نشت یاب خطوط آب

نشت یاب خطوط آب چیست ؟

نشت یاب خطوط آب ، خطوط لوله کشی و سایر خطوط تاسیساتی معمولاً در زیر زمین یا زیر بتن سنگین در فونداسیون ساختمان مدفون می شوند. به همین دلیل است که وقتی در خانه یا محل کار شما نشت آب وجود دارد، یا حداقل به نوعی مشکوک هستید که نشتی آب مخفی وجود دارد، پیدا کردن محل مشکل می تواند دشوار باشد. اینجاست که یک سیستم تشخیص نشت آب قابل اعتماد و موثر به کار می آید.

یک سیستم تشخیص نشت یاب خطوط آب خوب معمولا در نقطه ای که آب وارد ساختمان می شود نصب می شود. این معمولا به عنوان اولین خط دفاعی برای هر گونه مشکل لوله کشی که ممکن است با آن مواجه شوید عمل می کند.

چگونه یک سیستم نشت یاب خطوط آب کار می کند؟

  • جریان آب را از طریق سیستم لوله کشی کنترل می کند.
  • رفتار غیر عادی در لوله های آب و سیستم آب را تشخیص می دهد.
  • در صورت مشاهده نشتی، با بستن شیر داخل سیستم، جریان اصلی آب را به کل ساختمان قطع می کند.
  • یک سیستم تشخیص نشت یاب خطوط آب خوب قابل برنامه ریزی است تا بتوانید تنظیمات خاموشی را بر اساس مصارف خانگی خود سفارشی کنید.
  • یک سیستم خوب را می توان به تلفن های هوشمند متصل کرد تا بتوانید در هر زمان و هر مکان به روز رسانی دریافت کنید.
  • یک سیستم خوب دارای دریچه های هوشمندی است که در لحظه تشخیص سیل، منبع آب را قطع می کند.
  • همچنین می تواند تشخیص دهد که چه زمانی سرویس لوله کشی شما در خطر یخ زدن است.

سیستم تشخیص نشت آب تنها اولین قدم است. هنگامی که سیستم با موفقیت کار خود را انجام داد، باید فوراً با لوله کش خود تماس بگیرید تا بتواند محل دقیق نشتی را مشخص کند و لوله کش شما بتواند مستقیماً برای تعمیر کار کند.

چگونه نشت آب را مشخص می کنید؟

تعیین محل نشت یاب خطوط آب به سختی به تجهیزات و فناوری تخصصی نیاز دارد، بنابراین بازرسان می توانند به طور دقیق نشت را شناسایی کنند، شدت نشت و آسیبی که در لوله، فونداسیون و مناطق اطراف ایجاد کرده است را تعیین کنند. این همچنین به بازرسان ایده می دهد که برای ترمیم آسیب چه کاری باید انجام شود.

نشت آب می تواند منجر به افزایش قبض آب، ساختار، تجهیزات و آسیب به اموال شما و همچنین خرابی برق یا بدتر از آن آتش سوزی شود. مهم است که فوراً نشت را با استفاده از تجهیزات تشخیص نشت مناسب برطرف کنید.
راه های زیادی برای یافتن نشت یاب خطوط آب در مناطق مسکونی و تجاری وجود دارد. روش استفاده بستگی به بودجه، نوع نشتی و محل مشکوک آن دارد. در اینجا دو مورد از روش های رایج نشت آب امروزی آورده شده است.
تشخیص نشت صوتی – این هنوز هم ابزار اصلی برای تشخیص و یافتن نشتی در لوله‌کشی و لوله‌های گاز است. در این روش از سنسورهای صوتی استفاده می شود. این یک دستگاه شنود است که کوچکترین تا قوی ترین صداها را که از نشت آب در لوله ایجاد می شود، تشخیص می دهد. سنسورهای آکوستیک از لوله ها به عنوان وسیله ای برای انتقال صدا برای یافتن نشت آب استفاده می کنند.
تصویربرداری حرارتی – در این روش از دوربین‌های حرارتی برای شناسایی آسان مناطق مشکل در لوله‌کشی و سایر خطوط شهری استفاده می‌شود. این یک روش غیر تهاجمی و بدون تماس است که به یافتن سریع نشت بدون ایجاد آسیب ساختاری کمک می کند.

با نشت آب به سرعت عمل کنید

هر زمان که سیستم تشخیص نشت یاب خطوط آب شما نشتی را تشخیص داد، باید فوراً نسبت به آن اقدام کنید. نشت آب، زمانی که به آن توجه نشود، می تواند باعث شود:

  • آسیب فیزیکی به لوله ها و خود ساختمان.
  • هزینه های تعمیر گران.
  • رشد کپک، قارچ و کپک.
  • مشکلات سلامتی مانند آسم، واکنش های آلرژیک، تحریک پوست، سرفه، قرمزی چشم و بسیاری دیگر.
  • آلاینده های لوله می توانند وارد سیستم آب آشامیدنی شوند که بسیار خطرناک است.

خطوط لوله کشی خود را در وضعیت خوبی نگه دارید. هر چه زودتر آن موارد نشت را پیدا کنید و در زمان و هزینه خود در این فرآیند صرفه جویی کنید.

تشخیص نشتی لوله با استفاده از حسگرها

سنسورهای مختلفی برای تشخیص نشت آب در لوله ها استفاده می شود:

سنسورهای امواج اولتراسونیک

سیستم های تشخیص نشت آب اولتراسونیک با نظارت بر جریان آب از طریق طول موج های اولتراسونیک کار می کنند. سیستم ها الگوی جریان آب را با شمارش حجم آب عبوری از سنسور و ضبط صوتی تاخیر زمانی مشاهده می کنند. هر گونه الگوی نامنظم آب در لوله های شما توسط حسگرهای امواج اولتراسونیک شناسایی می شود .

این سیستم‌های تشخیص نشت قابل برنامه‌ریزی هستند، به این معنی که می‌توان آن‌ها را طوری تنظیم کرد که منبع آب را بر اساس الگوهای مصرف متوسط ​​شما خاموش کند. آنها همچنین می توانند از طریق یک برنامه به تلفن همراه شما متصل شوند و در صورت شناسایی الگوهای غیرعادی آب برای شما هشدار ارسال کنند. این بدان معنی است که شما می توانید از اموال خود حتی زمانی که دور هستید محافظت کنید.

سنسورهای تشخیص رطوبت

سایر سیستم های تشخیص نشت لوله زمانی که وجود رطوبت یا آب در یک منطقه خاص را تشخیص دهند می توانند آب را خاموش کنند. این سیستم‌ها از حسگرهای تشخیص رطوبت استفاده می‌کنند که در مکان‌های استراتژیک مانند زیر تخته‌های کف، سینک‌ها و سایر مناطقی که مستعد نشت آب هستند، قرار می‌گیرند. این سیستم ها معمولاً در هتل ها و سایر موسسات پذیرایی برای جلوگیری از سیل و آسیب آب ناشی از نشت لوله استفاده می شوند.

علل نشت آب

نشت آب معمولاً به دلیل مشکلاتی مانند قدیمی بودن لوله کشی، خوردگی، فشار شدید و چکش آب ایجاد می شود. چکش آب افزایش قابل توجهی در فشار آب است که در نتیجه توقف ناگهانی آب یا تغییر جهت رخ می دهد. هنگامی که برای شستن دست های خود شیر آب را باز می کنید، آب به سرعت از لوله عبور می کند و از شیر خارج می شود.
هنگامی که دستگیره شیر را می بندید، تمام اینرسی و انرژی که آب را از منبع اصلی به حرکت در می آورد با توقف سخت مواجه می شود. این اتلاف ناگهانی انرژی و تغییر تکانه به عنوان شوک هیدرولیک یا چکش آبی شناخته می شود.

بهترین راه برای جلوگیری از نشت آب این است که اطمینان حاصل کنید که فشار آب در خانه شما بسیار کمتر از میانگین مورد نیاز است. همچنین، نصب یک سیستم تشخیص نشت آب می تواند به شما کمک کند تا نشت لوله را زودتر شناسایی کنید تا از آسیب بیشتر به زیرساخت های لوله کشی و اموال خود جلوگیری کنید. تعویض منظم لوله ها، اتصالات و وسایل قدیمی نیز به شدت توصیه می شود.