میکسر دور کند

اجزای میکسر دور کند

  • الکتروموتور
  • گیربکس یا ساختار تسمه ای
  • شفت پهن
  • پروانه بزرگ

جنس پروانه در میکسر دور کند

در میکسر دور کند معمولا انتخاب جنس و ساختار پروانه خیلی نسبت به میکسر دور تند متفاوت است. در برخی موارد حتی میکسر با پروانه چوبی بزرگ بصورت صفحات عمودی استفاده میشود.

dynamic

 

اولین و بزرگترین تولید کننده میکسرهای داینامیک و استاتیک در ایران

در تمام صنایعی که با مواد مختلف سروکار دارند ، یکی از مهمترین عملیاتی که در برخی از فرآیند ها باید بر روی مواد صورت پذیرد ، عمل اختلاط می¬باشد . بطور کلی MIX یا اختلاط یعنی به حرکت درآوردن مواد اولیه به نحوی که ناهمگنی آن در یک فضای مشخص کاهش یابد . با شناخت صنایعی که نیازمند اختلاط هستند می¬توان به اهمیت و لزوم کاربرد میکسرها واقف شد . برخی از این صنایع عبارتند از :
{ صنعت تصفیه آب و فاضلاب، صنایع پزشکی ، صنایع کشاورزی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی، صنایع بیوتکنولوژی فرآیند پلیمر، صنایع رنگ و پرداخت اتومبیل، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع غذایی، صنایع مخمر سازی و کاغذ، صنایع استخراج مواد معدنی، صنایع ساختمانی و عمرانی }

بطور کلی میکسرها به دو گروه دینامیک و استاتیک تقسیم می شوند

استفاده از میکسرهای دینامیکی در وسل ها می تواند برای فرآیند های پیوسته ، ناپیوسته و پیوسته بازخورد ، مورد استفاده قرار گیرد .

در این فرآیندها یک اختلاط خوب دارای اهمیت بسزایی می باشد ، چرا که باعث کاهش هزینه و راهبری ، افزایش بازده پروسه و در نهایت باعث افزایش سود دهی می گردد .

استفاده از میکسرهای میکسرهای استاتیک در بسیاری صنایع ، اختلاط در وسل ها و مخازن انجام می¬گیرد .

با این وجود برخی از اختلاط¬ها می تواند در لوله ها صورت پذیرد . به عبارت دیگر می توان در شرایط خاص ، لوله ها را به وسل ها تبدیل نمود .

در بسیاری از کاربردها ، خطوط لوله (مخصوصاً در شرایطی که به استاتیک میکسر مجهز شده باشد) مکان بسیار خوب و اقتصادی برای انجام فرآیند¬های شیمیایی خواهد بود . این مورد مخصوصاً زمانی که اختلاط سریع و پرهیز از ماند مدنظر باشد حائز اهمیت است . برای مثال پلیمرهای مذاب با گذشت زمان چنین حالتی دارند.

جنس اجزای اصلی :

جنس فانوسی : آلمینیوم یا SS304
جنس شفت : SS304 یا SS316L
جنس پروانه : SS304 یا SS316L

 

dynamicdynamicdynamic

میکسر دو مرحله ای دور پایین
میکسر دو مرحله ای دور پایین

میکسر دینامیک عمودی نصب از بالا

dynamic

 

میکسر دینامیک دور کند آهسته

برای عملکرد بالا در گردش

Langsamläufer میکسر دینامیک دور کند

میکسرهای FLUX برای پخش کردن، امولسیون کردن، همگن کردن، سرد کردن، حل کردن، مخلوط کردن، خنثی کردن، هم زدن، گردش یا تبادل گرما را می توان برای اندازه ظروف از 30 تا 30000 لیتر استفاده کرد.

برنامه میکسر FLUX به طور مداوم به عنوان یک سیستم مدولار توسعه یافته است.

موتورهای محرک مطابق با استاندارد IEC هستند. شفت های همزن در طول های 150 تا 1800 میلی متر در فولاد ضد زنگ 316 لیتری یا با روکش PVDF یا PE ارائه می شوند و بنابراین می توانند برای انواع مایعات استفاده شوند.

مزایا/ویژگی های میکسر دینامیک دور کند

عملکرد گردش: تا 3600 متر مکعب در ساعت
سرعت کم: تقریبا 70 دور در دقیقه
برای سیالات تا ویسکوزیته 10000 mPas
با دنده
نسخه های موجود با همزن کشویی یا تاشو
قابل استفاده در مخازن
برای مایعات با حداکثر. 10 درصد مواد جامد
برای سیستم های عبوری با جریان 10 تا 40 برابر در ساعت