادرند سیالات با ماهیت شیمیایی مختلف را از داخل مخازن و عسل ها به سمت بیرون هدایت کنند. در حال حاضر با توجه به نیاز صنایع استفاده از پمپ های صنعتی و همچنین بسته بندی سیالات شیمیایی داخل عسل ها و مخازن، نیاز به استفاده از انواع مدل های پمپ عسل کش، یک ضرورت محسوب می‌شود. این پمپ ها در موارد مختلف و کاربردهای متنوع، مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ عسل کش از مواد فولاد ضد زنگ، پلاستیک ها، پلی پروپیلن و غیره ساخته می‌شوند.


کاربرد پمپ عسل کش

مدل های مختلف پمپ عسل کش، پمپ های دستی، پمپ های آزمایشگاهی، پمپ مخصوص انتقال سیالات، روغن ها، مشتقات نفتی، فراورده های صنعتی و … مورد استفاده قرار می گیرند. این پمپ به داخل ورودی عسل قرار داده می شود و از طریق دسته مخصوص یا سیستم مکش، سیال درون مشکل را به بیرون هدایت می کند. انتخاب هر یک از مدل های این پمپ های صنعتی با توجه به ویسکوزیه و حجم سیال درون عسل در یک توان عملیاتی انتخاب می گردد.

پمپ عسل کش با مواد پلیمری

پمپ عسل کش پلی پروپیلن یا ساخته شده از پلی تترافلوئورواتیلن، پمپ هایی با لوله تخلیه سخت و ثابت هستند که قادر است سیالات را با سرعت بالا از کانال ها، مخازن و عسل ها خارج کند. این پمپ برای سیالات اسیدی، قلیایی و انواع شوینده ها با خورندگی بالا به کار می رود. تجهیزات پمپ تخلیه عسل که از مواد پلیمری ساخته شده است، امکان برگشت سیال به داخل باشگاه را حذف می کند.

پمپ عسل کش ساخته شده از فولاد ضد زنگ

ساختار پمپ عسل کش که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است، مشابه با نمونه قبلی می باشد. لوله تخلیه داخل عسل قرار داده می شود و امکان برگشت سیال به داخل عسل وجود ندارد. نمایی از یک پمپ فولادی را در شکل زیر مشاهده می کنید:

انواع پمپ عسل کش به صورت دستی

پمپ های عسل کش که به صورت دستی، سیالات را از داخل یک مخزن به بیرون هدایت می کنند، یکی از ساده ترین پمپ های تخلیه مخازن هستند. این پمپ ها برای حجم ۲۵ تا ۲۰۰ میلی لیتر طراحی شده اند. لوله مکنده، داخل مخزن قرار می گیرد و از طریق دسته، سیال به بیرون هدایت می‌شود. استفاده از این نوع پمپ های ساده، هزینه‌ها را کاهش داده و برای استخراج سیالات با مقادیر کم، مناسب است. هزینه نگهداری از این پمپ ها بسیار اندک می باشد.

مزایای استفاده از انواع پمپ عسل کش

  • قابلیت استفاده متناسب با ماهیت شیمیایی سیالات مختلف در صنایع
  • ساختار ساده- قیمت مناسب
  • سهولت کار با پمپ ها
  • عدم ایجاد خطر برای اپراتور
  • قابلیت جداسازی قطعات دستگاه
  • قابلیت استفاده برای مخازن با حجم مختلف
  • گستردگی طراحی انواع پمپ

درام پمپ بشکه کش ضد انفجار و ارتینگ

پمپ بشکه درام جهت روغن استفاده کم
پمپ بشکه درام جهت روغن استفاده کم
درام پمپ بشکه کش دستی گازوئیل
درام پمپ بشکه کش دستی گازوئیل


خرید پمپ عسل کش

تمام صنایعی که به نوعی در حوزه خرید و فروش یا مصرف انواع سیالات در عسل ها و مخازن فعالیت دارند، به خرید پمپ عسل کش نیاز پیدا خواهند کرد.

خرده فروشی مواد شیمیایی برای فروش برخی سیالات نظیر حلال ها در مقادیر کمتر از ۱۰۰۰ میلی لیتر، نیاز به استفاده از انواع پمپ های کاربردی دارند.

بنابراین، امکان خرید پمپ های عسل کش به صورت اینترنتی و از طریق وبسایت های فروشگاهی نیز امکان پذیر است.