تفاوت بین گیربکس کرانویل پینیون (Bevel) و گیربکس حلزونی

انواع مختلفی از مشخصات گیربکس برای هر ماشین یا موتور وجود دارد که ممکن است از طریق کاهش دنده، گشتاور خروجی را افزایش دهد. برای اطمینان از بهترین عملکرد، مقایسه ویژگی ها قبل از تصمیم گیری مهم است. دیدن چرخ دنده های حلزونی کرمی و اریب دار در صنایع مختلف غیرمعمول نیست. این راهنمای سریع را بررسی کنید تا مطمئن شوید که گشتاور و انتقال قدرت لازم را دارید.

تعریف گیربکس حلزونی

این یک نوع سیستم چرخ دنده است که در آن کرم (پیچ) با یک چرخ دنده برخورد می کند که یک چرخ دنده حلزونی است. کارفرما به دلیل مواد خاصی که در ساخت آن استفاده شده است بر سرعت این نوع تجهیزات کنترل کامل دارد. علاوه بر این، چرخ دنده های حلزونی ممکن است برای افزایش گشتاور استفاده شوند.

کرم می تواند چرخ دنده را بچرخاند. با این حال، دنده قادر به انجام این کار و چرخاندن آن نیست. این ایده نشان دهنده خود قفل شدن است. یکی از کاربردهای رایج برای چرخ دنده های حلزونی در چرخ دنده های کاهش سرعت بالا است. پیاده سازی هایی از جمله سیستم های نوار نقاله، که در آن مکانیسم قفل به عنوان یک ترمز عمل می کند، رایج هستند. چرخ دنده های حلزونی اغلب در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، آنها اغلب برای کالیبره کردن ابزار، بالابرها و دروازه ها استفاده می شوند.

برای بهبود کارایی سیستم‌های چرخ دنده صنعتی، درک تفاوت‌های بین چرخ دنده‌های حلزونی و حلزونی و مزایا و معایب آن‌ها مهم است.

تعریف گیربکس کرانویل پینیون (Bevel)

گیربکس های مخروطی حلزونی گیربکس های زاویه ای هستند که در آن شفت خروجی یونیت دنده نسبت به شفت روتور موتور 90 درجه می چرخد. شفت های توپر یا توخالی معمولی هستند.

گیربکس‌های دارای اریب‌های مارپیچ، که ممکن است چگالی توان و گشتاور خروجی بالایی را فراهم کنند، برای کاربردهای موتور دنده‌ای زاویه‌ای که به چگالی توان و گشتاور خروجی بالا نیاز دارند، مناسب هستند.

گیربکس‌های مارپیچ مخروطی اغلب در نوار نقاله‌های چمدان، بالابرهای طناب و میکسرهای صنعتی به دلیل اندازه کوچک و چگالی توان زیاد استفاده می‌شوند.

انتقال پایدار نیرو و انرژی با درگیر شدن دندان ها امکان پذیر می شود.

سه تفاوت بین گیربکس های حلزونی کرمی و اریب

مکانیسم کار

گیربکس حلزونی

این گیربکس از یک چرخ کرم با قطر بزرگ استفاده می کند که به دندانه های اطراف شفت کرم متصل می شود. موتور انرژی دورانی را از طریق محور غیر متقاطع و عمود بر چرخ کرم تولید می کند. با توجه به این واقعیت که چرخ دنده های مشبک از طریق یکدیگر حرکت می کنند، ممکن است منجر به کاهش قابل توجه سرعت شوند که برای طیف گسترده ای از کاربردها سودمند است.

گیربکس کرانویل پینیون (Bevel)

یکی از ویژگی های متمایز گیربکس های مارپیچ مخروطی این است که دندانه های خمیده آنها در داخل یک پایه مخروطی شکل در لبه دستگاه قرار دارند. این طراحی حرکت چرخشی را بین شفت های غیر موازی ایجاد می کند و در نتیجه عملکردی آرام و محکم دارد.

برنامه های کاربردی

گیربکس حلزونی

صنایع شیمیایی و کود از استفاده کنندگان برجسته گیربکس های کرم کاهنده هستند. گیربکس های حلزونی نیز برای کاربردهای ضربه گیر مفید هستند. این دسته دستگاه های سنگین مانند تجهیزات سنگ شکن، تجهیزات بسته بندی و تسمه نقاله را پوشش می دهد. علاوه بر این، گیربکس های حلزونی ممکن است در شرایطی استفاده شوند که نویز مشکل است. حرکات کشویی بی صداتر هستند که برای ساخت فرودگاه ها، تئاترها و آسانسورها مفید است.

گیربکس کرانویل پینیون (Bevel)

این گیربکس ها برای کاربردهایی که به گشتاور خروجی بالا و نسبت کارایی خوب نیاز دارند، مناسب هستند. علاوه بر این، آنها قابل تنظیم هستند. بتن، فولاد، پلاستیک، خودرو و مواد معدنی تنها تعدادی از بخش هایی هستند که برای دوام و کاربردهای سنگین به این گیربکس صنعتی متکی هستند.

ظرفیت انتقال نیرو

وظیفه اصلی گیربکس ها انتقال گشتاور، انرژی مکانیکی و تحرک از یک مکان به مکان دیگر است. در نتیجه، ارزیابی قابلیت‌های انتقال قدرت هر دو گزینه انتقال قدرت عاقلانه است.

گیربکس حلزونی

گیربکس های کرمی به خاطر کاربردهای کم مصرف و سرعت کم خود مشهور هستند. با این حال، توانایی محدودی برای انتقال نیرو دارد.

گیربکس کرانویل پینیون (Bevel)

گیربکس هلیکال Bevel کاربردهای متنوعی را امکان پذیر می کند. نسبت به گیربکس های حلزونی ظرفیت انتقال نیرو بهتری دارند. بعلاوه، گیربکس های مارپیچ مخروطی دارای نسبت کارایی بالایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *