نصب و راه اندازی موتورهای الکتریکی

نصب و راه اندازی موتورهای الکتریکی

Lucie Hodkova چک لیستی از چیزهایی که باید هنگام کار با موتورهای جدید به خاطر بسپارید ارائه می دهد.

موتورها اسب‌های کار صنعت هستند، آن‌قدر رایج هستند که اغلب آنها را بدیهی می‌دانند. اکنون، با رشد اقتصاد جهانی و ورود مقررات جدید در مورد بهره وری انرژی، بسیاری از کاربران در چند سال آینده موتورهای جدیدی را نصب خواهند کرد.

1. در مورد انتخاب موتورهای جدید مشاوره تخصصی دریافت کنید، حتی اگر انتخاب ساده ای به نظر برسد. اگر در نظر دارید جایگزینی مشابه با مشابه داشته باشید، قانون جدید در مورد بهره وری انرژی و ایمنی به این معنی است که ممکن است به نوع دیگری از موتور نیاز داشته باشید. شاید ارزش بررسی گزینه‌های یاتاقان‌های بزرگ، روان‌کننده‌های خاص، موتور دو سرعته یا سایر انواع موتورهای استاندارد را داشته باشد.

2. از یک تامین کننده معتبر استفاده کنید. این امر تحویل به موقع، مشخصات صحیح و محصول با کیفیت را تضمین می کند. شایان ذکر است که اگر قیمت یک موتور بیش از حد خوب باشد که درست نباشد، احتمالاً چیزی – چه کیفیت و چه خدمات – آسیب خواهد دید.

3. در گذشته OEM ها می توانستند با موتورهای ارزان قیمت کنار بیایند، تا زمانی که در طول دوره گارانتی دوام می آوردند! اما بیشتر جهان از آنجا حرکت کرده اند – اگر موتوری در حال حاضر از کار بیفتد، OEM ممکن است با ادعای قانونی برای از دست دادن تولید روبرو شود.

4. هنگامی که موتور شما تحویل داده شد، آن را برای علائم آسیب بررسی کنید. چیزی که ظاهراً بی اهمیت است، مانند رنگ خراشیده یا بسته بندی آسیب دیده، ممکن است نشان دهنده مشکلات داخلی بزرگتر باشد. می‌توانید شفت را بچرخانید تا مطمئن شوید که مستقیم و آزاد است، بررسی کنید که روغن‌کاری در جای خود قرار دارد (موتورهای کوچکتر) یا جداگانه (موتورهای بزرگتر) ارائه شده است. ممکن است موتور برای مدتی در قفسه انبار قرار داشته باشد، بنابراین به دنبال علائم زنگ زدگی، خوردگی، کثیفی، رطوبت باشید. سیم پیچ ها و عایق را بازرسی کنید، به دنبال آسیب و ناهماهنگی باشید.

5. همچنین هنگام تحویل، صفحه دیگ بخار و مدارک و برچسب های چسبانده شده به موتور را بررسی کنید تا مطمئن شوید دقیقاً همان چیزی را که سفارش داده اید دریافت کرده اید. اسناد ممکن است شامل یادداشت هایی در مورد نصب، تعمیر و نگهداری، یک فاکتور، نقشه های فنی و غیره باشد

این موارد معمولاً مهم هستند و نباید دور ریخته شوند.

6. موتورهای بزرگتر اغلب به صورت جزئی یا به طور کامل جدا می شوند. بررسی کنید که تمام قطعات را دریافت کرده اید و به درستی روی هم قرار گرفته اند.

7. اگر قرار نیست موتور را فوراً نصب کنید، مطمئن شوید که مکانی امن، مطمئن و خشک برای نگهداری آن دارید.

8. بیشتر موتورها سنگین تر از آن چیزی هستند که به نظر می رسند، بنابراین با احتیاط از آنها استفاده کنید یا خطر آسیب دیدگی داشته باشید. با آنها محترمانه رفتار کنید: در صورت ضربه خوردن یا افتادن، ممکن است شفت یا یاتاقان‌ها به هم نخورد، سیم‌پیچ‌ها آسیب ببینند یا بدنه آن ترک بخورد. در صورت وجود از پیچ های بالابر استفاده کنید. اگر موتور به عنوان بخشی از یک سیستم بزرگتر تحویل داده می شود (یعنی دارای یک بار متصل است) مطمئن شوید که آن را به گونه ای بلند کنید که تمام وزن آنها تحمل شود.

9. وقتی نوبت به نصب موتور می رسد، باید مطمئن شوید که به درستی نصب شده است و پیچ های نگهدارنده محکم هستند. همچنین باید روانکاری، تراز و اتصالات الکتریکی را، هر کدام چند بار بررسی کنید. تمرین خوبی است که عقب بایستید و نگاه کنید – آیا موتور اندازه مناسبی دارد؟ به نظر می رسد همه چیز به درستی وصل شده است؟ مهره ها و پیچ ها همگی سفت شده اند؟ آیا ذره ای باقی مانده است، به خصوص مهره، پیچ و مهره، واشر یا سایر قطعات به ظاهر بی اهمیت؟

10. در مرحله بعد باید توجه خود را به ماشین آلات محرک – چرخ دنده ها، تسمه ها، کوپلینگ ها معطوف کنید. آیا همه اینها درست به نظر می رسند؟ تنش ها و ترازها را بررسی کنید. با شروع از موتور، هر یک از اجزای پیشرانه را به نوبه خود مرور کنید، بررسی کنید که هنگام چرخش چه اتفاقی می افتد، بررسی کنید که ایمن است، چرخش آزاد است، قرار نیست چیزی را خراب کند و غیره.

11. بررسی کنید، دو بار و سه بار بررسی کنید که تمام محافظ ها و تجهیزات ایمنی در جای خود قرار دارند و ایمن هستند.

12. قبل از راه اندازی تمام استانداردها و مقررات ایمنی مربوطه را اجرا کنید. همچنین، مطمئن شوید که همه پرسنل در راه اندازی اولیه کاملاً واضح هستند، فقط در صورتی که بخشی از آن خارج شود!

13. محیط های صنعتی می توانند خشن باشند، اما همیشه سعی کنید مکانی تمیز، خشک و خنک برای موتورها پیدا کنید.

14. بیشتر موتورها برای اهداف ایمنی در داخل یک محفظه کار خواهند کرد. در صنعت، محفظه های قفس سیمی محبوب هستند زیرا گرما را در اطراف موتور به دام نمی اندازند، اما اگر محیط عمومی مرطوب یا کثیف باشد ممکن است به یک محفظه جامد نیاز باشد و ممکن است نیاز به آرایش خنک کننده داشته باشد. در مورد تعمیر و نگهداری، محفظه ها باید یا قابل جابجایی باشند یا به اندازه کافی بزرگ باشند تا امکان دسترسی کافی را فراهم کنند.

15. باید توجه داشت که موتورها می توانند جرقه بزنند، بنابراین باید از مواد قابل احتراق مانند گرد و غبار (ته نشین شده و معلق در هوا)، پرز، کاغذ، منسوجات و روغن ها جدا شوند. (این لزوماً مانع از نصب موتورها بر روی سکوها یا کف چوبی نمی شود.)

16. موتورها گرما تولید می کنند که باید مدیریت شود. بسیاری از انواع موتورها دارای پره های خنک کننده هستند، برخی دیگر دارای یک فن یکپارچه با کشش اجباری هستند (و پوششی که نباید آسیب ببیند). موتورهای بزرگتر ممکن است به تهویه اضافی یا حتی خنک کننده آب نیاز داشته باشند. هر اندازه که باشد، اگر یک موتور در یک فضای محدود باشد، گرما می تواند تا سطوح بالقوه خطرناک افزایش یابد. موتور دارای حداکثر دمای کار ایمن مشخص شده است که باید مشخص و رعایت شود.

17. اگر محیط کار به طور دائم یا متناوب مرطوب باشد، موتور نیاز به محافظت دارد. رطوبت احتمالا جرقه را تشویق می کند، می تواند قطعات فلزی را زنگ بزند و به قطعات غیر فلزی آسیب برساند.

18. برخی از موتورها باید در مکانهای مستعد در فضای باز یا مستعد رطوبت نصب شوند و ممکن است برای جلوگیری از مشکلات رطوبتی یا عایق چکه ای به شکل پوشش سقفی لازم باشد که گرم کننده های فضایی تهیه شوند.

19. موتورهای دریایی و ساحلی عمر بسیار سختی دارند و موتورهای مشخصات دریایی تنها راه حل واقعی هستند.

20. یک محیط کاری گرم (بالاتر از 40 درجه سانتیگراد) بر عایق موتور تأثیر می گذارد و در نتیجه دوره نگهداری آن – و احتمالاً عمر کاری کلی آن را کوتاه می کند. از این رو، تأسیسات سرمایشی را می توان به عنوان یک سرمایه گذاری مقرون به صرفه در نظر گرفت.

21. نصب های صلب برای حداقل لرزش و تراز مناسب بین موتور و بار ضروری هستند. موتورهای کوچکتر اغلب در داخل ماشین نصب می شوند و به نصب های ضد لرزش نیاز دارند. موتورهای بزرگتر ممکن است به صورت لغزنده نصب شوند و بزرگترین موتورها اغلب مستقیماً روی یک پایه بتنی نصب می شوند. در همه موارد، هر دو بار استاتیک و دینامیک باید برای نصب ایمن و ایمن در نظر گرفته شوند.

22. پایه موتور نیز باید دقیق باشد، با تراز دقیق با بار.

23. اتصالات الکتریکی به موتورها به طور کامل در استانداردهای بین المللی مشخص شده است و باید به طور کامل رعایت شود. آزمایش ویژگی های عرضه در نقطه استفاده، تمرین خوبی است. و مدارک باید مشخصات دقیق اتصال را برای هر موتور ارائه کند.

24. بررسی اینکه از مشخصات صحیح کابل ها استفاده شده است مهم است. کابل‌های با مشخصات بالا بسیار گران‌تر از کابل‌های «استاندارد» هستند، اما وسوسه نشوید که خراب شوند، زیرا خرابی می‌تواند فاجعه‌بار باشد.

25. در نهایت، همیشه ارزش دارد که نصب هر موتور توسط حداقل یک مهندس واجد شرایط بررسی شود. این نباید برای مهندس نصب کننده تحقیرآمیز تلقی شود، بلکه باید به عنوان یک بررسی مضاعف معقول، معقول، ارزان و مؤثر تلقی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *